2400 Ft | elővételben: 1900 Ft
Az első 100 jegy elővételes
Általános bérletek és ikerbérlet érvényes
A Demdike Stare két manchesteri gyerekkori jóbarát, Miles Whittaker és Sean Canty duója. 2009-es indulásukkor fő inspirációs forrásuk egyrészről az okkultizmus volt, az észak-angliai régió boszorkányai, az őket övező perek, gyilkosságok, mítoszok, másrészről pedig az évek során felhalmozott, szokatlan hangzású lemezekből álló gyűjteményük. Ez a kombináció a korszak meghatározó dark-ambient lemezeit termelte ki, mint például a Symbiosis vagy a Forest Of Evil. Később a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt helyeztek a zaj és az industrial elemekre, legújabb lemezük pedig a rave és a jungle hatásait is beépítette a Demdike Stare univerzumába. A berlini Atonalt és a krakkói Unsoundot követően érkezik az Electrifyra Michael England vizuális művésszel közös formációjuk, ahol a szuggesztív zene költői képi világgal alkot majd ellenállhatatlan párost.
Az este másik fellépője a dominikai médiaművész Kelman Duran, aki olyan karibi műfajokat helyez tartalmilag és formailag is új kontextusba, mint a reggeaton és a dancehall. Jelenleg doktoriját végzi Los Angelesben, forgatott rövidfilmet az egyik legelnyomottabb, rezervátumban élő dél-dakotai törzsről, az ogala lakotákról, koncept albumot készített az 1804-es haiti függetlenségi forradalomról reagálva a jelenlegi dominikai társadalomban a feketéket érő hátrányos megkülönböztetésre, Rail Up néven saját klubsorozata van Los Angelesben és visszatérő műsora az NTS Radio-n. Visszhangba és éteri, kitartott akkordokba fojtott zenéiben nem ritka, hogy egy számon belül találkozzon Rihanna és William Basinski, miközben a szétszabdalt dalszövegekből az egyenjogúságért való küzdelem hangjai szólalnak meg.
Asio Otus ékszerszerű, gyors-lassú hiperreál minatűrjei mögött a jelenleg Lisszabonban élő Tóth Márton áll. Látványos zenéje hol meditatív, hol pedig éppen hogy végletesen izgága. Sosem tudni, mikor bújik elő a barokk, a footwork a new-age ambient vagy épp a house hatása, de az biztos, hogy folyton változóban vannak a hangsúlyok, ami által az összkép is mindig mozgásban marad.