A KortársTáncGenerációk Szemle keretében
A basse danse egyszerre jelenti a 15. század legelterjedtebb táncformáját és a hozzá társuló improvizatív hangszeres zenét is. Ahogy a zene, úgy építkezik a mozgás is: az egzaltált szólókból közösség fejlődik, a szimultán mozdulatok szinkronná válnak, a mozgás szétbomlott elemei új formákat alkotnak.
A Basse danse koreográfiai rendezőelve a megkomponált kiszámíthatatlanság, a szigorúan strukturált improvizáció. A fizikalitásból kiinduló mozgásrendszer befolyásolja a tudatállapotot, ami óhatatlanul visszahat a mozgásra, ezzel végtelenítve a koreográfiát. E dús és dinamikus mozgáshoz alkalmazkodik a zene, amelynek struktúráját ezúttal a tánc szabja meg. A zene ebben az esetben - akár csak saját korában, a XV. században - a harmónia megteremtésére, az idő kitöltésére, szórakozásra és táncolásra szolgál.
A koreográfia zenei aláfestése súlytalan, elegáns létezést biztosít a táncosoknak. John Ashford, az Aerowaves hálózat létrehozója találóan „koncentrált figyelemelterelés”-ként írta le a koreográfia alapelvét, hiszen a táncosok éber jelenléte elengedhetetlen ahhoz, hogy minél izgalmasabb, érdekesebb irányokba tereljék egymást.
Az előadás 2012-ben elnyerte a Lábán Rudolf díjat, illetve a társulatot beválasztották az Aerowaves hálózat húsz kiemelt társulata közé 2012-ben.
Koreográfia: HÓD Adrienn
Élő zene, ének: MIZSEI Zoltán
Táncosok: CUHORKA Emese, GARAI Júlia, MOLNÁR Csaba, Marco TORRICE
Dramaturg: VÉGH Ildikó
Látvány: SEBŐ Rózsa
Jelmez: IMRE Katalin - ARTISTA
Fényterv: Bas BARENSEN
Koproducer: Grand Theatre Grøningen
Külön köszönet: HADI Júlia, CZIRÁK Ádám, JUHÁSZ András, Susanne MARTIN, PÁVAI Csanád, PÉTER Petra, SZÉKELY-SZABÓ Ármin
A projekt az Európai Unió Kultúra Programjának támogatásával valósult meg.
www.hodworks.hu
A basse danse egyszerre jelenti a 15. század legelterjedtebb táncformáját és a hozzá társuló improvizatív hangszeres zenét is. Ahogy a zene, úgy építkezik a mozgás is: az egzaltált szólókból közösség fejlődik, a szimultán mozdulatok szinkronná válnak, a mozgás szétbomlott elemei új formákat alkotnak.
A Basse danse koreográfiai rendezőelve a megkomponált kiszámíthatatlanság, a szigorúan strukturált improvizáció. A fizikalitásból kiinduló mozgásrendszer befolyásolja a tudatállapotot, ami óhatatlanul visszahat a mozgásra, ezzel végtelenítve a koreográfiát. E dús és dinamikus mozgáshoz alkalmazkodik a zene, amelynek struktúráját ezúttal a tánc szabja meg. A zene ebben az esetben - akár csak saját korában, a XV. században - a harmónia megteremtésére, az idő kitöltésére, szórakozásra és táncolásra szolgál.
A koreográfia zenei aláfestése súlytalan, elegáns létezést biztosít a táncosoknak. John Ashford, az Aerowaves hálózat létrehozója találóan „koncentrált figyelemelterelés”-ként írta le a koreográfia alapelvét, hiszen a táncosok éber jelenléte elengedhetetlen ahhoz, hogy minél izgalmasabb, érdekesebb irányokba tereljék egymást.
Az előadás 2012-ben elnyerte a Lábán Rudolf díjat, illetve a társulatot beválasztották az Aerowaves hálózat húsz kiemelt társulata közé 2012-ben.
Koreográfia: HÓD Adrienn
Élő zene, ének: MIZSEI Zoltán
Táncosok: CUHORKA Emese, GARAI Júlia, MOLNÁR Csaba, Marco TORRICE
Dramaturg: VÉGH Ildikó
Látvány: SEBŐ Rózsa
Jelmez: IMRE Katalin - ARTISTA
Fényterv: Bas BARENSEN
Koproducer: Grand Theatre Grøningen
Külön köszönet: HADI Júlia, CZIRÁK Ádám, JUHÁSZ András, Susanne MARTIN, PÁVAI Csanád, PÉTER Petra, SZÉKELY-SZABÓ Ármin
A projekt az Európai Unió Kultúra Programjának támogatásával valósult meg.
www.hodworks.hu