2017. Április 21. 18.00 – 20:00 - Rana Hamadeh és Schmied Andi performansz-előadásai
Kurátor: Szalai Borbála
Az előadások nyelve angol. A program ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Kurátor: Szalai Borbála
Az előadások nyelve angol. A program ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Az esemény a 2017 januárja és áprilisa között megvalósuló Gondolat plasztika című performansz-előadás sorozat része.
Rana Hamadeh: Mielőtt lezuhan, elfogadható hogy kicsit még élvezze az életet.
A performansz-előadás, mely a 2011ben elkezdett „Idegen találkozások” című projekt része, a zuhanás fogalmát és gesztusát járja körül. Az előadás a zuhanást egy koreografált mozdulatként, a közönyösség egy formájaként és a fertőzés dinamikájaként is megvizsgálja. Hamadeh a „betegségbe esés”, az „immunitás” és a „karantén” fogalmakból indul ki, de performansz-előadása a világűrön, a szárazföld és tenger találkozását ábrázoló sci-fi képeken keresztül, geo-politikai területek átalakulásán és bányászati történeteken át, határok közötti utazásokon keresztül vezet. A törvényesség és a térbeliség metszéspontjait vizsgálva, Hamadeh a kriminológia, a járványtan és a színház kapcsolatát kutatja.
Rana Hamadeh (1983) libanoni képzőművész, Hollandiában él és dolgozik. Művészi gyakorlatában a kurátori megközelítésre támaszkodik. Hosszú távú diszkurzív projektjei az igazságszolgáltatás, a hadászat, a közegészségügy története és a színház infrastruktúrájával foglalkoznak. Művei speciális fogalmakkal és kifejezésekkel kapcsolatos kiterjesztett kutatásból indulnak ki, az ehhez kapcsolódó elméleteket fikcióként kezeli. Hamadehnek olyan neves intézményekben volt egyéni kiállítása, mint például a The Institute of Modern Art, Brisbane; The Showroom, London; Leopold Hosch Museum; Nottingham Contemporary; Western Front, Vancouver; Gallery TPW, Tonoto és Kiosk, Ghent. Műveit olyan intézmények csoportos kiállításain mutatták be, mint például a The New Museum, New York; e-flux, New York, Wattis Institute, The Lisson Gallery, Beirut, Witte de With, Van Abbemuseum, vagy a Moszkvai Biennále és a 8. Liverpooli Biennále.
Rana Hamadeh: Mielőtt lezuhan, elfogadható hogy kicsit még élvezze az életet.
A performansz-előadás, mely a 2011ben elkezdett „Idegen találkozások” című projekt része, a zuhanás fogalmát és gesztusát járja körül. Az előadás a zuhanást egy koreografált mozdulatként, a közönyösség egy formájaként és a fertőzés dinamikájaként is megvizsgálja. Hamadeh a „betegségbe esés”, az „immunitás” és a „karantén” fogalmakból indul ki, de performansz-előadása a világűrön, a szárazföld és tenger találkozását ábrázoló sci-fi képeken keresztül, geo-politikai területek átalakulásán és bányászati történeteken át, határok közötti utazásokon keresztül vezet. A törvényesség és a térbeliség metszéspontjait vizsgálva, Hamadeh a kriminológia, a járványtan és a színház kapcsolatát kutatja.
Rana Hamadeh (1983) libanoni képzőművész, Hollandiában él és dolgozik. Művészi gyakorlatában a kurátori megközelítésre támaszkodik. Hosszú távú diszkurzív projektjei az igazságszolgáltatás, a hadászat, a közegészségügy története és a színház infrastruktúrájával foglalkoznak. Művei speciális fogalmakkal és kifejezésekkel kapcsolatos kiterjesztett kutatásból indulnak ki, az ehhez kapcsolódó elméleteket fikcióként kezeli. Hamadehnek olyan neves intézményekben volt egyéni kiállítása, mint például a The Institute of Modern Art, Brisbane; The Showroom, London; Leopold Hosch Museum; Nottingham Contemporary; Western Front, Vancouver; Gallery TPW, Tonoto és Kiosk, Ghent. Műveit olyan intézmények csoportos kiállításain mutatták be, mint például a The New Museum, New York; e-flux, New York, Wattis Institute, The Lisson Gallery, Beirut, Witte de With, Van Abbemuseum, vagy a Moszkvai Biennále és a 8. Liverpooli Biennále.
Rana Hamadeh: A River In A Sea In A River (detail), 2014. Script and scenography for a play.
(Photo by Tom Callermin, image courtesy of Kiosk Ghent)
Schmied Andi: Szibériai márvány
Schmied Andi Manhattan több mint 30 legexkluzívabb lakásába nyert betekintést, amikor lakást kereső magyar multimilliomosnak adta ki magát New Yorkban. Performansz-előadásában ezeken a penthouse lakásokon vezet keresztül bennünket és megmutatja, hogy milyen a naplemente a Trump World Tower-ből, a kilátás a világ legmagasabb lakóépületéből, és hogy milyen luxus márványt használnak a Szabadság-szoborra néző fürdőkádhoz.
Schmied Andi (1986) installációi és fotói építészeti anomáliákkal és olyan helyekkel foglalkoznak, melyek valamilyen okból kifolyólag nem követik a hagyományos városi logikát. Ezek lehetnek eredeti funkciójuktól megfosztott városok vagy utópisztikus építmények. Munkáiban az emberi viszonyokra és kölcsönhatásokra fókuszál, melyek ezekben a meghatározhatatlan terekben jönnek létre. A londoni Bartlett School of Architecture, University College-ban és a barcelonai Universitat Pompeu Fabra-n tanult. 2015-ben Pécsi József Ösztöndíjat kapott. Különböző Residency programokon vett részt, például New Yorkban a Triangle Arts Association-ben, az S-AIR és a Curators Network közös residency programján Sapporoban, Japánban és a dortdYart programján Dordrechtben, Hollandiában.