Az előadást a Trafó a Francia Intézettel együttműködésben mutatja be.
Április 28-án, szombaton az előadás után Gál Eszter táncos, koreográfus, táncpedagógus beszélget Emanuel Gat koreográfussal és táncosaival. Mindenkit szeretettel várunk!
Egy tiszta és jól körbehatárolt fény-négyzetben 10 táncos az állandóan változó koreográfia során megvalósítja a folyamatosságot: a tánc röpke, múló pillanatait. Emanuel Gat művészete a legtisztább tánc, amelyben annak érzéki és fizikai minősége egyaránt kiemelkedik. Hiányzott, ezért harmadszor is visszahívtuk.
A Franciaországban élő, marokkói gyökerű, de izraeli Emanuel Gat a harmadik tavaszt tölti már a Trafóban. Először 2009-ben a Tavaszi áldozat és a Téli utazás volt a színpadon, majd 2010-ben megint körbejárta a Téli utazás témáját és bemutatta a Téli variációkat. Idén új gondolattal érkezik a férfi, aki nem fél egymás mellé rakni Schubertet és Freudot vagy Stravinsky-t és a salsát.
„Az előadás frenetikus lendülettel kezdődik, a tíz táncos egy gazellacsorda izgatott energiájával dolgozik, gyorsak, társaságiak, mégis furcsán távolságtartóak egyszerre. Tiszta tánc keveredik a futás hétköznapi aktusával. Egy játékos interakció különös töredékei.” (The Londonist)
„A Brilliant Corners Thelonious Monk, jazz-zenész 1957-es albumának a címe. Szeretem azt, ahogy egy mű címe elindít egy gondolatfolyamot. Ilyen értelemben azt hiszem, ez a cím tökéletes példa arra, hogyan lehet a szavak konkrét értelmével játszani. Ugyan a szavak így együtt nem jelentenek semmit, mégis pontos értelmet nyernek. (...) Monk zenéje sehol nem hangzik fel az előadásban, mégis sok tekintetben nagyon is jelen van. Végtelen koreográfiai inspirációt nyertem belőle.” (Emanuel Gat)
„Gat és a táncosok egy sor pontosan meghatározott instrukció alapján dolgoztak, melyek képsorról képsorra változtak. Ezek meghatározzák a közelséget, a kapcsolatot, a sebességet és az irányt. Minden előadás máshogy sikerül, mivel óriási befolyással van az egyik előadó aznapi hangulata a másikéra, ebből alakul ki, hogy mi is történik végül. Rengeteg rugalmasság fér el a darabban, hiszen a táncosok kölcsönösen függnek egymástól. Olyan ez, mint a jazz: a zenészek improvizálnak a tiszta harmóniák és mintázatok között, de nagyon konkrét keretben maradva. Egymást kell figyelniük állandóan annak érdekében, hogy az előre meghatározott távolságokat tartani tudják. Felmerül ezáltal a kérdés, hogy a megfigyelés hogyan változtatja az önálló tér fogalmát.” /Byron Woods, Indyweek/
Koreográfia, zene és fényterv: Emanuel GAT
További felhasznált zene: Franz SCHUBERT - Nacht und Träume, D. 827.
Énekli: Gérard SOUZAY
Táncosok: Hervé CHAUSSARD Amala DIANOR Andrea HACKL Fiona JOPP Michael LÖHR Pansun KIM Philippe MESIA Geneviève OSBORNE François PRZYBYLSKI Rindra RASOAVELOSON
Megbízva: Dance Umbrella (London), La Biennale di Venezia (Venice), Dansens Hus (Stockholm) within ENPARTS - European Network of Performing Arts keretében, az Európai Bizottság támogatásával.
Koprodukciós partner: Festival MontpellierDanse 2011 (France), Sadler’s Wells (UK), deSingel (Belgium).
Köszönettel: Ouest Provence, DRAC PACA, Conseil Général des Bouches du Rhône – Domaine départemental de l’Etang des Aulnes, Régie Culturelle Scènes et Cinés.
Korábbi Trafós előadások:
Április 28-án, szombaton az előadás után Gál Eszter táncos, koreográfus, táncpedagógus beszélget Emanuel Gat koreográfussal és táncosaival. Mindenkit szeretettel várunk!
Egy tiszta és jól körbehatárolt fény-négyzetben 10 táncos az állandóan változó koreográfia során megvalósítja a folyamatosságot: a tánc röpke, múló pillanatait. Emanuel Gat művészete a legtisztább tánc, amelyben annak érzéki és fizikai minősége egyaránt kiemelkedik. Hiányzott, ezért harmadszor is visszahívtuk.
A Franciaországban élő, marokkói gyökerű, de izraeli Emanuel Gat a harmadik tavaszt tölti már a Trafóban. Először 2009-ben a Tavaszi áldozat és a Téli utazás volt a színpadon, majd 2010-ben megint körbejárta a Téli utazás témáját és bemutatta a Téli variációkat. Idén új gondolattal érkezik a férfi, aki nem fél egymás mellé rakni Schubertet és Freudot vagy Stravinsky-t és a salsát.
„Az előadás frenetikus lendülettel kezdődik, a tíz táncos egy gazellacsorda izgatott energiájával dolgozik, gyorsak, társaságiak, mégis furcsán távolságtartóak egyszerre. Tiszta tánc keveredik a futás hétköznapi aktusával. Egy játékos interakció különös töredékei.” (The Londonist)
„A Brilliant Corners Thelonious Monk, jazz-zenész 1957-es albumának a címe. Szeretem azt, ahogy egy mű címe elindít egy gondolatfolyamot. Ilyen értelemben azt hiszem, ez a cím tökéletes példa arra, hogyan lehet a szavak konkrét értelmével játszani. Ugyan a szavak így együtt nem jelentenek semmit, mégis pontos értelmet nyernek. (...) Monk zenéje sehol nem hangzik fel az előadásban, mégis sok tekintetben nagyon is jelen van. Végtelen koreográfiai inspirációt nyertem belőle.” (Emanuel Gat)
„Gat és a táncosok egy sor pontosan meghatározott instrukció alapján dolgoztak, melyek képsorról képsorra változtak. Ezek meghatározzák a közelséget, a kapcsolatot, a sebességet és az irányt. Minden előadás máshogy sikerül, mivel óriási befolyással van az egyik előadó aznapi hangulata a másikéra, ebből alakul ki, hogy mi is történik végül. Rengeteg rugalmasság fér el a darabban, hiszen a táncosok kölcsönösen függnek egymástól. Olyan ez, mint a jazz: a zenészek improvizálnak a tiszta harmóniák és mintázatok között, de nagyon konkrét keretben maradva. Egymást kell figyelniük állandóan annak érdekében, hogy az előre meghatározott távolságokat tartani tudják. Felmerül ezáltal a kérdés, hogy a megfigyelés hogyan változtatja az önálló tér fogalmát.” /Byron Woods, Indyweek/
Koreográfia, zene és fényterv: Emanuel GAT
További felhasznált zene: Franz SCHUBERT - Nacht und Träume, D. 827.
Énekli: Gérard SOUZAY
Táncosok: Hervé CHAUSSARD Amala DIANOR Andrea HACKL Fiona JOPP Michael LÖHR Pansun KIM Philippe MESIA Geneviève OSBORNE François PRZYBYLSKI Rindra RASOAVELOSON
Megbízva: Dance Umbrella (London), La Biennale di Venezia (Venice), Dansens Hus (Stockholm) within ENPARTS - European Network of Performing Arts keretében, az Európai Bizottság támogatásával.
Koprodukciós partner: Festival MontpellierDanse 2011 (France), Sadler’s Wells (UK), deSingel (Belgium).
Köszönettel: Ouest Provence, DRAC PACA, Conseil Général des Bouches du Rhône – Domaine départemental de l’Etang des Aulnes, Régie Culturelle Scènes et Cinés.
Korábbi Trafós előadások: