INTERKAKTÍV KÖNYVBEMUTATÓ ÉS PREZENTÁCIÓ
Telepítsd iPhone készülékedre a LAYAR applikációt és fedezd fel a könyv interaktív lapjait!
A könyvbemutatóhoz kapcsolódóan Marloeke van der Vlugt workshopot is tart október 28-án, a Budapesti Metropolitan Főiskolán. Regisztráció október 5-ig: andrea@trafo.hu A részvétel ingyenes, a férőhelyek száma limitált.
Second life. Online avatárlét. Szenzorok. Hangkulisszák. Real time kameraképek. Fizikai akciók és reakciók. 1 test - 63 testrész. Mit jelent a test kiterjesztése, behatárolása és hibridizálása a technológia által? Hogyan kerülhet felszínre és miként közvetíthető a jelentés a testen keresztül? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ két magyar és egy holland alkotó médiaművészeti munkáiban.
Emlékeztek még a Space társulat Holland Cunami előadásának galambos és pályaudvaros videóira? Az emlékezetes snitteket Marloeke van der Vlugtnak köszönhettük, aki ezúttal önálló performansz-kutatásainak bemutatásával tér vissza a Trafóba. A Performansz mint Interfész | Az Interfész mint Performansz c. könyv a holland előadóművész-kutató személyes reflexiója, hat évnyi művészeti gyakorlatának összegzése, melynek során a technológia vezérelte, hálózatokba kapcsolt világ és annak emberi testre gyakorolt hatásait vizsgálta. Simkó Beatrix MOME-diplomamunkájával, a Testmás c. többcsatornás videó-installációval mutatkozik be a smart! XTRA sorozatban, a Téri Gáspár jegyezte Relációanalízisben pedig egy laboratórium falai mögött zajló emberkísérlet válik majd újra nyilvánossá.
Moderátor: Csiszár Mátyás digitális művészeti szakíró
MARLOEKE VAN DER VLUGT
Színházi alkotóként és a holland művészeti-tudományos technológiai központ, a WAAG Society rezidens művészeként az amszterdami és londoni tanulmányokat folytató Marloeke Van der Vlugt olyan előadások és interaktív installációk sorát hozta létre, amelyek lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy megtapasztalhassák a technológiai interakcióra épülő kommunikációs hatásokat. A különböző performanszok résztvevői egyszerre kerülnek előadói és nézői pozícióba, amely lehetővé teszi számukra, hogy leleplezzék érzékeiket és fizikai tapasztalat útján, személyes perspektívából értelmezhessék újra a test fogalmát.
Van der Vlugt A Performansz mint Interfész | Az Interfész mint Performansz c. könyvében különböző projektjeinek ismertetésén keresztül reflektál munkáira végigvezetve olvasóját a létrehozás kanyargós útján. Miközben feltárja a művészi folyamatokat, az olvasót személyes véleményének megalkotására ösztönzi néhány, az emberi számítógépes interakciók és a performanszművészet kapcsolatára vonatkozó, lehetséges irányokat felmutató megállapítással. A könyv címe a jövőbeni kutatásokra irányuló gyakorlatra ad egyfajta választ új didaktikai célok és designkérdések felé mutatva.
A könyvben a különböző vezérmotívumok a technológiai interakció felépítésére és azoknak kommunikációra gyakorolt hatására fókuszál. A vizsgált művek között szerepel a MyCave videofilm, az AkiAnne performansz, a Series PatchMaker performatív installációsorozat, a nézők közötti együttműködésen alapuló Duetten táncelőadás és a PPI_I 2,3 interaktív szobrok. Minden projekt kiindulási pontja azonos: elősegítik a közönség számára a technológiai interakción alapuló performanszok megértését és megtapasztalását. Vajon mennyire vagyunk tudatában saját „előadói teljesítményünk” kiterjesztésével ebben a technológiailag orientált világban? Az olvasó lépésről lépésre végigjárhatja a létrehozási folyamatokat megismerve az egyes alkotói fázisokat a legelső ötlettől a kész munkáig.
http://www.marloekevandervlugt.com
http://waag.org
SIMKÓ BEATRIX
Simkó Beatrix a Duda Éva Társulat művésze, médiával foglalkozó kortárs alkotó. Tánc- és mozgásművész, aki színpadon kívüli munkáiban önálló performanszokon és installációkon keresztül foglalkozik a testtudattal. MOMÉs diplomamunkájához egy hirdetést adott fel, iker testrészei megtalálására. Részeket keresett egy-egy embertől, s arra volt kíváncsi vajon képes-e összeilleszteni mások kölcsönzött testrészeiből saját testét egy többcsatornás videó installációban megvalósítva.
A Testmás az egyéniség és az egyediség kérdésével foglalkozik, egy a külső adottságaiban velem megegyező szubjektum létrehozására tettem kísérletet mások testi és személyiségi jegyeinek felhasználásával. A munkát több hónapos kutatás előzte meg, melynek eredményeként 26 résztvevő adta a testrészeit a munkához, és összesen 63 testrésszel egészülhettem ki. A testrészeket felhasználva egy többcsatornás videóinstallációt hoztam létre, amely egy egészalakos és egy portré videó-vetítés loopból áll. A videókon saját testrészeim és a másoktól kölcsönzött hasonló testrészek folyamatosan cserélődnek, míg a kölcsönzött testrészek által a testem lefedésre kerül. Az installáció alatt hallható légzések, a testrészeket kölcsönző résztvevők légzéseinek összeadódása - a mi egyesített légzésünk.
http://www.simkobeatrix.hu
http://testmasprojekt.tumblr.com
TÉRI GÁSPÁR
"Minket a tudomány kitagadott, a művészethez meg nem értünk. Ránk maradt műszereinkkel, gépeinkkel emberanyagú testet vizsgálunk. Mozgó testből kikényszerített adatok felhasználása. Rituális programozás. Adat újra konstruálás, vizuális és akusztikai környezet generálás. Miért? Természetes érzékelésünk kevésnek bizonyul, talán rá is untunk már; mesterséges protéziseinkkel, a gépeinkkel játszadozunk. Mindenből adatokat nyerünk. Muszáj, szükségünk van rá, a test feletti totális hatalom megszerzéséhez."
A Téri Gáspár (MOME vizuális kommunikáció és látványtervező szak) köré szerveződő alkotócsoport 2008 októberében kezdett közös munkába, a Műhely Alapítvány által szervezett Ismeretlen kutatása program keretén belül. Téri Gáspár szereplője, társalkotója olyan produkcióknak, melyek a fizikai színház, a tánc és a képzőművészet műfajának határán születnek (Artus, Gergye Krisztián). A Relációanalíziseben Samu Bence, Papp Gábor és Nagy Ágoston programozók segítették kutatásainak vizualizálását. Közös munkájukban a mesterséges és természetes rendszerek kapcsolataira, ellentmondásaira összpontosítanak.
Telepítsd iPhone készülékedre a LAYAR applikációt és fedezd fel a könyv interaktív lapjait!
A könyvbemutatóhoz kapcsolódóan Marloeke van der Vlugt workshopot is tart október 28-án, a Budapesti Metropolitan Főiskolán. Regisztráció október 5-ig: andrea@trafo.hu A részvétel ingyenes, a férőhelyek száma limitált.
Second life. Online avatárlét. Szenzorok. Hangkulisszák. Real time kameraképek. Fizikai akciók és reakciók. 1 test - 63 testrész. Mit jelent a test kiterjesztése, behatárolása és hibridizálása a technológia által? Hogyan kerülhet felszínre és miként közvetíthető a jelentés a testen keresztül? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ két magyar és egy holland alkotó médiaművészeti munkáiban.
Emlékeztek még a Space társulat Holland Cunami előadásának galambos és pályaudvaros videóira? Az emlékezetes snitteket Marloeke van der Vlugtnak köszönhettük, aki ezúttal önálló performansz-kutatásainak bemutatásával tér vissza a Trafóba. A Performansz mint Interfész | Az Interfész mint Performansz c. könyv a holland előadóművész-kutató személyes reflexiója, hat évnyi művészeti gyakorlatának összegzése, melynek során a technológia vezérelte, hálózatokba kapcsolt világ és annak emberi testre gyakorolt hatásait vizsgálta. Simkó Beatrix MOME-diplomamunkájával, a Testmás c. többcsatornás videó-installációval mutatkozik be a smart! XTRA sorozatban, a Téri Gáspár jegyezte Relációanalízisben pedig egy laboratórium falai mögött zajló emberkísérlet válik majd újra nyilvánossá.
Moderátor: Csiszár Mátyás digitális művészeti szakíró
MARLOEKE VAN DER VLUGT
Színházi alkotóként és a holland művészeti-tudományos technológiai központ, a WAAG Society rezidens művészeként az amszterdami és londoni tanulmányokat folytató Marloeke Van der Vlugt olyan előadások és interaktív installációk sorát hozta létre, amelyek lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy megtapasztalhassák a technológiai interakcióra épülő kommunikációs hatásokat. A különböző performanszok résztvevői egyszerre kerülnek előadói és nézői pozícióba, amely lehetővé teszi számukra, hogy leleplezzék érzékeiket és fizikai tapasztalat útján, személyes perspektívából értelmezhessék újra a test fogalmát.
Van der Vlugt A Performansz mint Interfész | Az Interfész mint Performansz c. könyvében különböző projektjeinek ismertetésén keresztül reflektál munkáira végigvezetve olvasóját a létrehozás kanyargós útján. Miközben feltárja a művészi folyamatokat, az olvasót személyes véleményének megalkotására ösztönzi néhány, az emberi számítógépes interakciók és a performanszművészet kapcsolatára vonatkozó, lehetséges irányokat felmutató megállapítással. A könyv címe a jövőbeni kutatásokra irányuló gyakorlatra ad egyfajta választ új didaktikai célok és designkérdések felé mutatva.
A könyvben a különböző vezérmotívumok a technológiai interakció felépítésére és azoknak kommunikációra gyakorolt hatására fókuszál. A vizsgált művek között szerepel a MyCave videofilm, az AkiAnne performansz, a Series PatchMaker performatív installációsorozat, a nézők közötti együttműködésen alapuló Duetten táncelőadás és a PPI_I 2,3 interaktív szobrok. Minden projekt kiindulási pontja azonos: elősegítik a közönség számára a technológiai interakción alapuló performanszok megértését és megtapasztalását. Vajon mennyire vagyunk tudatában saját „előadói teljesítményünk” kiterjesztésével ebben a technológiailag orientált világban? Az olvasó lépésről lépésre végigjárhatja a létrehozási folyamatokat megismerve az egyes alkotói fázisokat a legelső ötlettől a kész munkáig.
http://www.marloekevandervlugt.com
http://waag.org
SIMKÓ BEATRIX
Simkó Beatrix a Duda Éva Társulat művésze, médiával foglalkozó kortárs alkotó. Tánc- és mozgásművész, aki színpadon kívüli munkáiban önálló performanszokon és installációkon keresztül foglalkozik a testtudattal. MOMÉs diplomamunkájához egy hirdetést adott fel, iker testrészei megtalálására. Részeket keresett egy-egy embertől, s arra volt kíváncsi vajon képes-e összeilleszteni mások kölcsönzött testrészeiből saját testét egy többcsatornás videó installációban megvalósítva.
A Testmás az egyéniség és az egyediség kérdésével foglalkozik, egy a külső adottságaiban velem megegyező szubjektum létrehozására tettem kísérletet mások testi és személyiségi jegyeinek felhasználásával. A munkát több hónapos kutatás előzte meg, melynek eredményeként 26 résztvevő adta a testrészeit a munkához, és összesen 63 testrésszel egészülhettem ki. A testrészeket felhasználva egy többcsatornás videóinstallációt hoztam létre, amely egy egészalakos és egy portré videó-vetítés loopból áll. A videókon saját testrészeim és a másoktól kölcsönzött hasonló testrészek folyamatosan cserélődnek, míg a kölcsönzött testrészek által a testem lefedésre kerül. Az installáció alatt hallható légzések, a testrészeket kölcsönző résztvevők légzéseinek összeadódása - a mi egyesített légzésünk.
http://www.simkobeatrix.hu
http://testmasprojekt.tumblr.com
TÉRI GÁSPÁR
"Minket a tudomány kitagadott, a művészethez meg nem értünk. Ránk maradt műszereinkkel, gépeinkkel emberanyagú testet vizsgálunk. Mozgó testből kikényszerített adatok felhasználása. Rituális programozás. Adat újra konstruálás, vizuális és akusztikai környezet generálás. Miért? Természetes érzékelésünk kevésnek bizonyul, talán rá is untunk már; mesterséges protéziseinkkel, a gépeinkkel játszadozunk. Mindenből adatokat nyerünk. Muszáj, szükségünk van rá, a test feletti totális hatalom megszerzéséhez."
A Téri Gáspár (MOME vizuális kommunikáció és látványtervező szak) köré szerveződő alkotócsoport 2008 októberében kezdett közös munkába, a Műhely Alapítvány által szervezett Ismeretlen kutatása program keretén belül. Téri Gáspár szereplője, társalkotója olyan produkcióknak, melyek a fizikai színház, a tánc és a képzőművészet műfajának határán születnek (Artus, Gergye Krisztián). A Relációanalíziseben Samu Bence, Papp Gábor és Nagy Ágoston programozók segítették kutatásainak vizualizálását. Közös munkájukban a mesterséges és természetes rendszerek kapcsolataira, ellentmondásaira összpontosítanak.