4900 Ftdiák: 3400 Ft
Kísérőprogram
A csütörtöki előadása után, Aurélien Bory-t és Mladen Materic rendezőket kérdezi először Devich Botond, díszlet- és látványtervező, majd a közönségnek is lehetősége lesz kérdezni az alkotóktól. A beszélgetést angol nyelven tartjuk az Előtérben.Kedves nézőink, időutazásra invitálunk Benneteket! Bravúros látványelemek, megkapó költőiség, a Compagnie 111 nyolcadik alkalommal a házban, a társulat alapítója és főrendezője Aurélien Bory pedig ezúttal a színpadon is!
1994-ben a fiatal Aurélien Bory Toulouse-ban megnézte Mladen Materic rendező - aki az elegáns és finom színházáról ismert - Le ciel est loin la terre aussi (Az Ég messze van, a Föld is) című előadását. Az előadás lehengerlő vizualitása és komplex világa kitörölhetetlen nyomokat hagyott Bory-ban, alapjaiban formálta át és határozza meg művészi pályáját.
Mit viszünk magunkkal az előadásokból, miután a függöny legördült? Mit kezdünk ezekkel az emlékekkel? Aurélien Bory és Mladen Materic ezekre a kérdésekre együtt keres válaszokat: elhatározták, hogy újraalkotják Bory emlékeit kiindulópontként használva a 25 évvel ezelőtti produkciót. Teszik mindezt úgy, hogy nem reprodukálni próbálják Materic egykori előadását, hanem inkább felhasználják az elemeit - a díszleteket, a jelmezeket, sőt, még az eredeti színészeket is! – hogy megmutassák, hogyan válik egy mű ihletforrássá. Ez a remake a maga burleszkszerű melankóliájával intenzív és költői vízió az emlékek erejéről.
Az eredetileg fizikusnak tanuló, majd építésznek készülő Aurélien Bory-t nemigen kell bemutatni a trafós közönségnek, ez a hozzánk érkező nyolcadik előadása. A francia rendező vizionárius munkái beleégnek a nézői agyba, ötletei egyediek, előadásainak látványa lélegzetelállító.
Mladen Materic a 80-as évek elején, Jugoszláviában, megalapította a Théâtre Tattoo-t, és ott előadásokat rendezett. A társulat tagjai a kezdetektől fogva elkötelezték magukat egy új színházi nyelv keresése és megteremtése mellett. Matericnek a színházi mesterek panteonjában már bérelt helye van, hiszen egy sor olyan produkciót tudhat a magáénak(például a párizsi őszi fesztivál koprodukciójában megvalósult Le jour de la fête-et, vagy a Peter Handke-val közösen alkotott Pourquoi la cuisine?-t), amelyek frissességet és újdonságot hoztak a színház területére.
Tervezés, díszlet, rendezés: Aurélien Bory, Mladen Materic
Zeneszerző: Joan Cambon
Fény: Arno Veyrat
Díszlet technikai koncepciója: Pierre Dequivre
Díszletépítés: Pierre Pailles, Jérémy Sanfourche, Olivier Jeannoutot
Festés: Isadora De Ratuld
Kellékek: Stéphane Chipeaux-Dardé
Jelmezek: Manuela Agnesini
Technikai rendező és fényszervező: Thomas Dupeyron
Színpadmester: Mickael Godbille, Yarol Stuber-Ponsot
Hangmérnök: Stéphane Ley
Produkciós vezető: Florence Meurisse
Gyártásvezető: Clément Séguier-Faucher
Sajtó: Agence Plan Bey
Théâtre Garonne Scène européenne – Toulouse, ThéâtredelaCité – CDN Toulouse Occitanie, Théâtre-Sénart Scène nationale, Comédie de Colmar – Centre dramatique National Grand Est Alsace, CIRCa – Pôle national cirque Auch Gers Occitanie dans le cadre du soutien du FONDOC, Théâtre Tattoo
Francia Intézet | |
Teatroskop | |
République Francaise |