A smART! XTRA bánki különkiadása virtuális kalandtúrára hívja a fesztiválozókat. A különböző tóparti és tábori helyszíneken felbukkanó interaktív installációkat ki-ki kedvére felfedezheti a Bánkitó három napján és egy vezetett prezentációs séta során. Nálunk nyáron is hódít a kiterjesztett valóság, a közösségi képalkotás, a pixelkirakós és az emlékekre épülő videójáték. Az okostelefonok és az applikációk nem mennek szabadságra...
Binaura // CSEND
A Binaura munkáinak központi eleme a nyílt és szabad szoftverek alkalmazásának terjesztése, a bárki által könnyen elérhető eszközök, szenzorok nem szokványos felhasználása, a technológia kulturális hatásainak kutatása. A CSEND a környezeti zajok intenzitásán alapuló, eredetileg az indiai Partapur falu főterére készült, mozgó tipográfiát megjelenítő installáció. Ha sikerül megteremteni a teljes nyugalom pillanatát, akkor az installáció folyamatosan pulzáló és kavargó betűdarabkái néhány másodpercre összeállnak egy üzenetté…
Alkotók: Nagy Ágoston, Samu Bence
http://www.binaura.net
Brückner János // HUMAN PRINTER
Az ELTE BTK magyar szakán és a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán diplomázott képzőművész fő kutatási területei az átlagos, hétköznapi fantázia és a poszt-digitális képalkotás. Brückner János képzőművészeti tevékenysége a fiktív és valóságos, a röhejes és a megrendítő határán mozog. A közönség aktivizálására épülő, a kamuflázs gesztusába rejtőző projektjei kivezető utat keresnek a white cube gettóból. Így a HUMAN PRINTER közösségi képalkotó (akció)sorozat is, mely ezúttal a Bánkitó fesztiválozóit lepi meg. Hívjunk elő együtt egy több ezer miniatűr négyzetből álló képet és derítsük ki milyen üzenetet rejtenek az offline pixelek! Színezni / pecsételni ér! Sőt!
Alkotó: Brückner János
http://www.brucknerjanos.com
Kitchen Budapest // RITES
A Rites csapata a Kitchen Budapest által hirdetett Talent Program részvevőjeként egy olyan virtuális valóság játékot hozott létre, melynek témája emlékeink újrafelfedezése. A Youtube-on megosztott amatőr videókból kiemelt emlékképekből táplálkozó álomszerű világban a játékos körül generálódik a tér és saját interakciói befolyásolják a játék menetét, így a szituációk elemeiből ki-ki felépítheti saját emléktotemét. A Rites napszemüveg helyett Oculus Rifttel hódít. Ne lepődj meg, ha az UV-sugarakat hirtelen 3D-ben látod majd.
Alkotók: Tóth Márton Tibor, Molnár András, Marquetant Tamás, Rohonyi Iván, Páll Tamás, Viskovic Jelena
https://www.facebook.com/ritesexperience
www.kitchenbudapest.hu
smARt est. 2015 // smARt cARds
Tudtad, hogy az augmented reality (AR) kóddal a valós környezetnek az okosmobilok és tabletek kamerája által közvetített képére különböző online tartalmak helyezhetőek el képek, videók, gifek vagy akár 3D-modellek formájában? Az smARt est. 2015 csapata ezek használatával és saját fejlesztésű alkalmazásával népszerűsíti az offline és online határok elmosódását. Kapd elő a telefonod és fedezd fel hogyan! Ámulj el és küldj egy virtuális üdvözletet a tópartról!
Alkotó: Etentuk Udeme
Együttműködő partner: PLACCC, Finnagora, Let it Be! art agency http://www.smartest.hu
smART! XTRA feat. PLACCC // smART! BÁNK
A 2015 tavaszán, a Trafóban útjára indult, a művészeti formák és technológiai innovációk összekapcsolási lehetőségeit bemutató smART! XTRA tematikus sorozat keretében a nézők interaktív installációk és performanszok résztvevőiként, az élményalapúság jegyében maguk is kipróbálhatnak különböző technológiai fejlesztéseket. A bánki APPS’LAND különkiadás különböző helyszíneken felbukkanó installációit ki-ki kedvére felfedezheti egyénileg vagy egy vezetett interaktív prezentációs séta során. Elő az okostelókkal!
Alkotók: Binaura, Rites, Brückner János, smARtest.2015, Dinamó Budapest
Szerkesztő, sétavezető: Kovács Andrea Kreatív koncepció: Let it Be! art agency
Szükséges applikációk: QR-kód olvasó, LAYAR applikáció
Az ingyenesen telepíthető alkalmazásokat ajánlott előre letölteni a Google Play Store gyűjteményéből vagy a Let it Be! art agency oldaláról.
https://www.facebook.com/letitbeartagency
Binaura // CSEND
A Binaura munkáinak központi eleme a nyílt és szabad szoftverek alkalmazásának terjesztése, a bárki által könnyen elérhető eszközök, szenzorok nem szokványos felhasználása, a technológia kulturális hatásainak kutatása. A CSEND a környezeti zajok intenzitásán alapuló, eredetileg az indiai Partapur falu főterére készült, mozgó tipográfiát megjelenítő installáció. Ha sikerül megteremteni a teljes nyugalom pillanatát, akkor az installáció folyamatosan pulzáló és kavargó betűdarabkái néhány másodpercre összeállnak egy üzenetté…
Alkotók: Nagy Ágoston, Samu Bence
http://www.binaura.net
Brückner János // HUMAN PRINTER
Az ELTE BTK magyar szakán és a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán diplomázott képzőművész fő kutatási területei az átlagos, hétköznapi fantázia és a poszt-digitális képalkotás. Brückner János képzőművészeti tevékenysége a fiktív és valóságos, a röhejes és a megrendítő határán mozog. A közönség aktivizálására épülő, a kamuflázs gesztusába rejtőző projektjei kivezető utat keresnek a white cube gettóból. Így a HUMAN PRINTER közösségi képalkotó (akció)sorozat is, mely ezúttal a Bánkitó fesztiválozóit lepi meg. Hívjunk elő együtt egy több ezer miniatűr négyzetből álló képet és derítsük ki milyen üzenetet rejtenek az offline pixelek! Színezni / pecsételni ér! Sőt!
Alkotó: Brückner János
http://www.brucknerjanos.com
Kitchen Budapest // RITES
A Rites csapata a Kitchen Budapest által hirdetett Talent Program részvevőjeként egy olyan virtuális valóság játékot hozott létre, melynek témája emlékeink újrafelfedezése. A Youtube-on megosztott amatőr videókból kiemelt emlékképekből táplálkozó álomszerű világban a játékos körül generálódik a tér és saját interakciói befolyásolják a játék menetét, így a szituációk elemeiből ki-ki felépítheti saját emléktotemét. A Rites napszemüveg helyett Oculus Rifttel hódít. Ne lepődj meg, ha az UV-sugarakat hirtelen 3D-ben látod majd.
Alkotók: Tóth Márton Tibor, Molnár András, Marquetant Tamás, Rohonyi Iván, Páll Tamás, Viskovic Jelena
https://www.facebook.com/ritesexperience
www.kitchenbudapest.hu
smARt est. 2015 // smARt cARds
Tudtad, hogy az augmented reality (AR) kóddal a valós környezetnek az okosmobilok és tabletek kamerája által közvetített képére különböző online tartalmak helyezhetőek el képek, videók, gifek vagy akár 3D-modellek formájában? Az smARt est. 2015 csapata ezek használatával és saját fejlesztésű alkalmazásával népszerűsíti az offline és online határok elmosódását. Kapd elő a telefonod és fedezd fel hogyan! Ámulj el és küldj egy virtuális üdvözletet a tópartról!
Alkotó: Etentuk Udeme
Együttműködő partner: PLACCC, Finnagora, Let it Be! art agency http://www.smartest.hu
smART! XTRA feat. PLACCC // smART! BÁNK
A 2015 tavaszán, a Trafóban útjára indult, a művészeti formák és technológiai innovációk összekapcsolási lehetőségeit bemutató smART! XTRA tematikus sorozat keretében a nézők interaktív installációk és performanszok résztvevőiként, az élményalapúság jegyében maguk is kipróbálhatnak különböző technológiai fejlesztéseket. A bánki APPS’LAND különkiadás különböző helyszíneken felbukkanó installációit ki-ki kedvére felfedezheti egyénileg vagy egy vezetett interaktív prezentációs séta során. Elő az okostelókkal!
Alkotók: Binaura, Rites, Brückner János, smARtest.2015, Dinamó Budapest
Szerkesztő, sétavezető: Kovács Andrea Kreatív koncepció: Let it Be! art agency
Szükséges applikációk: QR-kód olvasó, LAYAR applikáció
Az ingyenesen telepíthető alkalmazásokat ajánlott előre letölteni a Google Play Store gyűjteményéből vagy a Let it Be! art agency oldaláról.
https://www.facebook.com/letitbeartagency