Négynapos fesztivál a Zeneakadémián, a FUGA-ban és a Trafóban.
Program:
Cecilia Arditto: El libro de los gestos (2012)
Iñigo Giner Miranda: The president's speech (2012),
Mauricio Kagel: Con Voce (1973)
Jessie Marino: Rotblau (2009)
Iñigo Giner Miranda: El orden de las cosas
2011 szeptemberében az akkor frissen alakult együttes az Universtät der Künste (UDK-Berlin) felkérésére állította össze Musique d`interieurs című előadását, mely az egyetem által rendezett KlangKunstBühne programsorozat megnyitója volt. A bemutatót több sikeres előadás követte Európa számos koncerttermében és fesztiválján (Guggenheim, Bilbao; Dampfzentrale, Bern; Theatre ABC; La Chaux de Fonds).
Az együttes tagjai a svájci zeneszínházi rendező, Rudi Häusermann műhelyében ismerték meg egymást. Összeköti őket a Színház, a Performance és a Zene határterületeinek kutatása.
A Musique d`interieurs előadása során az együttes sajátságos humorral és finom dramaturgiai megoldásokkal szcenírozott koncert formájában mutat be több olyan kompozíciót, melyek a zenés színház és a hangszeres színház műfajaihoz köthetőek. Négy hangszeres előadó / színész és mindennapi tárgyak (mint lámpák, székek vagy edények) találkozásából bensőséges gesztusok és képek zenéje alakul ki. Az így létrejött mikrokozmosz új megvilágításba helyez mindennapi helyzeteket és cselekedeteket, melyek így nyíltan megmutatják a bennük rejlő költészetet. A látszólagos hétköznapiság varázsa így válhat láthatóvá és hallhatóvá.
Az egyes kompozíciók az optikai és akusztikai hatások egymás melletti vagy gyakran egymás elleni kijátszásával, az érzékelés egyértelmű mechanizmusait kérdőjelezik meg. A zeneiség jelentése így kitágul és egyben új jelentést is nyer. Cecilia Arditto argentin zeneszerző munkájában (El libro de los gestos) a hangszeresek lámpákat és egyéb kellékeket használnak hangszeres eszközeik kibővítésére.
A svájci Peter Streiff művében (Hors d`hoeuvre) az együttes egy asztal körül ülve teremt hétköznapi hangokból zenei helyzetet és egy látszólag ártatlan hétköznapi szituációból feszültséggel teli drámai pillanatokat. Hasonlóan egy asztal áll Jessie Marino New Yorkban élő zeneszerző művének középpontjában (Rot Blau). A különlegesen virtuóz előadási darab zenei eszköztárában elsősorban perkusszív elemek szerepelnek gyermeki humorral átszőve, két előadóra és néhány kellékre hangszerelve. Mauricio Kagel csaknem félévszázados Con Voce című műve a hangszeres színház mérföldköve, melyben egy hangszeres trió hangkeltés nélkül teremti meg a darab zenei élményét.
Az előadást záró kompozíció az együttes zenei vezetőjének munkája, ahogyan a darabokat összekötő szcenírozás is. Műve (El orden de las cosas három színészre, tárgyakra és bejátszásra) finom átmenetet hoz létre a zene hangzó rétege – melyben a tárgyak, színpadi karakterek és a dramaturgia közötti viszony is hangok által van jelen – és az előadás vizuális rétegébe átültetett zeneiség között.
Az előadások előtt két órával a koncert résztvevői és a Magyar Soundpainting Társaság tagjai tartanak másfél órás bevezető foglalkozásokat az esti előadások anyagairól.
közreműködik a berlini DieOrdnungDerDinge együttes:
Iñigo Giner Miranda – zeneszerző, zongorista
Daniele Pintaudi - zongorista és színész
Vera Kardos - hegedűművész és performer
Cathrin Romeis - színésznő és csellista
A fesztivál szervezői: Trafó, Zeneakadémia Koncertközpont, FUGA, MuPATh- Musiktheater Wien és a Filharmónia Magyarország
A Fesztiválról:
2014. január 11-14.
Átlátszó Hang – új zene
Négynapos fesztivál a Zeneakadémián, a FUGA-ban és a Trafóban.
A fesztivál célja egyrészt új módszerekkel bemutatni és ezáltal a közönséghez közelebb hozni a kortárs komolyzenét. Másrészt ősbemutatók mellett olyan műveket eljuttatni a magyar közönséghez, melyek a mai szerzők számára referenciaként szolgálnak, de a magyar közönség előtt kevésbé ismertek.
Az előadásokhoz kapcsolódóan, azok előtt műhelyfoglalkozásokat tartunk, melyek során a közönség tagjai az elhangzó darabokat, azok zeneszerzői elgondolásait kreatív részvétellel, irányított gyakorlatok által ismerheti meg. Hiszünk benne, hogy munkánkkal sikerül a budapesti közönség új rétegei számára is hozzáférhetővé tenni a kortárs kompozíciós zene sokszínű és innovatív világát.
Program:
Cecilia Arditto: El libro de los gestos (2012)
Iñigo Giner Miranda: The president's speech (2012),
Mauricio Kagel: Con Voce (1973)
Jessie Marino: Rotblau (2009)
Iñigo Giner Miranda: El orden de las cosas
2011 szeptemberében az akkor frissen alakult együttes az Universtät der Künste (UDK-Berlin) felkérésére állította össze Musique d`interieurs című előadását, mely az egyetem által rendezett KlangKunstBühne programsorozat megnyitója volt. A bemutatót több sikeres előadás követte Európa számos koncerttermében és fesztiválján (Guggenheim, Bilbao; Dampfzentrale, Bern; Theatre ABC; La Chaux de Fonds).
Az együttes tagjai a svájci zeneszínházi rendező, Rudi Häusermann műhelyében ismerték meg egymást. Összeköti őket a Színház, a Performance és a Zene határterületeinek kutatása.
A Musique d`interieurs előadása során az együttes sajátságos humorral és finom dramaturgiai megoldásokkal szcenírozott koncert formájában mutat be több olyan kompozíciót, melyek a zenés színház és a hangszeres színház műfajaihoz köthetőek. Négy hangszeres előadó / színész és mindennapi tárgyak (mint lámpák, székek vagy edények) találkozásából bensőséges gesztusok és képek zenéje alakul ki. Az így létrejött mikrokozmosz új megvilágításba helyez mindennapi helyzeteket és cselekedeteket, melyek így nyíltan megmutatják a bennük rejlő költészetet. A látszólagos hétköznapiság varázsa így válhat láthatóvá és hallhatóvá.
Az egyes kompozíciók az optikai és akusztikai hatások egymás melletti vagy gyakran egymás elleni kijátszásával, az érzékelés egyértelmű mechanizmusait kérdőjelezik meg. A zeneiség jelentése így kitágul és egyben új jelentést is nyer. Cecilia Arditto argentin zeneszerző munkájában (El libro de los gestos) a hangszeresek lámpákat és egyéb kellékeket használnak hangszeres eszközeik kibővítésére.
A svájci Peter Streiff művében (Hors d`hoeuvre) az együttes egy asztal körül ülve teremt hétköznapi hangokból zenei helyzetet és egy látszólag ártatlan hétköznapi szituációból feszültséggel teli drámai pillanatokat. Hasonlóan egy asztal áll Jessie Marino New Yorkban élő zeneszerző művének középpontjában (Rot Blau). A különlegesen virtuóz előadási darab zenei eszköztárában elsősorban perkusszív elemek szerepelnek gyermeki humorral átszőve, két előadóra és néhány kellékre hangszerelve. Mauricio Kagel csaknem félévszázados Con Voce című műve a hangszeres színház mérföldköve, melyben egy hangszeres trió hangkeltés nélkül teremti meg a darab zenei élményét.
Az előadást záró kompozíció az együttes zenei vezetőjének munkája, ahogyan a darabokat összekötő szcenírozás is. Műve (El orden de las cosas három színészre, tárgyakra és bejátszásra) finom átmenetet hoz létre a zene hangzó rétege – melyben a tárgyak, színpadi karakterek és a dramaturgia közötti viszony is hangok által van jelen – és az előadás vizuális rétegébe átültetett zeneiség között.
Az előadások előtt két órával a koncert résztvevői és a Magyar Soundpainting Társaság tagjai tartanak másfél órás bevezető foglalkozásokat az esti előadások anyagairól.
közreműködik a berlini DieOrdnungDerDinge együttes:
Iñigo Giner Miranda – zeneszerző, zongorista
Daniele Pintaudi - zongorista és színész
Vera Kardos - hegedűművész és performer
Cathrin Romeis - színésznő és csellista
A fesztivál szervezői: Trafó, Zeneakadémia Koncertközpont, FUGA, MuPATh- Musiktheater Wien és a Filharmónia Magyarország
A Fesztiválról:
2014. január 11-14.
Átlátszó Hang – új zene
Négynapos fesztivál a Zeneakadémián, a FUGA-ban és a Trafóban.
A fesztivál célja egyrészt új módszerekkel bemutatni és ezáltal a közönséghez közelebb hozni a kortárs komolyzenét. Másrészt ősbemutatók mellett olyan műveket eljuttatni a magyar közönséghez, melyek a mai szerzők számára referenciaként szolgálnak, de a magyar közönség előtt kevésbé ismertek.
Az előadásokhoz kapcsolódóan, azok előtt műhelyfoglalkozásokat tartunk, melyek során a közönség tagjai az elhangzó darabokat, azok zeneszerzői elgondolásait kreatív részvétellel, irányított gyakorlatok által ismerheti meg. Hiszünk benne, hogy munkánkkal sikerül a budapesti közönség új rétegei számára is hozzáférhetővé tenni a kortárs kompozíciós zene sokszínű és innovatív világát.