3200 Ft
discounted: 2800 Ft
student: 2200 Ft
Trafó Passes are accepted
The Credenza Left in the Cellar dissects this rarely handled theme. How do the decades change us, and how does the constantly changing sprit of the times rewrite reality (and us as well)? Through the production’s everyday the situations, characters familiar to everyone reveal the wide gap separating the generations. The production blends the tools of dance, theatre, and related arts, endeavoring to build bridges between those born in different times, cultures, and social groups. It sheds light on the looks, movements, and words that are common to us all. The Credenza Left in the Cellar seeks the universal language that we can all understand regardless of our social, cultural, or generational backgrounds – the opportunity for communication that we sorely need in the 21st century.
Performers: Polett Kasza, Eszter Kiss, György Krámer, Katalin Takács, Máté Váth
Text: András Vinnai
Stage and light design: Dániel Dömölky
Music composer: Ábris Gryllus
Costume: Emese Kasza
Light technician: Krisztián Balázs
Production manager: Brigitta Kovács
Assistant of Choreographer: Zsófia Rebeka Kozma
Partner: Workshop Foundation
Supporters: Trafó House of Contemporary Arts, Staféta Program, Füge Production, National Cultural Fund of Hungary, EMMI, Collegium Hungaricum Berlin, Creative Crossroads - Life Long Burning, Uferstudios Berlin, Kofinanziert durch das Programm Kreatives Europa der Europäischen Union
Special thanks: Performance Studies Hamburg, Kampnagel Hamburg, Karin Kirchhoff, Jochen Roller, Kotka Gudmon, Gergely Talló, Raffaela Pastore, Yi-Chun Fan, Tony de Maeyer, Gábor Ivanov, Márk Bartha, Anita Vodál
"Simkó Beatrix nem hosszanti irányban járja az időalagutat. Bár az ifjak kontra idősek felvetés szükségszerűen tartalmazza a múlt és jövő szembenállását (s így az időben való előre tekintés aspektusát), a vizsgálódás nála mégis inkább keresztmetszet jelleget ölt, és mivel az eltérő életkorok közt a kapcsolatot, a párbeszéd lehetőségét keresi, A kredenc… ilyesformán pozitív kicsengésű."
"Mégsem mondhatjuk, hogy a generációs kérdés súlyához mérten lenne jelen a hazai táncelőadásokban. Az „elő-adás” e téma sokoldalú, érzékeny megközelítését ígéri, így ez a különös, hibrid tánc-werkfilm felkelti az érdeklődést a (remélhetőleg) májusi bemutató és a kredenc sorsa iránt. És ott van még az a varrógép is a színpadon. Azzal vajon mi lesz?"
"Mintha egy táncos a nap minden pillanatában táncos lenne. Figyelem őket, akkor is dolgoznak, amikor pihennek. Ez a műfaj egész embert kíván. Katival arról kérdeztük őket, mire gondolnak egy mozdulatnál, mert egy színész mindenképp okot akar. Először nem tudtuk hova tenni, amikor azt válaszolták, semmire. Pedig valóban: nem is szabad, hogy gondolj, hiszen egy tökéletesen kitervezett robotnak kell lenned. Nincs benne hely az improvizációra, de van hely az egyéniségednek, mert te magad vagy a tervező."
"Számomra ez a cím játék a nyelviséggel, a távolsággal. Bizonyos szokások, szavak kikopnak a használatból, háttérbe szorulnak – a kredenc szó ezt szimbolizálja. Egyes dolgok feledésbe merülnek, de megpróbáljuk őket életben tartani. A pince is metafora, az elmúlással függ össze, ugyanakkor a felhalmozás, a raktározás, a megőrzés, az emlékek metaforája is. Számomra az a kérdés, hogy hogyan lehet az emlékeket élővé tenni, hogyan lehet felhozni azt, ami lent maradt. Hogy hogyan teremthető meg a kapcsolódás."
Budapest Főváros Önkormányzata | |
Creative Europe | |
EMMI-Emberi Erőforrások Minisztériuma | |
FÜGE Produkció | |
Life Long Burning | |
Műhely Alapítvány | |
Staféta program | |
CHB - Collegium Hungaricum Berlin | |
Uferstudios | |
NKA - Nemzeti Kulturális Alap |
"Az előadás szimultán történésekkel, valamint a folyamatos és alkalomszerű mozgások különbségeivel egyaránt játszik, ezeket azonban filmen rendkívül nehéz átadni. Hiszen míg a Trafó nézőterén ülve felváltva tudom befogadni a teljes teret és fókuszálni egy-egy történésre, addig ebben az esetben az operatőr és a rendező helyettem hozza meg ezt a döntést: azt láttatja, amit ő szeretne."