Stroboszkóp használata miatt az előadás megtekintését gyerekeknek, terhes anyáknak, epilepsziásoknak, valamint pace-makerrel és hallókészülékkel rendelkezőknek nem javasoljuk.
2016 őszén ismét egyhetes fesztivált rendez az UH Fest. Ennek keretében, október 2. és 9. között több mint negyven koncertre kerül sor Budapest különböző klubjaiban és kulturális helyszínein – a programokat nyilvános beszélgetések, workshopok és előadások is kísérik. Az elmúlt évekhez hasonlóan az UH Fest nyitóestje ismét a Trafóban lesz október 2-án, vasárnap, a Dwarfs of East Agouza, Sote, a Killing Sound és Alpár lesznek a fellépők. Október 8-án, a fesztivál zárónapján az UH Fest visszatér a Trafóba, hogy The Bug, Lázár Gábor, a KAFR, illetve Heather Leigh lépjenek a színpadra.
Kevin Martin a kilencvenes évek eleje óta több underground irányzat központi alakja, majd az előző évtized közepén, The Bug néven kiadott dühös, zajos dancehall-lemezeivel elérte a nagyobb hírnév, és a brit dubstep amolyan apafigurát talált benne. A dub megszállottja, de játszott ipari hiphoptól (Techno Animal Justin Broadrickkal) elemi erejű „jazzmetálon” át (a God tagjaként) hideg ambientig mindent (utóbbinak Isolationism című válogatásával akaratlan névadója is lett); még poposabb oldala is van (King Midas Sound). A Sirens „szimfónia ködkürtre, basszusdrone-ra és szirénára”, eddigi legszemélyesebb zenéje: akkor írta, amikor fia az életéért küzdött. A 2015-ben a Berghainben, a CTM fesztiválon debütált darab bemutatója egyben Kevin Martin első magyarországi koncertje, elemi erejű fizikai élményt ígér.
https://www.facebook.com/thebugofficialpage/
https://ninjatune.net/artist/the-bug
Lázár Gábor algoritmikus computerzenéjének alapja a jéghideg logika: letisztult és húsbavágó, mégis képes széppé és fájdalmassá válni. Lázár a 2014-es UH Festen való fellépése óta nemzetközileg is igen szép sikereket ért el, ennek a folyamatnak egyik sarokpontja a Mark Fell-lel közös, és a 2015-ös év egyik legjobb lemeze, a The Neurobiology of Moral Decision Making. Lázár Gábor kifejezetten ritkán lép fel Magyarországon, ősszel a Trafóban fog, ismét az UH Festen.
http://gaborlazar.com
https://soundcloud.com/gaborlazar
„Szeretem masszírozni és kényeztetni a csajt, de szeretek durvulni is vele” - ezt Heather Leigh a pedal steel gitárjáról mondta egy interjúban. Improvizátorként olyanokkal játszott együtt, mint Peter Brötzmann, Thurston Moore, Jandek, Richard Youngs, Chris Corsano és a Charalambides. Az amerikai bányászcsaládból származó, Skóciában élő énekes-gitáros legutóbbi lemezén (I Abused Animal, Stephen O’Malley a Megóhoz tartozó kiadójánál jelent meg) csak gitárja és megtöbbszörözött hangja hallható. Sosem volt folk, blues találkozik rajta a minimalizmussal, a zajzenével, drone-nal; a dalforma lecsupaszított absztrakciója a zavarba ejtő személyességgel.
http://wishimage.com/
https://soundcloud.com/editionsmego/heather-leigh-fairfield
https://vimeo.com/166258621
A KAFR a tavalyi UH Festen fellépő, libanoni Rabih Beaini és az indonéz Senyawa új projektje. A Senyawa duót Jáva szigetén alapította Rully Shabara extrém vokális technikákat használó énekes és Wukir Suryadi, aki maga építette, húros-ütős hangszereken játszik. Jáva tradicionális zenéje találkozik náluk az avantgárddal; vagy inkább megvalósul az avantgárd (egyik) régi álma: a rátalálás a rituális elragadtatásra. Zenéjük nyers ereje és egyes megoldásai miatt az extrém metál és a drone is gyakran előkerül a hasonlatok között. A rock felől érkező Rully és a tradicionális jávai zenét kitanuló Wukir a színpadon találkozott először 2011-ben, pár perc múlva már együtt improvizáltak, négy nap múlva pedig felvették első lemezüket. Azóta olyanokkal játszottak együtt, mint Damo Suziki, a Melt Banana, Keiji Haino és KK Null; Vincent Moon (Blogotheque) különleges koncertfilmet forgatott velük; Charles Cohen moduláris szintetizátoron alkotta újra számaikat.
A Senyawa duót Rabih Beaini Morphine nevű kiadója jelentette meg és fedezte fel a nyugati világ számára pár éve. Beaini egy évtizede még elsősorban Morphosis néven és technoproducerként volt ismert. Ezt az alteregóját azóta háttérbe szorította moduláris elektronikával és hangképekkel, illetve a nyugati és a keleti kultúra zenei hagyományainak határterületein kísérletező énje. A KAFR nevű vadonatúj projektben a Senyawa Rabih Beainivel trióvá bővül.
http://senyawa.tumblr.com/
http://freemusicarchive.org/music/Senyawa/
https://vimeo.com/54891015
2016 őszén ismét egyhetes fesztivált rendez az UH Fest. Ennek keretében, október 2. és 9. között több mint negyven koncertre kerül sor Budapest különböző klubjaiban és kulturális helyszínein – a programokat nyilvános beszélgetések, workshopok és előadások is kísérik. Az elmúlt évekhez hasonlóan az UH Fest nyitóestje ismét a Trafóban lesz október 2-án, vasárnap, a Dwarfs of East Agouza, Sote, a Killing Sound és Alpár lesznek a fellépők. Október 8-án, a fesztivál zárónapján az UH Fest visszatér a Trafóba, hogy The Bug, Lázár Gábor, a KAFR, illetve Heather Leigh lépjenek a színpadra.
Kevin Martin a kilencvenes évek eleje óta több underground irányzat központi alakja, majd az előző évtized közepén, The Bug néven kiadott dühös, zajos dancehall-lemezeivel elérte a nagyobb hírnév, és a brit dubstep amolyan apafigurát talált benne. A dub megszállottja, de játszott ipari hiphoptól (Techno Animal Justin Broadrickkal) elemi erejű „jazzmetálon” át (a God tagjaként) hideg ambientig mindent (utóbbinak Isolationism című válogatásával akaratlan névadója is lett); még poposabb oldala is van (King Midas Sound). A Sirens „szimfónia ködkürtre, basszusdrone-ra és szirénára”, eddigi legszemélyesebb zenéje: akkor írta, amikor fia az életéért küzdött. A 2015-ben a Berghainben, a CTM fesztiválon debütált darab bemutatója egyben Kevin Martin első magyarországi koncertje, elemi erejű fizikai élményt ígér.
https://www.facebook.com/thebugofficialpage/
https://ninjatune.net/artist/the-bug
Lázár Gábor algoritmikus computerzenéjének alapja a jéghideg logika: letisztult és húsbavágó, mégis képes széppé és fájdalmassá válni. Lázár a 2014-es UH Festen való fellépése óta nemzetközileg is igen szép sikereket ért el, ennek a folyamatnak egyik sarokpontja a Mark Fell-lel közös, és a 2015-ös év egyik legjobb lemeze, a The Neurobiology of Moral Decision Making. Lázár Gábor kifejezetten ritkán lép fel Magyarországon, ősszel a Trafóban fog, ismét az UH Festen.
http://gaborlazar.com
https://soundcloud.com/gaborlazar
„Szeretem masszírozni és kényeztetni a csajt, de szeretek durvulni is vele” - ezt Heather Leigh a pedal steel gitárjáról mondta egy interjúban. Improvizátorként olyanokkal játszott együtt, mint Peter Brötzmann, Thurston Moore, Jandek, Richard Youngs, Chris Corsano és a Charalambides. Az amerikai bányászcsaládból származó, Skóciában élő énekes-gitáros legutóbbi lemezén (I Abused Animal, Stephen O’Malley a Megóhoz tartozó kiadójánál jelent meg) csak gitárja és megtöbbszörözött hangja hallható. Sosem volt folk, blues találkozik rajta a minimalizmussal, a zajzenével, drone-nal; a dalforma lecsupaszított absztrakciója a zavarba ejtő személyességgel.
http://wishimage.com/
https://soundcloud.com/editionsmego/heather-leigh-fairfield
https://vimeo.com/166258621
A KAFR a tavalyi UH Festen fellépő, libanoni Rabih Beaini és az indonéz Senyawa új projektje. A Senyawa duót Jáva szigetén alapította Rully Shabara extrém vokális technikákat használó énekes és Wukir Suryadi, aki maga építette, húros-ütős hangszereken játszik. Jáva tradicionális zenéje találkozik náluk az avantgárddal; vagy inkább megvalósul az avantgárd (egyik) régi álma: a rátalálás a rituális elragadtatásra. Zenéjük nyers ereje és egyes megoldásai miatt az extrém metál és a drone is gyakran előkerül a hasonlatok között. A rock felől érkező Rully és a tradicionális jávai zenét kitanuló Wukir a színpadon találkozott először 2011-ben, pár perc múlva már együtt improvizáltak, négy nap múlva pedig felvették első lemezüket. Azóta olyanokkal játszottak együtt, mint Damo Suziki, a Melt Banana, Keiji Haino és KK Null; Vincent Moon (Blogotheque) különleges koncertfilmet forgatott velük; Charles Cohen moduláris szintetizátoron alkotta újra számaikat.
A Senyawa duót Rabih Beaini Morphine nevű kiadója jelentette meg és fedezte fel a nyugati világ számára pár éve. Beaini egy évtizede még elsősorban Morphosis néven és technoproducerként volt ismert. Ezt az alteregóját azóta háttérbe szorította moduláris elektronikával és hangképekkel, illetve a nyugati és a keleti kultúra zenei hagyományainak határterületein kísérletező énje. A KAFR nevű vadonatúj projektben a Senyawa Rabih Beainivel trióvá bővül.
http://senyawa.tumblr.com/
http://freemusicarchive.org/