WORKSHOP
A társulat koreográfusa, Emanuel Gat mesterkurzust tart profi táncosoknak március 11-én 11-14 óráig a Trafó Stúdióban.
Infó és jelentkezés: Műhely Alapítvány – workshop@c3.hu
BESZÉLGETÉS / KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
A március 13-ai előadás után Péter Petra tánctörténész beszélget Emanuel Gat koreográfussal. Mindenkit szeretettel várunk!
Ebben az előadásban Emanuel Gat nem fix koreográfiát táncoltat el újra és újra a táncosaival, hanem kijelöl bizonyos sarokpontokat, a közöttük folyó mozgás csapásirányát és a cél, hogy eljussanak A-ból B-be. Így nem készterméket, hanem minden alkalommal egyedi előadást lát a néző. Rugalmas és kiszámíthatatlan, könnyed és élő, nosza, gyerünk mindannyian a romantikus tengerpartra!
„Kizárólag a táncban és csakis abban keresem a válaszokat. Ha más médiumokat is használnék, az olyan lenne, mintha azt gondolnám, hogy vannak dolgok, amelyeket a tánc nem képes kifejezni. Inkább arra törekszem, hogy kiaknázzam egyetlen kifejezőeszköz minden lehetőségét, mint hogy többféle eszközt használjak 20%-os hatásfokon” – vallja a tiszta tánc műfajában alkotó Gat.
Kilenc táncosra koreografált legújabb darabját az tavalyi Montpellier Tánc Fesztiválon mutatták be júniusban. Az előadással a hang kapcsolatát keresi a gondolattal, a vizualitással, a társadalmi struktúrákkal és abban az egyéni viselkedésformákkal, vagyis az antropológiával. Játékos kísérletek.
A marokkói-izraeli gyökerű francia ötgyermekes családapa, Emanuel Gat sokáig karmesternek készült. A tánccal 23 éves korában találkozott először, de a zene továbbra is központi szerepet játszott a munkáiba. Első önálló koreográfiáját Bach zenéjére készítette 1994-ben. Saját társulatát 2004-ben alapította, miután a gázai övezet közeléből Franciaországba költözött. A korábban a Trafóban is bemutatott Téli utazás és Tavaszi áldozat ugyanebben az évben hatalmas sikert aratott az uzèsi táncfesztiválon, majd két évvel később New Yorkban megkapta a neves előadóművészeti díjat, a Bessie-t. Emanuel Gat művészete a legtisztább tánc, annak minden érzéki és fizikai minőségével.
„Mindenki azt kérte, hogy adjak végre címet a darabnak. Még el sem kezdtem a próbákat, nem volt meg semmi a darabból. Éppen tartottam valahova, amikor eldöntöttem, hogy a következő kiírás, amit meglátok, lesz a darab címe! A kereszteződéshez érve egy táblán az állt, hogy ’Plage romantique’(romantikus tengerpart). Hazafelé megint elmentem mellette és kiderült, hogy romlik a szemem. Nem ’Plage romantique’ volt, hanem ’Plage romaniquette’ (ami egy strand neve Provence-ban). Este rákerestem a neten, hogy van-e valami a plage romantique-ról, így botlottam bele a Pascal Danel dalba.” (Emanuel Gat)
Koreográfia, fények, zene: Emanuel Gat
Zenei együttműködők: François Przybylski, Frédéric Duru
Előadók: Hervé Chaussard, Aurore Di Bianco, Pansun Kim, Michael Lohr, Geneviève Osborne, François Przybylski, Rindra Rasoaveloson, Milena Twiehaus, Sara Wilhelmsson
Produkció: Emanuel Gat Dance
Koprodukció: Festival Montpellier Danse 2014
nzspr
A társulat koreográfusa, Emanuel Gat mesterkurzust tart profi táncosoknak március 11-én 11-14 óráig a Trafó Stúdióban.
Infó és jelentkezés: Műhely Alapítvány – workshop@c3.hu
BESZÉLGETÉS / KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
A március 13-ai előadás után Péter Petra tánctörténész beszélget Emanuel Gat koreográfussal. Mindenkit szeretettel várunk!
Ebben az előadásban Emanuel Gat nem fix koreográfiát táncoltat el újra és újra a táncosaival, hanem kijelöl bizonyos sarokpontokat, a közöttük folyó mozgás csapásirányát és a cél, hogy eljussanak A-ból B-be. Így nem készterméket, hanem minden alkalommal egyedi előadást lát a néző. Rugalmas és kiszámíthatatlan, könnyed és élő, nosza, gyerünk mindannyian a romantikus tengerpartra!
„Kizárólag a táncban és csakis abban keresem a válaszokat. Ha más médiumokat is használnék, az olyan lenne, mintha azt gondolnám, hogy vannak dolgok, amelyeket a tánc nem képes kifejezni. Inkább arra törekszem, hogy kiaknázzam egyetlen kifejezőeszköz minden lehetőségét, mint hogy többféle eszközt használjak 20%-os hatásfokon” – vallja a tiszta tánc műfajában alkotó Gat.
Kilenc táncosra koreografált legújabb darabját az tavalyi Montpellier Tánc Fesztiválon mutatták be júniusban. Az előadással a hang kapcsolatát keresi a gondolattal, a vizualitással, a társadalmi struktúrákkal és abban az egyéni viselkedésformákkal, vagyis az antropológiával. Játékos kísérletek.
A marokkói-izraeli gyökerű francia ötgyermekes családapa, Emanuel Gat sokáig karmesternek készült. A tánccal 23 éves korában találkozott először, de a zene továbbra is központi szerepet játszott a munkáiba. Első önálló koreográfiáját Bach zenéjére készítette 1994-ben. Saját társulatát 2004-ben alapította, miután a gázai övezet közeléből Franciaországba költözött. A korábban a Trafóban is bemutatott Téli utazás és Tavaszi áldozat ugyanebben az évben hatalmas sikert aratott az uzèsi táncfesztiválon, majd két évvel később New Yorkban megkapta a neves előadóművészeti díjat, a Bessie-t. Emanuel Gat művészete a legtisztább tánc, annak minden érzéki és fizikai minőségével.
„Mindenki azt kérte, hogy adjak végre címet a darabnak. Még el sem kezdtem a próbákat, nem volt meg semmi a darabból. Éppen tartottam valahova, amikor eldöntöttem, hogy a következő kiírás, amit meglátok, lesz a darab címe! A kereszteződéshez érve egy táblán az állt, hogy ’Plage romantique’(romantikus tengerpart). Hazafelé megint elmentem mellette és kiderült, hogy romlik a szemem. Nem ’Plage romantique’ volt, hanem ’Plage romaniquette’ (ami egy strand neve Provence-ban). Este rákerestem a neten, hogy van-e valami a plage romantique-ról, így botlottam bele a Pascal Danel dalba.” (Emanuel Gat)
Koreográfia, fények, zene: Emanuel Gat
Zenei együttműködők: François Przybylski, Frédéric Duru
Előadók: Hervé Chaussard, Aurore Di Bianco, Pansun Kim, Michael Lohr, Geneviève Osborne, François Przybylski, Rindra Rasoaveloson, Milena Twiehaus, Sara Wilhelmsson
Produkció: Emanuel Gat Dance
Koprodukció: Festival Montpellier Danse 2014