Az évad utolsó Electrify-ának főszereplői a brit rap legfrissebb tettre kész hangja Gaika, a légies ambient nosztalgikus vonalát újra divatba hozó Huerco S és a csodaszép szintetizátor miniatűröket megálmodó Alpár.
Gaika London Brixton kerületében nőtt föl jamaikai es grenadai vérrel az ereiben. Rnb-hez, hiphophoz, dancehallhoz és indusztriálhoz köthető csúcsmodern zenéje a kapitalista nagyvárosról, a bevándorlók életét meghatározó gyökértelenség problémáiról, a közösségek megerősítésének és a közös fellépés szükségességéről szól. Tavalyi Warp kiadónál megjelent nagylemeze egy szuggesztív, érdes hangot mutat be, aki emelkedett, kaotikus képekkel mutatja be és elszántan utasítja vissza a hanyatlást.
Mióta a kansasi születésű Brian Leeds 2016-ban a tánczene felől az ambient felé fordult, sikert sikerre halmoz ismétlődő dallamokkal és finom textúrákkal dolgozó kortalan zenéjével. Huerco S és Pendant néven is futó zenéit hallgatni olyan, mint hosszú percekig nézni egy félig nyitott ablak előtt lengedező függönyt: az ember rögtön észreveszi az anyag ismétlődő mozdulatsorait, de az is azon nyomban nyilvánvaló, hogy teljesen sosem egyezhet két rezzenése. Észrevesszük a szélerősség, a fény-árnyék változásait és azt is, ahogyan ez a tudatos vagy nem tudatos megfigyelés lecsendesít és elvarázsol minket.
Alpár zenéje a káprázatosan szép, örökkévalóságig hallgatható dallamok kimeríthetetlen forrása. Analóg szintetizátorokkal készülő zenéi a „kevesebb több” elvét követve számonként csupán pár ügyesen eltalált zenei téma egymásra rétegezésével alkotnak maradandót. Romantikus zenéjével a Berlin School és a Kosmische nyomdokaiban lépdel a 70-es, 80-as évek német hagyományait követve, aminek vívmányait a Trafóban is megcsodálhatjuk.
Gaika London Brixton kerületében nőtt föl jamaikai es grenadai vérrel az ereiben. Rnb-hez, hiphophoz, dancehallhoz és indusztriálhoz köthető csúcsmodern zenéje a kapitalista nagyvárosról, a bevándorlók életét meghatározó gyökértelenség problémáiról, a közösségek megerősítésének és a közös fellépés szükségességéről szól. Tavalyi Warp kiadónál megjelent nagylemeze egy szuggesztív, érdes hangot mutat be, aki emelkedett, kaotikus képekkel mutatja be és elszántan utasítja vissza a hanyatlást.
Mióta a kansasi születésű Brian Leeds 2016-ban a tánczene felől az ambient felé fordult, sikert sikerre halmoz ismétlődő dallamokkal és finom textúrákkal dolgozó kortalan zenéjével. Huerco S és Pendant néven is futó zenéit hallgatni olyan, mint hosszú percekig nézni egy félig nyitott ablak előtt lengedező függönyt: az ember rögtön észreveszi az anyag ismétlődő mozdulatsorait, de az is azon nyomban nyilvánvaló, hogy teljesen sosem egyezhet két rezzenése. Észrevesszük a szélerősség, a fény-árnyék változásait és azt is, ahogyan ez a tudatos vagy nem tudatos megfigyelés lecsendesít és elvarázsol minket.
Alpár zenéje a káprázatosan szép, örökkévalóságig hallgatható dallamok kimeríthetetlen forrása. Analóg szintetizátorokkal készülő zenéi a „kevesebb több” elvét követve számonként csupán pár ügyesen eltalált zenei téma egymásra rétegezésével alkotnak maradandót. Romantikus zenéjével a Berlin School és a Kosmische nyomdokaiban lépdel a 70-es, 80-as évek német hagyományait követve, aminek vívmányait a Trafóban is megcsodálhatjuk.