RSVP 04. / Kritikai elméletek és lokalitás
RSVP 04. / Kritikai elméletek és lokalitás
„Régiónk, és benne a szűkebb pátria művészete csak akkor válik láthatóvá, értelmezhetővé és egyáltalán érdekessé a külvilág számára, ha azon a nyelven beszélünk róla, amelyen manapság művészetről beszélnek szerte a világban.”*
Az RSVP című beszélgetéssorozat részeként rendezett kerekasztal-beszélgetés a kritikai elméletek hazai kortárs művészeti diskurzusban elfoglalt helyének, szerepének, lehetőségeinek kérdését, és ezen belül különböző lokális művészeti pozíciókat jár körül. A beszélgetés során szó lesz többet között Birkás Ákos, Csákány István, Kaszás Tamás és a Kis Varsó egy-egy művéről különböző kritikai elméletek tükrében, illetve általánosságban olyan elméleti megközelítésekről, mely a művészeti produktumot a társadalom testén belül, keletkezési helyének és körülményeinek figyelembevételével vizsgálja.
A beszélgetés az Ars Hungarica 2013/3-as lapszámbemutatója alkalmából rendezett Kritikai elméletek és lokalitás című konferenciához kapcsolódik. A konferenciával kapcsolatos további információk itt találhatóak.
Meghívottak:
András Edit, művészettörténész, műkritikus
Hornyik Sándor, művészettörténész, kurátor
Timár Katalin, művészettörténész, kurátor
Maja és Reuben Fowkes, művészettörténészek, kurátorok
Moderátor: Szalai Borbála
2013. december 17., kedd 17.00
Trafó Kávézó
Támogatók: NKA
* Hornyik S. és András E.: Bevezető In.: Kritikai elméletek és lokalitás, Ars Hungarica, 2013/3
A meghívó Birkás Ákos The Blue Fence (2007) című festményének felhasználásával készült
„Régiónk, és benne a szűkebb pátria művészete csak akkor válik láthatóvá, értelmezhetővé és egyáltalán érdekessé a külvilág számára, ha azon a nyelven beszélünk róla, amelyen manapság művészetről beszélnek szerte a világban.”*
Az RSVP című beszélgetéssorozat részeként rendezett kerekasztal-beszélgetés a kritikai elméletek hazai kortárs művészeti diskurzusban elfoglalt helyének, szerepének, lehetőségeinek kérdését, és ezen belül különböző lokális művészeti pozíciókat jár körül. A beszélgetés során szó lesz többet között Birkás Ákos, Csákány István, Kaszás Tamás és a Kis Varsó egy-egy művéről különböző kritikai elméletek tükrében, illetve általánosságban olyan elméleti megközelítésekről, mely a művészeti produktumot a társadalom testén belül, keletkezési helyének és körülményeinek figyelembevételével vizsgálja.
A beszélgetés az Ars Hungarica 2013/3-as lapszámbemutatója alkalmából rendezett Kritikai elméletek és lokalitás című konferenciához kapcsolódik. A konferenciával kapcsolatos további információk itt találhatóak.
Meghívottak:
András Edit, művészettörténész, műkritikus
Hornyik Sándor, művészettörténész, kurátor
Timár Katalin, művészettörténész, kurátor
Maja és Reuben Fowkes, művészettörténészek, kurátorok
Moderátor: Szalai Borbála
2013. december 17., kedd 17.00
Trafó Kávézó
Támogatók: NKA
* Hornyik S. és András E.: Bevezető In.: Kritikai elméletek és lokalitás, Ars Hungarica, 2013/3
A meghívó Birkás Ákos The Blue Fence (2007) című festményének felhasználásával készült