Cláudia Dias koreográfussal és Karas-sal, a Seven Years Seven Pieces projekt dramaturgjával beszélgettünk közös alkotói folyamatukról, személyes és szakmai elveikről, és a Keddről.
Teljesen mást csinálok, mint amit egyébként csinálnék, de nekem ezzel nincs semmi problémám. Tanítani most is tanítok, szóval nem is igaz, hogy teljesen mást csinálok. Csinálok teljesen mást is...
A Futrinka workshopok a mozgás és a nyomhagyás összekötésén alapulnak, egymásból nyernek inspirációt. Mozgásból alkotás lesz, az alkotásból mozdulat, játék. Szeretnénk olyan környezetet teremteni a gyerekeknek, ahol felszabadultan mozoghatnak, kísérletezhetnek és alkothatnak, művészeti technikákat próbálhatnak ki, tanulhatnak meg. A foglalkozásaink során a tudatos felépítésnek következtében észrevétlenül, a nagy játék hevében, a gyerekek különböző képességei és készségei is fejlődnek: úgy mint az elfogadás, együttműködés, finommotorika, mozgáskoordináció, testtudat, szem kéz koordináció, ritmus és zenei készség, képesség, kreativitás.
Megalkuvás és szabályok nélküli rock’n’roll, elsöprő energia, ami az élő fellépéseken olyan hatást vált ki a közönségből, amit leginkább a hatvanas, hetvenes évekbeli koncertfelvételeken láthatunk. Az Ivan & The Parazol közel évtizedes fennállása alatt bebizonyította, a kétezres években is felnőhet egy új beatnemzedék, akik az egykori garázsos, hardrockos, bluesos hangzásokból kiindulva képesek moderné tenni a rockzenét. Azt vallják, másnak lenni mindig előny, sosem hátrány, és ebben a szellemiségben már most olyan utat jártak be, ami kevés magyar zenekarnak adatik meg. Nemcsak a hazai nagyszínpadok fellépői lettek, de világszerte is több száz koncertet adtak.
Az elmúlt évek hagyományát folytatva az egy héten át tartó, Budapest különböző helyszíneit bejáró UH Fest a fesztivál záróestjét ismét a Trafóval közösen rendezi meg. Puskár Krisztián az esemény egyik főszervezőjeként beszél kísérletezésről, társadalmi elköteleződésről, és az idei (nem csak zenei) felhozatalról.