3500 Ft / 2500 Ft / 1500 Ft
Egy, kettő, három, végül négy táncosnő lóg marionettként a levegőben. A gépezet foglyai a színpadon felállított ember-bábszínházban. A ‘babák’ szabadulnának a szerkezettől, mely azonban eleve meghatározza mozgásterüket.
Mit látunk? Tökéletes táncosnőket, lebegő angyalokat, tetemeket, vagy esetleg zuhanó testeket? Erőteljes képek, melyekre számtalan magyarázat adható. Amit látunk, az lehet(ne) klasszikus balettelőadás, bábelőadás, a 17. század színházi gépezete vagy akár a dadaista színház marionettszerű színészei. Verdonck alakjai valamiféle köztes helyzetben vannak az ember/személy és a gép/bábú közti alkonyzónában.
Heinrich von Kleist A marionettszinházról című esszéje nyomán az I/II/III/IIII a szabadság és a kötöttségek, a meghatározottság érzeteit jeleníti meg. Megkettőződés és megsokszorozódás idézi fel a Gólem és a Frankenstein történetet és olyan kurrens témákat, mint a klónozással kapcsolatos félelmeink, vagy ember és gép viszonya technológia uralta hétköznapjainkban.
A belga Kris Verdonck egyszerre képzőművész, építész és színházi alkotó. Munkája változó arányú elegye az installációnak és a performansznak, a táncnak és az építészetnek. A műfaji határokat bátran és kreatívan áthágó, az új utakat kereső generáció egyik kiemelkedő és izgalmas alkotója.)
Kettős olvasat - Vida Virág kritikája
Koncepció, rendezés: Kris VERDONCK
Dramaturg: Marianne VAN KERKHOVEN (Kaaitheater)
Előadók: Nikoleta RAFAELISOVA, Eveline VAN BAUWEL, Artemis STAVRIDI és Zsuzsanna RÓZSAVÖLGYI
Technika: Hendrik DE SMEDT, Simon SALAERT, Bart VERHAEGEN
Zene: Stefaan QUIX
Fénytervező: Luc SCHALTIN
Jelmez: Shampoo & Conditioner
Díszlet: Hans LUYTEN (PlasmaMagma), Dirk LAUWERS (dna)
Produkciós partner: Margarita Production for stilllab vzw
Köszönet: Han WANNEMAKERS (Frontline Rigging), Raphaël RUBBENS, Theater Gasthuis (NL)
Koprodukciós partnerek: Kaaitheater (B), Kunstencentrum Vooruit (B), Buda kunstencentrum (B)
Támogatók: de Vlaamse Overheid