Zsonglőrködés a teraszon
Május 26-án az előadás előtt a szociális cirkusz workshop sorozatunk részvevői tanítják a várakozó nézőket labdával dobálni, diabolózni. Hogy mi történt egész évben az újcirkusz előadások kapcsán, az pedig itt kiderül.
A sziszifuszi munka nem szívbajosoknak való.
Valaki, aki elmegy a legvégéig. Aki felmászik és lemászik. Aki a zuhanásba kapaszkodik. Valaki, aki nem tud semmit. Valaki, aki nem abbahagyni akarja, hanem befejezni. Aki összetöri magát. Aki megőrzi a naivitását. Valaki, aki meglátja a cirkuszban az iróniát.
Az artista újra és újra nekiáll, hogy felmásszon a felfüggesztett kötélen, de az újra és újra leszakad, ő azonban nem adja fel, dehogyis, mindig újrakezdi. Küzd és kitart anélkül, hogy az érzéseket szimulálná, anélkül, hogy a helyzeteket túlerősítené. Nem csal, őszinte, mégis minden mozdulatát feszült izgalom és érdeklődés követi.
Fragant különben láthattuk már a Trafóban, a Krétakör A Párt c. darabjában ő lógott a kötélen a romantikus jelenetben. De benne volt a Schilling Árpád URBANRABBITs (Városi nyulak) című cirkuszi produkciójában is, ami egyben a végzős vizsgaelőadása volt. A Schillinggel való találkozás fontos pont volt az életében. Ezeknek a munkáknak kapcsán ismerte meg Alexis-t is, aki hozzáadta a hegedűjét és a görkorcsolyáját a darabhoz. Aztán csatlakozott Maroussia, a dramaturg, aki szoros együttműködésben velük tart, hiszen a darab nagyon erősen épít a dramaturgiára. Közösen adaptálják darabjukat a Trafó nagytermére, amitől az kicsit visszaalakul ipari térré, megint hasonlítani kezd a régi transzformátorházra.
Beszélgetés Karsai Györggyel és Nagy Zsuzsival az előadásról:
Írta: Fragan Gehlker – kötélakrobatika; Alexis Auffray – zene és színpadtechnika, Maroussia Diaz Verbèke – dramaturgia
Eredeti ötlet: Fragan Gehlker
Fényterv: Clément Bonnin, asszisztense: Perrine Cado
Dramaturgia: Maroussia Diaz Verbèke
Jelmezterv: Léa Gadbois-Lamer
Technikai vezetés: Adrien Maheux
Turné menedzsment: Anna Tauber
Adminisztráció: Roselyne Burger
Köszönet: Aourell Krausse, Bruno Dizien, Schilling Árpád, Lawrence Williams, Xavier Marco
Koprodukció: La Verrerie, Pôle National des Arts du Cirque Languedoc-Roussillon, Alès; La Cascade, Maison des Arts du Clown et du Cirque, Pôle National des Arts du Cirque, Bourg-Saint-Andéol; Le Cirque Jules Verne, Pôle National des Arts du Cirque Picardie, Amiens; Le Centre National des Arts du Cirque (CNAC), Châlons-en-Champagne
Május 26-án az előadás előtt a szociális cirkusz workshop sorozatunk részvevői tanítják a várakozó nézőket labdával dobálni, diabolózni. Hogy mi történt egész évben az újcirkusz előadások kapcsán, az pedig itt kiderül.
A sziszifuszi munka nem szívbajosoknak való.
Valaki, aki elmegy a legvégéig. Aki felmászik és lemászik. Aki a zuhanásba kapaszkodik. Valaki, aki nem tud semmit. Valaki, aki nem abbahagyni akarja, hanem befejezni. Aki összetöri magát. Aki megőrzi a naivitását. Valaki, aki meglátja a cirkuszban az iróniát.
Az artista újra és újra nekiáll, hogy felmásszon a felfüggesztett kötélen, de az újra és újra leszakad, ő azonban nem adja fel, dehogyis, mindig újrakezdi. Küzd és kitart anélkül, hogy az érzéseket szimulálná, anélkül, hogy a helyzeteket túlerősítené. Nem csal, őszinte, mégis minden mozdulatát feszült izgalom és érdeklődés követi.
Fragant különben láthattuk már a Trafóban, a Krétakör A Párt c. darabjában ő lógott a kötélen a romantikus jelenetben. De benne volt a Schilling Árpád URBANRABBITs (Városi nyulak) című cirkuszi produkciójában is, ami egyben a végzős vizsgaelőadása volt. A Schillinggel való találkozás fontos pont volt az életében. Ezeknek a munkáknak kapcsán ismerte meg Alexis-t is, aki hozzáadta a hegedűjét és a görkorcsolyáját a darabhoz. Aztán csatlakozott Maroussia, a dramaturg, aki szoros együttműködésben velük tart, hiszen a darab nagyon erősen épít a dramaturgiára. Közösen adaptálják darabjukat a Trafó nagytermére, amitől az kicsit visszaalakul ipari térré, megint hasonlítani kezd a régi transzformátorházra.
Beszélgetés Karsai Györggyel és Nagy Zsuzsival az előadásról:
Írta: Fragan Gehlker – kötélakrobatika; Alexis Auffray – zene és színpadtechnika, Maroussia Diaz Verbèke – dramaturgia
Eredeti ötlet: Fragan Gehlker
Fényterv: Clément Bonnin, asszisztense: Perrine Cado
Dramaturgia: Maroussia Diaz Verbèke
Jelmezterv: Léa Gadbois-Lamer
Technikai vezetés: Adrien Maheux
Turné menedzsment: Anna Tauber
Adminisztráció: Roselyne Burger
Köszönet: Aourell Krausse, Bruno Dizien, Schilling Árpád, Lawrence Williams, Xavier Marco
Koprodukció: La Verrerie, Pôle National des Arts du Cirque Languedoc-Roussillon, Alès; La Cascade, Maison des Arts du Clown et du Cirque, Pôle National des Arts du Cirque, Bourg-Saint-Andéol; Le Cirque Jules Verne, Pôle National des Arts du Cirque Picardie, Amiens; Le Centre National des Arts du Cirque (CNAC), Châlons-en-Champagne