2018 ÁPR. 27.

Gondolat plasztika

>képzőművészet

>performansz

>English-friendly

2018.04.27 17.30 – 20:00
Zach Blas, Andy Holden és Trapp Dominika performansz-előadásai


Helyszín: Trafóklub
Kurátor: Szalai Borbála
A program ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk! Trapp Dominika előadása magyarul, Zach Blas és Andy Holden előadásai angolul lesznek.

 

A sorozat további programjai az alábbi linken találhatóak.


Zach Blas: Metrikus miszticizmus
Performansz-előadásában Blas a Szilícium-völgy kristály-gömbjébe néz és közben felvázolja számunkra azt a folyamatot, ahogy a ‘Big data’ a jövőnket előrevetítő és irányító mágikus elemmé vált. A Szilícium-völgy start-upjai és a titkosszolgálat által egyaránt használt miszticizmus és mágia eszközeinek kisajátításával Blas úgy tekint a jövőt megjósló kristálygömbre, mint ami segít elképzelni és megérteni az információ algoritmikus feldolgozásának paradigmáját. Blas a jövő előrevetítése helyett azt vizsgálja, hogy tekintetünk átirányítása segíthet-e a jelen krízisének pontosabb megértésben?
 
A Metrikus miszticizmus Blas legújabb performansz-előadása, ami az elmúlt hónapokban a Transmedialén, Haus der Kulturen der Welt, Berlin; a londoni Gasworksben, a svéd Tensta Konsthallban és Blas első New York-i önálló kiállításának (Art in General) apropóján a New York-i e-fluxban volt látható.
 
Zach Blas műveiben és írásaiban a biztonsági és ellenőrző technológiákat vizsgálja. Legújabb művei olyan témákat vetnek fel, mint egy chatbot meggyilkolása, az időutazás, a romantika biztosítása, biometrikus arc-felismerés, a rend őrzése, mint a miszticizmus egy formája, intelligens drogok és pszichedélia, a Szilícium-völgy kristály-gömbje és a dildók. Blas előadó a Goldsmiths, University of London Vizuális Kultúra Tanszékén. Olyan neves intézményekben állított ki, tartott előadást vagy vetítést, mint a 68. berlini Nemzetközi Film Fesztivál; Art in General, New York; Gasworks, London; Institute of Modern Art, Brisbane; Van Abbemuseum, Eindhoven; Institute of Contemporary Arts, Szingapúr; e-flux, New York; Whitechapel Gallery, London; Museo Universitario Arte Contemporáneo, Mexikóváros.

 

Andy Holden: A rajzfilm univerzumában való mozgás szabályai
Holden humoros, félig dokumentumokon, félig összeesküvés-elméleteken alapuló előadásában ő maga rajzfilm-részletek közé animált avatárként jelenik meg. Előadása a világ megértésére tesz kísérletet a rajzfilmek alapvető fizikai szabályainak meghatározásával, humorosan egybemosva a fizikát, a gazdaságot, a filozófiát a rajzfilmek történeti vizsgálatával. Az első szabály - miszerint a levegőben álló bármely test mindaddig ebben az állapotban marad, amíg nem tudatosul számára saját helyzete – Newtontól a 2008-as gazdasági összeomláson át, egészen addig a kérdésig vezet, hogy miként lehet ma művésszé válni egy olyan világban, amelyben már mindent megcsináltak, melyben bizonyos történések mégis újra és újra felbukkannak, és melyben egy teljesen új típusú logikára van szükség.
 
A rajzfilm univerzumában való mozgás szabályai korábban a londoni Tate Britainben, a 2017-es Velencei Biennálén, Glasgow International fesztiválon (2016), a dán Kunsthalle Viborgban, a Kunstverien Weisbardneben és a kijevi PinchukArtCentre Future Generation Art Prize kiállításán volt látható.
 
Andy Holden (1982) Bedfordshireben (Anglia) él és dolgozik. A londoni Goldsmiths-en végzett 2005-ben. Holden multi-média művész és zenész. Első nagyobb nyilvánosságot kapó projektjei a Pyramid Piece és a Return of the Pyramid Piece voltak, melyeket 2010-ben a Tate Britain Art Now sorozatában mutatott be. Olyan neves intézményekben mutatta be műveit és performanszait mint a K-W Berlin; Pulse, New York; Performa 13, New York; Whitechapel Gallery, London; ICA, London; Kunsthalle Rotterdam és a Frankfurter Kunstverein.

 

Trapp Dominika: Parasztok Atmoszférában – Lábjegyzetek
A Parasztok Atmoszférában formációt Trapp Dominika és művésztársai alkotják. Céljuk, hogy a népi kultúra örökségét kritikai szempontok alapján interpretálják, valamint hidat verjenek a kortárs képzőművészet képviselői és a táncház-mozgalom új generációjának tagjai között egy közös, kutatáson alapuló produkció létrehozásával. Zeneművüket és a kapcsolódó kutatás alapján készült kiadványt a 2017-es OFF-Biennále Budapest záróeseményén mutatták be.
 
A Trafóban látható prezentáció-performance az első fellépést megelőző fél év munkamegbeszéléseinek dokumentumai alapján készült, melyet Bertók Márton, Kiss-Balbinat Ádám és Porteleki Áron élő zenei kísérete egészít ki. A produkció arra tesz kísérletet, hogy kivonatolja a különféle kulturális háttérrel és művészi intenciókkal rendelkező tagok közt létrejövő szintézis folyamatát és, hogy megvillantsa többük közös történetének múltba nyúló szálait. 
 
Trapp Dominika (1988) festőként végzett a Képzőművészeti Egyetemen 2012-ben. Az utóbbi években készült kutatás-alapú munkáiban globális/lokális trendek és az egyén viszonyával, illetve ugyanebben a kontextusban a művész kompetenciájával foglalkozott; kurátori tevékenysége során kulturális, politikai, földrajzi vagy egyéb okok miatt egymástól távolra szakadt közösségek számára igyekszik beszédhelyzeteket teremteni.

 
    Fotó: Kollman András

 

Impresszum > Fejlesztő: Bit and Pixel Kft. | Szerkesztő: Drucker Dávid | Design: Nagy Gergő Arculati elemek