A Ketten 2.0 a párkapcsolatokat elemzi. Mi, nézők a koreográfussal együtt bolyongunk a kapcsolat-füzéreken, és keressük az eközben megfogalmazódó gondolatokat.
A táncosok személytelen, mondhatni semleges lények, a koreográfus szándéka egy olyan absztrakt világ létrehozása, amely steril, optimális vizsgálati környezetet biztosít nézőnek és előadónak egyaránt. A hátteréül szolgáló kietlen tájképet egyfelől a koreográfus által komponált absztrakt, színtelen világítás, másfelől az idősíkokat és tónusokat egymásra halmozó zene áradása formálja. Ebben a holdszerű fehér tájban az emberi együttlét duettek, ölelések formai sokoldalúságával, megsokszorozódásával jelenik meg.
Mit jelent ma emberinek lenni? Mi a természetes? Gondolkodunk-e az együttlét valódi jelentésén akkor, amikor életünk egy jelentős részét egy kibertérben éljük meg? Látszólag együtt vagyunk másokkal, de mégis egyedül. Mit jelent számunkra az emberi kapcsolat, és a kapcsolatban rejlő érzelmek? Ha mindezeken elgondolkodunk, eljutunk ahhoz a harmóniához, amit a koreográfus, hanem is megoldásként szeretne láttatni, de a koreográfijában látható folyamat tetőpontjául nevez meg.
Double Bill * Nézd párban!
Válts két jegyet bármely Közép-Európa Táncszínház és/vagy Mészáros Máté előadásunkra: a 2 jegyet a kosaradba téve 5600 helyett csak 2x2200 forint lesz a végösszeg. Az akcióban részt vevő előadások és azok időpontja:
FEB/17 Közép-Európa Táncszínház - Anton Lachky: Set Your Mind Free
MÁRC/03-04 Mészáros Máté: Fény által
MÁRC/31 Közép-Európa Táncszínház - Mészáros Máté: Ketten
ÁPR/01 Közép-Európa Táncszínház - Anton Lachky: Set Your Mind Free
Mészáros Máté először a Magyar Táncművészeti Főiskola elvégzése után a Szegedi Kortárs Balett szólistája lett. Később olyan alkotókkal dolgozott együtt, mint Ohad Naharin, Sharon Eyal vagy Myriam Naisy, hat éven át pedig a Wim Vandekeybus vezette Ultima Vez társulat tagja, asszisztense, társalkotója volt. Koreográfusként és oktatóként Olaszországban, Norvégiában, Spanyolországban, Portugáliában, Kanadában és Ausztráliában dolgozott. A darabhoz Mádi László, a KET művészeti munkatársa, táncos-koreográfusa szerezte a zenét.
Mészáros Mátét nem kell bemutatni a hazai kortárs táncélet kedvelői előtt, hiszen elég sűrűn láthatók művei nemcsak hazai színpadokon, hanem akár köztereken is. Megkérdőjelezhetetlenül az új koreográfusi generáció egyik jeles tagja. Koreográfusként és táncosként bejárta a világot. Műveit Belgiumban, Németországban, Ausztriában is bemutatták már. Azon kevés magyar alkotók egyike, akinek művét a bécsi Impulstanz is három estén át játszotta, teltházzal. Először a Szegedi Kortárs Balett szólistája volt, majd elkerült a norvég Carte Blanche kortárstánc-társulathoz, ahonnét a barcelonai Lanonima Imperialhoz tartott az útja. Hat éven át volt a világhírű Ultima Vez társulat tagja, majd koreográfusként és oktatóként dolgozott tovább Európa számos városában és a tengerentúlon is. Olyan kiemelkedő alkotókkal dolgozott együtt, mint Ohad Naharin, Sharon Eyal, Myriam Naisy, Wim Vandekeybus. Az utóbbi időben világítástervezést tanult, ennek tovább fejlesztési lehetőségeit tanulmányozza, így teszi munkáit összetettebbé, erőteljesebbé és harmonikusabbá.
Előadók: Barna Krisztián, Dabóczi Dávid, Bozsányi Liliána, Gyevnár Réka, Joó Renáta, Ungi Krisztián
Támogatók: EMMI, EMET, Erzsébetváros Önkormányzata, Közép-Európa Táncszínház Alapítvány, NKA, Trafó Kortárs Művészetek Háza
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő | |
EMMI-Emberi Erőforrások Minisztériuma | |
Közép-Európa Táncszínház | |
NKA - Nemzeti Kulturális Alap | |
Erzsébetváros Önkormányzata |