WORKSHOP
Emanuel Gat kétnapos workshopot tart profi táncosoknak.
2017. május 26-27. 10:00-13:00, 1027 Budapest, Jurányi u. 1-3. (Műhely Alapítvány)
További infó >>
Ez az ötödik tavasz, amikor hozzánk látogat korunk egyik legnagyobb koreográfusa. Idén két darabbal is.
A SACRE a 2004-ben készített Tavaszi áldozat (Sacre du printemps) felújítása, mely a Gat repertoár egyik főműve, ezért kapta a Bessie-díját is 2006-ban, a New York-i Lincoln Centerben való fellépés után. A művelt közönség már láthatta a Trafóban a darabot is 2009-ben, a fiatal közönség pedig most bepótolhatja. A szigorú eleganciát lázas villámokkal vegyítve bimbózik ki a tavaszi áldozat, modernitása teljes pompájában. Ki gondolná, hogy Sztravinszkij kopogó ritmusaihoz remekül illik a kubai salsa?
A GOLD is átdolgozás, a 2013-as The Goldlandbergs-é, melyben Glenn Gould kanadai zongoraművész két munkáját keverik egymásra: a Goldberg-variációk legendás interpretációját és egy költői rádiós dokumentumjátékot (The Quiet in the Land). Intenzív összejátszása zenének és táncnak, melyen keresztül mély emberi viszonyok bontakoznak ki.
A marokkói-izraeli gyökerű francia ötgyermekes családapa, Emanuel Gat sokáig karmesternek készült. A tánccal 23 éves korában találkozott először, de a zene továbbra is központi szerepet játszott a munkáiban. Első önálló koreográfiáját Bach zenéjére készítette 1994-ben. Saját társulatát 2004-ben alapította, miután a gázai övezet közeléből Franciaországba költözött. A Trafóban 2009-ben a Tavaszi áldozat mellett a Téli utazással mutatkozott be, majd 2010-ben megint körbejárta a Téli utazás témáját és bemutatta a Téli variációkat. 2012-ben visszatért a folyamatosságon alapuló Brilliant Corners-zel, majd 2015-ben a Plage Romanique-kal. Emanuel Gat művészete a legtisztább tánc, amelyben annak érzéki és fizikai minősége egyaránt kiemelkedik.
„Kizárólag a táncban és csakis abban keresem a válaszokat. Ha más médiumokat is használnék, az olyan lenne, mintha azt gondolnám, hogy vannak dolgok, amelyeket a tánc nem képes kifejezni. Inkább arra törekszem, hogy egyetlen kifejezőeszköz minden lehetőségét kiaknázzam, mint hogy többféle eszközt használjak 20%-os hatásfokon” – vallja a tiszta tánc műfajában alkotó Gat, aki láthatóan továbbra sem ijedt meg Nyizsinszkij árnyékától, ami 1913 óta lebeg Sztravinszkij műve felett. Szerencsére.
SACRE
Zene: Igor Sztravinszkij, Tavaszi áldozat
Koreográfia, fény és jelmezek: Emanuel Gat
Táncosok: Emanuel Gat, Michael Löhr, Genevieve Osborne, Milena Twiehaus, Ashley Wright
Produkció: Emanuel Gat Dance
Koprodukció: The Suzanne Dellal Centre (Israel), Festival Uzes Danse, Monaco Dance Forum
Támogatók: the Dellal Foundation, Theatre de l’Olivier - Istres, Ballet Monte-Carlo
Eredeti premier: Festival Uzès Danse 2004
Rezidenciahelyek: Montpellier Danse, Agora - Cité Internationale pour la Danse, la Maison de la danse intercommunale Istres
GOLD
Zene: J. S. Bach: Goldberg-variációk. Zongorán: Glenn Gould
Koreográfia és jelmezek: Emanuel Gat
Táncosok: Thomas Bradley, Pansun Kim, Michael Löhr, Genevieve Osborne, Milena Twiehaus
Szöveg: The Quiet in The Land, írta és összerakta: Glenn Gould
Fényterv: Emanuel Gat, együttműködik: Guillaume Février
Hangterv: Emanuel Gat, együttműködik: Frédéric Duru
Produkció: Emanuel Gat Dance
A GOLD a 2015-ös verziója a The Goldlandbergs-nek, melyet 2013-ban mutattak be a Montepllier Danse-on.
2013-as koprodukciós partnerek: Festival Montpellier Danse 2013, Théâtre de la Ville, Paris, deSingel-International Art Campus, Anvers, Lincoln Center Festival 2014, New York, CCN Roubaix Nord-Pas de Calais Carolyn Carlson