Frenák Pál Társulat: Csajok (Credo Hysterica)

0 Ft (Trafó bérlet érvényes)

Frenák Pál a Fiúk koreográfiája után nem sokkal – az alkotásnak szinte ugyanazon és megszakítatlan folyamatában – készítette el a Fiúk párdarabját, a Csajokat, amelynek bemutatója 2004 májusában volt Budapesten a Nemzeti Táncszínházban. A hazai közönség még ez év decemberében – a franciaországi bemutató után – a Trafóban láthatja újra az átdolgozott és tovább érlelt előadást.

Pontos, keserű és árnyalt mű ez, amely egyszerre mutatja meg a testi szépség erejét, a vágy animális éhségét és a sorssá váló nőiség kiszolgáltatottságát. Frenák most is a titkos mozdulatok valahonnan nagyon ismerős, mégis zavarba ejtően leleplező elemeit építi be a koreográfiába. Így születik meg a négy táncos dinamikus és sodró vallomása (ahogy az alcím mondja Credo Hystercája), és válik szinte minden ízében és mozdulatában jelentéssel telített üzenetté.
A Csajok szerkezetében és motívumaiban is szépen kapcsolódik a Fiúkhoz, és ennek folytatásaként vagy második felvonásként is el lehetne képzelni. Legnyilvánvalóbb talán a motívikus kötődés, hiszen a Fiúk utolsó jeleneteinek egyikében megjelenő parabolaantennaszerű „kád”, a Csajokban már meghatározó és visszatérő elemmé válik, hogy itt bontsa ki igazi metaforikus gazdagságát. A szerkezeti hasonlóság legszembetűnőbb jele pedig mindenekelőtt a táncosok száma, hogy a koreográfia mindkét darabban 3+1 szereplőt visz a színre. Mégpedig úgy, hogy sokszor három táncos fogalmazza meg ugyanannak valóságnak három arcát, a negyediket pedig többnyire mind szerepe, mind pedig viselete elválasztja a másik háromtól. Ez a +1 táncos akkor is ellenponttá válik, amikor a másik három (vagyis a teljes ember) „nincs meg”.
Frenák Pál ebben a darabjában is tudatosan és következetesen lemond mindenféle narrativitásról és lekerekítettségről. Amit a színpadon látunk, nem törekszik állásfoglalásra, még kevésbé ítéletre vagy ítélkezésre, a kifejezés pontosságáért vívott küzdelme és az őszinteség radikalitása – katartikus vallomás a nőről, az emberről.

Koreográfia: Frenák Pál

Előadók:
Cécile Bushidi
Juhász Kata
Kolozsi Viktória
Lisa Kostur
Gergely Attila

Zene: Fabrice Planquette
Látványterv: Frenák Pál
Fény: Marton János
Hang: Hajas Attila

TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Jegypénztár nyitva tartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h - előadás vége + 30 perc, max. 22h
  • stúdió-, kabin- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek

  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek