INTERAKTÍV PREZENTÁCIÓ
Barangoltál már a kiterjesztett valóságban? Kíváncsi vagy milyen lehet eltévedni egy közösségi videómegosztó csatornákra feltöltött, amatőr felvételekből generált számítógépes kalandjátékban egy Oculus Rifttel a fejeden? Cseteltél már valaha saját készítésű videókkal? Még nem? Sebaj! Hozd magaddal az okostelefonod, mi meg kölcsönzünk neked egy virtuális valóság szemüveget! A végén pedig összemixeljük a virtuális tereket együtt egy digitális és klasszikus médiumokat sajátos humorral ötvöző képzőművész instrukciói alapján. Hogy mi lesz ebből…? Egy egyszeri és megismételhetetlen, közösen megszólaltatott, hangulatalapú kollektív videó-kórusdarab… És te is benne leszel az interaktív Apps’ Land performanszban!
Kis Apps’ Land értelmező szótár
AR Az augmented reality a valóság egyfajta virtuális kibővítése, amely okostelefon és táblagép segítségével érhető el. Az AR-kóddal a valós környezetnek a kommunikációs eszközök kamerája által közvetített képére plusz információk helyezhetők el online tartalmak – képek, videók, gifek, 3D modellek – formájában, számos kreatív lehetőséget kínálva az új típusú interakciókra.
Artlocator Egy friss fiatal és izgalmas márka, amely immár többféle platformon népszerűsíti a kortárs képzőművészetet, a vizuális kultúrát, s teszi mindezt 21. századi technológia segítségével: kiterjesztett valóság tartalmak használatával.
ClipDis A ClipDis csapata 2014-ben állt neki egy olyan szavakból építkező videoüzenetes app fejlesztésének, ami ismert filmszereplők szavaiból álló, egy gombnyomásra generálható random képi üzenetek létrehozását, chatszövegek mozgóképes mashup tartalommal való helyettesítését teszi lehetővé. A startup cég mára világhírűvé vált: 2015 tavaszán bemutatkozhattak a Facebook San Franciscó-i fejlesztői konferenciáján, alkalmazásuk pedig elérhető lett a Messenger üzenőprogramjában is.
Rites A 2015 tavaszán alakult, a Kitchen Budapest által hirdetett Talent Program féléves ösztöndíjának nyertes csapataként a Rites olyan mozgóképes emlékképhálót alkotott, melynek videojátékokra jellemző képkulisszáinak felfedezésben a felhasználók virtuális bolyongásuk során az aktív interakciótól a passzív szemlélődésig terjedően számtalan módon vehetnek részt.
Brückner János Az ELTE magyar szakán és MKE festő szakán diplomázott képzőművész fő kutatási területei az átlagos, hétköznapi fantázia és a poszt-digitális képalkotás. Képzőművészeti tevékenysége a fiktív és valóságos, a röhejes és a megrendítő határán mozog. A közönség aktivizálására épülő, sokszor corporate és egyéb kamuflázsokba rejtőző művei Magyarországon és a nemzetközi szintéren is meglepetést keltenek.
PS: Láttad már a smART!-kirakatunkat?
Meghívott résztvevők: ETENTUK Udeme, ETENTUK Inemesit, HAPÁK Samu, TÓTH Márton, BRÜCKNER János
Moderátor: ELEK Judit Katalin
Sorozatszerkesztő: KOVÁCS Andrea
ARTLOCATOR
A 2015-ben indított, ingyenesen letölthető Artlocator mobil alkalmazás budapesti galériákról, alkotóközösségekről, múzeumokról és jelentősebb képzőművészeti eseményekről tájékoztat könnyen böngészhető formában. Az alkalmazás amellett, hogy naprakész praktikus információkat szolgáltat az aktuális programkínálatról, egyfajta online iránytűként segíti az eligazodást: megismertet a városban alkotó művészekkel, első kézből való háttérinformációkkal lát el, s folyamatosan frissülő ajánlói megkönnyítik a választást a zavarbaejtően gazdag kínálatból.
http://artlocatorapp.com/
VIDEO Artlocator App http://artlocatorapp.com/ar/
ClipDis
A ClipDis app segítségével pillanatok alatt lehet olyan frappáns videoüzeneteket összerakni, amelyek szavait internetes mémek vagy filmek jól ismert szereplői mondják ki. Elég begépelni a kívánt mondatot és az alkalmazás pár másodperc alatt el is készíti a videót belőle. Az alkalmazás most már azt is lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy saját videót is rögzítsen a kiválasztott szó vagy kifejezés megjelenítésére. A ClipDis mögött álló vállalkozásban jelenleg tizenketten dolgoznak: a fejlesztést Oláh Ákos vezeti, a termékstratégiáért Szabó János felel, a cégvezetői feladatokat pedig Hapák Samu látja el.
https://clipdis.com/
RITES
A Rites egy belső nézetű, kísérleti videójáték, ahol a játékos egy YouTube-videók alapján felépülő, álomszerű világban barangolhat. Célja, hogy átélhetővé és megismerhetővé tegye az interneten megosztott, amatőr videók kollektív memóriát létrehozó jellegét. A felhasznált videók elemei egy kollázsszerű környezetet alkotnak, ahol az egyes alkotóelemek között új kapcsolatok jönnek létre.
A hagyományos játékokkal szemben a Rites világában nincsenek meghatározott célok vagy előre megkomponált narratíva. Ehelyett a megismerés folyamatát, a felfedezés élményét helyezi előtérbe. Útja során a játékos az emlékképszerű környezet főszereplőjévé válik: körülötte generálódik a tér, interakciói befolyásolják a játék menetét, a szituációk elemeiből pedig felépítheti saját emléktotemét.
A Rites mögött egy hat fős indie játékfejlesztő csapat áll, elsősorban művészeti, média design illetve másodsorban technológiai háttérrel rendelkező tagokkal. A Rites az első közösen fejlesztett játékuk.
http://rites.kibu.hu/
https://www.facebook.com/ritesexperience/
VIDEO Rites https://vimeo.com/user40097272
BRÜCKNER JÁNOS
“Az ürességet állítom színre”
Brückner János jelenlegi munkáiban nemzeti-, szexuális-, és online identitásokat tesztel, vákuumot és ürességet generálva, hogy saját képzeletünk sztereotíp határaival szembesülve tudjunk túllépni azokon. 2013-ban a Newcastle University Culture Lab Digital Media Department-jében volt ösztöndíjas kutató, majd a FUTURA Kortárs Művészeti Centrumban (Prága, 2013), a studio das weisse haus-ban (Bécs, 2015), a MuseumsQuartierben (Bécs, 2015) rezidens művész. Munkáit független kuratóriumok 2011-ben a Ludwig Alapítvány ösztöndíjával, 2012-ben az Állami Eötvös Ösztöndíjjal, 2013-ban a K&H Bank művészeti ösztöndíjával, 2013-2015-ben a Derkovits Gyula ösztöndíjjal, 2015-ben a Smohay-díjjal értékelték. Jelenleg az Art Quarter Budapest műtermében dolgozik.
http://www.brucknerjanos.com/
Barangoltál már a kiterjesztett valóságban? Kíváncsi vagy milyen lehet eltévedni egy közösségi videómegosztó csatornákra feltöltött, amatőr felvételekből generált számítógépes kalandjátékban egy Oculus Rifttel a fejeden? Cseteltél már valaha saját készítésű videókkal? Még nem? Sebaj! Hozd magaddal az okostelefonod, mi meg kölcsönzünk neked egy virtuális valóság szemüveget! A végén pedig összemixeljük a virtuális tereket együtt egy digitális és klasszikus médiumokat sajátos humorral ötvöző képzőművész instrukciói alapján. Hogy mi lesz ebből…? Egy egyszeri és megismételhetetlen, közösen megszólaltatott, hangulatalapú kollektív videó-kórusdarab… És te is benne leszel az interaktív Apps’ Land performanszban!
Kis Apps’ Land értelmező szótár
AR Az augmented reality a valóság egyfajta virtuális kibővítése, amely okostelefon és táblagép segítségével érhető el. Az AR-kóddal a valós környezetnek a kommunikációs eszközök kamerája által közvetített képére plusz információk helyezhetők el online tartalmak – képek, videók, gifek, 3D modellek – formájában, számos kreatív lehetőséget kínálva az új típusú interakciókra.
Artlocator Egy friss fiatal és izgalmas márka, amely immár többféle platformon népszerűsíti a kortárs képzőművészetet, a vizuális kultúrát, s teszi mindezt 21. századi technológia segítségével: kiterjesztett valóság tartalmak használatával.
ClipDis A ClipDis csapata 2014-ben állt neki egy olyan szavakból építkező videoüzenetes app fejlesztésének, ami ismert filmszereplők szavaiból álló, egy gombnyomásra generálható random képi üzenetek létrehozását, chatszövegek mozgóképes mashup tartalommal való helyettesítését teszi lehetővé. A startup cég mára világhírűvé vált: 2015 tavaszán bemutatkozhattak a Facebook San Franciscó-i fejlesztői konferenciáján, alkalmazásuk pedig elérhető lett a Messenger üzenőprogramjában is.
Rites A 2015 tavaszán alakult, a Kitchen Budapest által hirdetett Talent Program féléves ösztöndíjának nyertes csapataként a Rites olyan mozgóképes emlékképhálót alkotott, melynek videojátékokra jellemző képkulisszáinak felfedezésben a felhasználók virtuális bolyongásuk során az aktív interakciótól a passzív szemlélődésig terjedően számtalan módon vehetnek részt.
Brückner János Az ELTE magyar szakán és MKE festő szakán diplomázott képzőművész fő kutatási területei az átlagos, hétköznapi fantázia és a poszt-digitális képalkotás. Képzőművészeti tevékenysége a fiktív és valóságos, a röhejes és a megrendítő határán mozog. A közönség aktivizálására épülő, sokszor corporate és egyéb kamuflázsokba rejtőző művei Magyarországon és a nemzetközi szintéren is meglepetést keltenek.
PS: Láttad már a smART!-kirakatunkat?
Meghívott résztvevők: ETENTUK Udeme, ETENTUK Inemesit, HAPÁK Samu, TÓTH Márton, BRÜCKNER János
Moderátor: ELEK Judit Katalin
Sorozatszerkesztő: KOVÁCS Andrea
ARTLOCATOR
A 2015-ben indított, ingyenesen letölthető Artlocator mobil alkalmazás budapesti galériákról, alkotóközösségekről, múzeumokról és jelentősebb képzőművészeti eseményekről tájékoztat könnyen böngészhető formában. Az alkalmazás amellett, hogy naprakész praktikus információkat szolgáltat az aktuális programkínálatról, egyfajta online iránytűként segíti az eligazodást: megismertet a városban alkotó művészekkel, első kézből való háttérinformációkkal lát el, s folyamatosan frissülő ajánlói megkönnyítik a választást a zavarbaejtően gazdag kínálatból.
http://artlocatorapp.com/
VIDEO Artlocator App http://artlocatorapp.com/ar/
ClipDis
A ClipDis app segítségével pillanatok alatt lehet olyan frappáns videoüzeneteket összerakni, amelyek szavait internetes mémek vagy filmek jól ismert szereplői mondják ki. Elég begépelni a kívánt mondatot és az alkalmazás pár másodperc alatt el is készíti a videót belőle. Az alkalmazás most már azt is lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy saját videót is rögzítsen a kiválasztott szó vagy kifejezés megjelenítésére. A ClipDis mögött álló vállalkozásban jelenleg tizenketten dolgoznak: a fejlesztést Oláh Ákos vezeti, a termékstratégiáért Szabó János felel, a cégvezetői feladatokat pedig Hapák Samu látja el.
https://clipdis.com/
RITES
A Rites egy belső nézetű, kísérleti videójáték, ahol a játékos egy YouTube-videók alapján felépülő, álomszerű világban barangolhat. Célja, hogy átélhetővé és megismerhetővé tegye az interneten megosztott, amatőr videók kollektív memóriát létrehozó jellegét. A felhasznált videók elemei egy kollázsszerű környezetet alkotnak, ahol az egyes alkotóelemek között új kapcsolatok jönnek létre.
A hagyományos játékokkal szemben a Rites világában nincsenek meghatározott célok vagy előre megkomponált narratíva. Ehelyett a megismerés folyamatát, a felfedezés élményét helyezi előtérbe. Útja során a játékos az emlékképszerű környezet főszereplőjévé válik: körülötte generálódik a tér, interakciói befolyásolják a játék menetét, a szituációk elemeiből pedig felépítheti saját emléktotemét.
A Rites mögött egy hat fős indie játékfejlesztő csapat áll, elsősorban művészeti, média design illetve másodsorban technológiai háttérrel rendelkező tagokkal. A Rites az első közösen fejlesztett játékuk.
http://rites.kibu.hu/
https://www.facebook.com/ritesexperience/
VIDEO Rites https://vimeo.com/user40097272
BRÜCKNER JÁNOS
“Az ürességet állítom színre”
Brückner János jelenlegi munkáiban nemzeti-, szexuális-, és online identitásokat tesztel, vákuumot és ürességet generálva, hogy saját képzeletünk sztereotíp határaival szembesülve tudjunk túllépni azokon. 2013-ban a Newcastle University Culture Lab Digital Media Department-jében volt ösztöndíjas kutató, majd a FUTURA Kortárs Művészeti Centrumban (Prága, 2013), a studio das weisse haus-ban (Bécs, 2015), a MuseumsQuartierben (Bécs, 2015) rezidens művész. Munkáit független kuratóriumok 2011-ben a Ludwig Alapítvány ösztöndíjával, 2012-ben az Állami Eötvös Ösztöndíjjal, 2013-ban a K&H Bank művészeti ösztöndíjával, 2013-2015-ben a Derkovits Gyula ösztöndíjjal, 2015-ben a Smohay-díjjal értékelték. Jelenleg az Art Quarter Budapest műtermében dolgozik.
http://www.brucknerjanos.com/