A Semmit rólunk nélkülünk összművészeti fókusz része.
„A siketséget helyeztem a középpontba, de a felvetés univerzális: másnak lenni nem jelenti azt, hogy kevésbé teljesnek lenni.” – állítja Diana Anselmo, Palermóban született siket alkotó.
A Pas Moi az olasz művész hosszabb lélegzetű dokumentarista és érzelmi kutatásának zárófejezete, amely a hagyományos történetírásba szőtt hatalmi és uralmi viszonyok hálózatát tárja fel, és ezek radikális újraírására tesz kísérletet. A lecture performansz a korai hangrögzítő, -átviteli és -lejátszó eszközök eredetét vizsgálja a siketek és a jelnyelvet használók szemszögéből, kisebbségi archívumokat és a mainstreamből kiszorított történeteket felhasználva. A mai zeneipar alapjait jelentő eszközökről kiderül, hogy eredetileg azzal az audista szándékkal tervezték őket, hogy „meggyógyítsák” a siketséget. Nem saját nyelvvel és közösséggel rendelkező identitásként értelmezve azt, hanem a halló világban elrejtendő vagy megszüntetendő betegségként.
A Pas Moi egy másik kiindulópontból képzeli el a történetet: onnan, ahol a „hallás hiánya” már nem veszteség, hanem távlat.
