ingyenes
Az internet mindannyiunk számára szűzföld” – mondotta Angela Merkel kancellár egy sajtótájékoztatón 2013-ban, amivel nemcsak derültséget váltott ki hallgatóságában, de rögvest mémet is gyártottak belőle a magukat „digitális bennszülöttnek” tartók. Pedig valójában tényleg kevesen lehetnek azok, akiknek a mémek és a cicás képek terjesztésén túlmenően is van elképzelésük arról, milyen potenciál rejlik a digitális térben. Ez alighanem fokozottan igaz a színháznézők és alkotók döntő többségére is, akik épp az analóg térhez kötött valós jelenlétélmény miatt preferálták ezt az „archaikus” művészeti formát. A pandémia megfékezése érdekében bevezetett korlátozó intézkedések nyilvánvalóvá tették, hogy a színháznak már nem a filmhez viszonyítva kell meghatároznia önmagát (mint száz évvel ezelőtt), hanem a digitális kultúrában kell megtalálnia a helyét.
A 3-3 részes webinar-sorozatban a 20. századi tánc-, színház-, zene-, performansz- és képzőművészet történetéről hallhatunk előadásokat Kricsfalusi Beatrix irodalom- és színháztörténész, Molnár Szabolcs zenetörténész és Rényi András művészettörténész közreműködésével. Fókuszba kerülnek a tér, az idő, a test és a jövőnarratívák kérdései, a társműfajok közötti kitekintéssel. A minikurzusok a Trafó előadásainak értelmezéséhez is segítségül szolgálhatnak.