3000 Ft / kedvezményes jegy: 1500 Ft / családi jegy: 5000 Ft / Támogatói jegy: 10000 Ft
Trafó bérlet érvényes
Nem közvetítünk színházi térben létező előadásokat. Olyan produkciókat mutatunk be, amelyek kifejezetten online médiumra születtek, vagy ott alakulnak újra. Azért és azzal a tudattal készültek, hogy a néző egy képernyő előtt ül. Visszanézni pedig nem lehet, csak akkor történik, amikor van: élő.
Fekete Ádám az írás folyamatába enged betekintést, az önmagát szöktető és önmagát kigáncsoló gondolat vesszőfutásába.
„Egész életünk mintha egy anyánkhoz írott levél volna. Van, aki dicsőséges kudarcot vall, más csúfosan diadalmaskodik. Így készülünk, készülődünk, megtorpanunk és túlrohanunk, félbemaradunk, évtizedekre akár, más levelekbe gabalyodunk, olyan levelekbe, amiket más leveleknek gondolunk, holott valójában egyáltalán nem más levelek. Át- meg áttördeljük magunkat, lelkendezve korrigáljuk. Szépen megkerüljük, amit megcéloztunk.”
Rendezi és előadja: Fekete Ádám
Az előadás 20.05-kor kezdődik, és jellegéből adódóan CSAK VALÓS IDŐBEN követhető. Jegyet váltani 20.00-ig tudsz, utána nem lehet csatlakozni, sem késleltetve végignézni. Ezért kérjük, érkezz időben, és maradj szinkronban. Ha 20.05-kor nem indulna el a közvetítés, az F5 billentyűvel kell frissíteni. Érdemes teljes képernyős nézetre váltani.
"Fekete Ádám online performansza az összes voyeuri kíváncsiságunkat kielégítette, sőt, tovább megyek: olyan dologba engedett számunkra betekintést, ahova betekinteni nagyon illetlen dolog."
"Az elküldetlen levelek szerzője nem a címzettel, hanem önmagával áll dialógusban. A színházi levélregényben nemcsak a másik definiálhatatlan, hanem a feladó is. A Levél Anyámhoz a mindenható szerző elbizonytalanodásról is szól, végül a végeláthatatlan próba marad, meg a törlések sokasága. De mégis ott marad valami fontos. A próbálkozás nagysága."
"Az írás dinamikájáról valahogy a tánc jut az eszembe: a szöveg előrelép, hátralép, megtorpan, belelendül. Nem tudom megmondani, hogy mennyire izgalmas vagy unalmas ezt nézni.Persze, a gyakorlatozás közben előjön egy csomó mondandó is, olyan dolgok, amiket az anyámnak még nem mondhattam el, nem írhattam le."
"Mi történik akkor, ha Fekete Ádám szeretne egyszer fájdalommal beszélni mindarról, ami valójában fáj, s amire a humor legfeljebb tüneti és rövidtávú kezelést nyújthat? (...) Úgy gondolom, a kezdeményezés progresszív és jó érzékkel van aktualizálva, azonban a képernyőalapú előadás mint a nyelvi fejlődés vadonatúj állomása, magában hordozza egyfelől az érthetetlenség, másfelől a redundancia veszélyét. A Levél Anyámhoz nem is kerüli el maradéktalanul a kockázatos vállalkozás fonákjait – egyszerre ingergazdag és ingerszegény, komplex és kiszámítható."
"Fekete munkái úgy tabudöntögetők, hogy valójában semmi mást nem kérnek, csak csendet, figyelmet és el nem fordulást. Nem az elfogadhatatlannal kell szembenéznünk általuk, de szembesülhetünk bennük a valósággal. A másság valósága – az előadás mediális megoldásainak köszönhetően – egy órácskára a valóságom, a valóságunk lesz."