Lehengerlően látványos intermediális előadás a történelem végtelen körforgásáról.
A nemzetközi kollektíva 3D-s animációt és mozgást használ, zenét szerez, témájuk fókuszában pedig a magánélet és a közélet szétválaszthatatlansága áll. De hogyan lehetünk kritikusak a saját világképünkkel, amikor azt a hozzánk legközelebb állók alakítják? A néző szeme előtt videófelvételek és képek pörögnek: egy nő mint szerető anya, aki támogatja a rabszolgaságot; perverz ideológia propagandáját szervező szeretők; fasiszta karlendítést imitáló gyerekek. Van valami disszonáns ezekben a jelenetekben. Hétköznapi családok képei, anyukák és apukák a gyerekeikkel, apró, egymáshoz közel álló embercsoportok, szemben a történelem megismétlődésének fenyegetésével.
Az előadás azt a mindenkori kettőséget elemzi, amivel az átlagember napi szinten szembesül: a magánéletében egyébként gondoskodó, jó szándékú egyén miként változik bosszúszomjassá, gyűlölködővé amint a politikáról, közéletről van szó. Emlékeink gyakran hirtelen bukkannak fel, megváltoztatva, idealizálva, sőt néha spontán törlik magukat. Kulcsfontosságú események elfelejtésével és a történelem átírásával gátat építünk az új generáció és az idősebbek közé, és ez túl könnyen lehetővé teszi, hogy a történelem megismételje önmagát.
tánc, koncepció: Sona Feriencíková (SK)
látvány, koncepció: Mária Júdová (SK)
hang, koncepció: Alexandra Timpau (RU)
fényterv: Ints Plavnieks
vetítéstechnika: Andrej Boleslavský, Constantine Nisidis
hangtechnika: Sara Pinheiro, Matej Šenkyrík
jelmez: Daniela Danielis
produkció: BOD.Y
Szlovák Intézet |
A performansz az egyén alapvetően szeretetteljes, emberi kapcsolódásaiban nagyon is intim és bensőséges, sebezhető viszonyaiból tekint ki, és igyekszik erős hanghatásokkal, eltávolító robotikus hangokkal, erős és gyors képvágásokkal összeilleszteni a személyest a nyilvános szférákkal. Folyamatosan kérdez: mennyiben maradunk egyéni résztvevői az embercsoportokat tömegesen érintő eseményeknek? Mennyiben lesz közügy egy szvasztika tetoválás a háton, és az, amit képvisel?