A The Table nem gyerekeknek szóló bábszínház, hanem egy báb meglepő emberi őszinteséggel.
BESZÉLGETÉS / KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
Az április 17-i előadás után Csató Kata bábos beszélget az alkotókkal, április 18-án pedig a társulat a japán bunraku technikára épülő szakmai workshopot tart a Trafó Stúdióban.
Mózes egy kötekedő, kartonpapír fejű, 60 centis báb, aki egy asztalon lakik, és egzisztenciális válságban van.
Nagyon elege van, hogy kizárólag utcai előadásokra és gyerekzsúrokra kérik fel előadni. Ő egy komoly báb. Egy művész! Ezen az estén azonban lehetőséget kap, hogy fellépjen és eljátsza Mózes életének utolsó 12 óráját, valós időben, az asztalon.
Kicsit stand-up comedy, kicsit Beckett és kicsit egy egzisztencialista értekezés a báb-létről.
Az asztali filozófus elmeséli a bábjáték természetét, összetűzésbe kerül a bábosaival, felvág a tánctudásával, tanulmányozza a Bibliát és szerencsétlen balesetet szenved a láthatatlan futógéptől. Időközben pedig egy színháznyi nézőt megnyer, akik végigkövetik próbálkozásait, hogy megmentse a műsorát a káosztól.
A Blind Summit Theatre 1997 óta keresi a különböző formákat és eszközöket a bábszínház újraértelmezésére. Előadásaikat felnőtt közönségnek szánják. A japán bunraku bábművészeti módszerrel dolgoznak, melynek lényege, hogy három bábos együtt irányít egyetlen szépen megmunkált figurát. A báb mozgása a részletes, finom rezdülésekig kidolgozott, erős belső világot teremt. A bábjáték ereje egyszerre jelenik meg a mozgás egyszerűségében és jelentésének összetettségében.
Bábosok: Mark Down, Sean Garratt, Irena Stratieva
Báb: Nick Barnes
Rendező: Mark Down
Koncepció és rendezés: Blind Summit Theatre
Társalkotók: Nick Barnes, Sarah Calver, Mark Down, Sean Garratt, Mabel Jones, Irena Strateiva, Ivan Thorley
Zene: Lemez and Friedel
Fény: Richard Howell
Művészeti tanácsadó: Andrew Dawson
Producer: Stephanie Hay
Technikai vezető: Fergus Waldron
Társulatvezető: Fiona Clift
Adminisztrátor: Andrew Hughes
Fotók: Lorna Palmer
Külön köszönet az asztalért: ORDASI László