Letisztultság vs. káosz. Ember vs. kultúra. Flow és Gaga. A Közép-Európa Táncszínház (KET) legújabb bemutatója.
A Tiszta föld zenei és képi világa – ahogy már a címben is megfogalmazott ellentétpár jelzi – a letisztultság és a káosz ellenpontjaira épül. A társulat a felkészülési időszakban megismerkedett az Ohad Naharinhoz (Batsheva Dance Company) köthető Gaga módszertannal. A KET nemzetközi kapcsolatrendszerének köszönhetően a társulat első ízben vehetett részt intenzív Gaga-tréningen a lengyel Natalia Iwaniec, hitelesített Gaga-oktatóval. A Gaga különlegessége, hogy addig ismeretlen előadói képességeket szabadít fel a művészekben; sajátos és egyedi mozgásszókincs-rendszerének köszönhetően a hazai színpadokon ritkán látható előadói jelenléttel fűszerezi a produkciót. A Tiszta földben ez a különleges mozgásnyelv párosul a társulat új bemutatóit jellemző friss dinamikával.
A társulat vezetője, Kun Attila pályáját az Operaház színpadán kezdte, majd dolgozott a londoni Rambert Dance Company-nál, a Baseli Balettnél és 2003-ban megalapította a PR-Evolutiont, 2013 óta pedig a KET művészeti vezetője. Szakmai munkáját számos díjjal ismerték el (többek között Lábán Rudolf, Harangozó Gyula, Imre Zoltán).
nzspr
A Tiszta föld zenei és képi világa – ahogy már a címben is megfogalmazott ellentétpár jelzi – a letisztultság és a káosz ellenpontjaira épül. A társulat a felkészülési időszakban megismerkedett az Ohad Naharinhoz (Batsheva Dance Company) köthető Gaga módszertannal. A KET nemzetközi kapcsolatrendszerének köszönhetően a társulat első ízben vehetett részt intenzív Gaga-tréningen a lengyel Natalia Iwaniec, hitelesített Gaga-oktatóval. A Gaga különlegessége, hogy addig ismeretlen előadói képességeket szabadít fel a művészekben; sajátos és egyedi mozgásszókincs-rendszerének köszönhetően a hazai színpadokon ritkán látható előadói jelenléttel fűszerezi a produkciót. A Tiszta földben ez a különleges mozgásnyelv párosul a társulat új bemutatóit jellemző friss dinamikával.
A társulat vezetője, Kun Attila pályáját az Operaház színpadán kezdte, majd dolgozott a londoni Rambert Dance Company-nál, a Baseli Balettnél és 2003-ban megalapította a PR-Evolutiont, 2013 óta pedig a KET művészeti vezetője. Szakmai munkáját számos díjjal ismerték el (többek között Lábán Rudolf, Harangozó Gyula, Imre Zoltán).
Post by Trafó House.
Koreográfus: Kun Attila
Alkotótársak: a KET táncművészei
Dramaturg: Lőrincz Ágnes
Jelmeztervező: Kasza Emese MEI KAWA (http://meikawa.com)
Fényterv: Fogarasi Zoltán
Színpadkép: Hrotkó Bálint, Szemerey Bence (Fényművek)
Asszisztens: Fodor Katalin
Előadók: Frigy Ádám, Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Ivanov Gábor, Jakab Zsanett, Kovács Péter, Mádi László, Palcsó Nóra, Sebők Cintia (a SÍN Kulturális Központ IC-programjának nyertese)