A falakat átjárva fogalmaz tizenegy művész a társadalmi közönyre, a másságra vagy éppen egy új perspektívára rámutatva. A W_all vizsgálja a mai aktuális feszült világot, mégsem egy kórképet rajzol direkt módon, hanem egy asszociatív, gondolkodásra serkentő, színes univerzumot tár fel, melyben minduntalan a józan emberi gondolkodás magját kutatja.
Az előadás ehhez eszközként tudatosan használ fel klisészerű képeket, filmszerű bevillanásokat, sport-utalásokat egyfajta progresszív cinema-koreográfiai síkra húzva a különböző részeket. Miközben a falak által megidézett történelmi örökség indirekt módon jelenik meg, a konkrét idézetektől emelkedve az előadás az ezek mögött működő emberi, lelki folyamatokban rejlő azonosságra fókuszál.
A falra utaló szcenográfia különböző módon alakul át és jelenik meg a színpadon – az absztrakt színpadkép képes érzékeltetni a falak által teremtett érzetek komplexitását, egyéni és közösségi szinten megélt valóságokat festve, melyek Gilles Deleuze fragmantjaihoz hasonlóan krisztályszerűen épülnek egymásból egymásba: a falak megnyílnak vagy épp maguk alá temetnek, miközben a falon keletkező repedéseken átszűrődő fényben újra meg újra felsejlik a remény.
Anibal dos Santos (POR), Esterházy Fanni, Benjamin Jarrett (USA), Deák Zoltán (M Stúdió), Kónya Tamás, Lőrincz Emma, Eoin MacDonncha (IRE), Maurer Milán, Mázló Tímea, Polgár Emlia (M Stúdió)
Rendező és koncepció:
Frenák Pál
Rendezőasszisztens:
Maurer Milán
Zene:
Gryllus Ábris – Farkas Miklós
Zenei szerkesztő:
Gergely Attila
Alpintechnika, színpad:
Zoltai György, Lengyel László
Fény:
Marton János
Hang:
Hajas Attila
Produkciós vezető:
Móricz Fruzsina
Mindig küzdenie kellett azért, hogy képes legyen átvinni a művészi elképzeléseit, és makacsul ragaszkodik az önállóságához. Legújabb darabjával, a W_all című előadással a közös kreatív munkára szeretett volna lehetőséget adni a fiatal tehetségeknek, és szeretné leküzdeni az előítéleteket, amelyeket a gyerekkora óta maga is a bőrén tapasztalt. Frenák Pállal a múltból hozott reflexek ismétlődéséről, és a hatvan felett kibontakozó kreativitásról is beszélgettünk. - Szentgyörgyi Rita, HVG
Egy előadás próbáján kívülállóként jelen lenni majdnem olyan intim helyzet, mint egy szülőszobában figyelni, ahogy egy anya igyekszik életet adni gyermekének. A Frenák Pál Társulat W_all című új előadását ráadásul minden táncos a gyermekének tekinti. - Szász Emese, Fidelio
FRENÁK PÁL TÁRSULAT: W_ALL – …a trash-világunkra utal, amelyben a kommunikáció, legyen az művészi vagy köznapi, jórészt szemétre való giccses klisék szimbólumaival zajlik.
NKA, EMMI, Román Nemzeti Kulturális Alap (AFCN), Bethlen Gábor Alap
Két nagyon markáns formanyelvű alkotó új bemutatóját láthattuk pár napon belül, október-november fordulóján, és mindkét előadásról elmondhatjuk, hogy gyakorlatilag pontosan azt kaptuk, amit vártunk és amire számítottunk. Hogy ez jól van-e így vagy sem, azt valószínűleg mindenki egyéni nézői vérmérséklete szerint dönti majd el. - szinhaz.net