Agnieszka Polska: Eljövendő napok
Megnyitó: 2015. ápr 10. (PÉNTEK) 19:00
A kiállítás handoutja letölthető innen
A lengyel kortárs képzőművészet legújabb üstököse Agnieszka Polska mutatkozik be a Trafó közönségének első magyarországi kiállításán. Polska egy olyan új lengyel művésznemzedék kulcsfigurája, akik azzal kísérleteznek, hogy elmossák a fikció és a dokumentarizmus esztétikai határait. Polska neokonceptuális videóinak és filmjeinek egyik kutatási fókusza a ’60-as ’70-es évek magánmitológiáira irányul. Trafós kiállításának gerincét alkotó különleges hangulatú Eljövendő napok c. művének főszereplői is desztillált művész-archetípusok, akik a túlvilágon bolyonganak. A filmet a művésznő Gotlandon forgatta, a helyszín további referenciákkal is bír, mivel Tarkovszkij Áldozathozatal c. filmje is itt játszódik, arról nem is beszélve, hogy a szigetcsoporton élt haláláig Ingmar Bergman, akinek szintén több filmjét ihlette meg a balti-tengeri sziget. Polska projektjének magyar vonatkozása, hogy a produkciós hátteret a Páldi Lívia által irányított Baltic Art Center Visby biztosította számára.
Agnieszka Polska (1985) olyan nemzetközi szerepléseken van túl, mint az Isztanbuli és Sydney-i Biennálék, önálló kiállítása volt már a varsói Ujazdowksi Kastélyban, a bécsi Belvedereben, a kijevi Pinchuk Art Centerben és az őt képviselő Zak I Branicka Galériában, Berlinben. Továbbá olyan rangos helyeken vett részt csoportos kiállításokon, mint a párizsi Palais de Tokyo, a Museum of Contemporary Art (MOCAK), Krakkó, a KunstWerke, Berlin vagy a Salzburger Kunstverein. 2013-ban jelölték a Victor Pinchuk Foundation által alapított The Future Generation Art Price-ra és elnyerte a Varsói Modern Művészeti Múzeum és a Lengyel Filmintézet által alapított Polish Film Award-ot.
Támogatók: NKA, Káli Kövek
A kiállítás handoutja letölthető innen
A lengyel kortárs képzőművészet legújabb üstököse Agnieszka Polska mutatkozik be a Trafó közönségének első magyarországi kiállításán. Polska egy olyan új lengyel művésznemzedék kulcsfigurája, akik azzal kísérleteznek, hogy elmossák a fikció és a dokumentarizmus esztétikai határait. Polska neokonceptuális videóinak és filmjeinek egyik kutatási fókusza a ’60-as ’70-es évek magánmitológiáira irányul. Trafós kiállításának gerincét alkotó különleges hangulatú Eljövendő napok c. művének főszereplői is desztillált művész-archetípusok, akik a túlvilágon bolyonganak. A filmet a művésznő Gotlandon forgatta, a helyszín további referenciákkal is bír, mivel Tarkovszkij Áldozathozatal c. filmje is itt játszódik, arról nem is beszélve, hogy a szigetcsoporton élt haláláig Ingmar Bergman, akinek szintén több filmjét ihlette meg a balti-tengeri sziget. Polska projektjének magyar vonatkozása, hogy a produkciós hátteret a Páldi Lívia által irányított Baltic Art Center Visby biztosította számára.
Agnieszka Polska (1985) olyan nemzetközi szerepléseken van túl, mint az Isztanbuli és Sydney-i Biennálék, önálló kiállítása volt már a varsói Ujazdowksi Kastélyban, a bécsi Belvedereben, a kijevi Pinchuk Art Centerben és az őt képviselő Zak I Branicka Galériában, Berlinben. Továbbá olyan rangos helyeken vett részt csoportos kiállításokon, mint a párizsi Palais de Tokyo, a Museum of Contemporary Art (MOCAK), Krakkó, a KunstWerke, Berlin vagy a Salzburger Kunstverein. 2013-ban jelölték a Victor Pinchuk Foundation által alapított The Future Generation Art Price-ra és elnyerte a Varsói Modern Művészeti Múzeum és a Lengyel Filmintézet által alapított Polish Film Award-ot.
Támogatók: NKA, Káli Kövek