2800 Ft / diák: 2200 Ft
Trafó bérlet érvényes
Kísérőprogram
Közönség-össze-találkozóGyűjtsétek be, cseréljétek ki, gondoljátok végig, értékeljétek újra a különböző véleményeket! A program során A Csajok című előadása kapcsán beszélgetünk egymással.
Öt nő talpig vörösben, fehér padlón, kihívóan megjeleníti a nőiség minden oldalát. Tetszeni vágynak, békítenek, kacérak és vonzók, mintha a nőiesség képzelt férfikatalógusából léptek volna elő.
Úgy tűnik, ők vannak reflektorfényben, ám a kockázat a sötétben meghúzódó megfigyelőé. Hiszen fennáll a veszély, hogy zavarba jössz, és te, a hús-vér néző lepleződsz le. Az öt nő párbeszédbe bocsátkozik azokkal az elvárásokkal, amelyeket a társadalom oly láthatatlanul és elkerülhetetlenül a vállunkra helyez. Roy Assaf izraeli koreográfus érzéki táncelőadása a nőiséget érintő sztereotípiákból indul ki, és a nővé érés folyamatát állítja fókuszba egyszerű, mégis technikás és muzikális koreográfiával. A SZIGET Fesztiválon korábban bemutatott Girls & Boys (Csajok és pasik) című előadás Csajok része ezúttal új szereposztásban kerül színre a Trafóban.
Roy Assaf 1982-ban született a dél-izraeli Sde Moshe-i Gazdálkodási Közösségben. 16 éves kában csatlakozott a Regba Gilboa által vezetett tánccsoporthoz a Kiryat Gat közösségi központban, azóta táncol. 2003-ben találkozott nemzetközileg elismert koreográfussal, Emanuel Gattal és az ő előadásaiban vált ismertté előadóművészként és koreográfus asszisztensként. 2010 óta készít saját műveket. Olyan neves helyszíneken és fesztiválokon lépett fel, mint a párizsi Chaillot Nemzeti Színház, a Jacob 's Pillow, a Bolzano Danza, a Pavillon Noir, a Velencei Biennálé, vagy a Lyoni Táncbiennálé. Előadásaival több díjat is nyert.
2014-ben Benjamin Millepied új koreográfia elkészítésére kérte fel a Los Angeles Dance Project (LADP) számára. 2015-ben Ballader c. művével a Svéd Királyi Balett felkérésének tett eleget. 2016-ban a Batsheva Dance Company megbízásából született Adam c. darabját a társulat művészeti igazgatójának, Ohad Naharinnak az új kreációjával együtt mutatták be, azóta is double bill formájában fut. A 12 táncosra koreografált munka látható volt Tel Avivban a nagy presztízsű Curtain Up Fesztiválon is. 2017 első felében Assaf felújította és kibővítette a Blind című művét, amit a Sacre Göteborgs Operans Dans Kompani premierje követett 2017 szeptemberében, majd 25 táncosra készített újabb alkotást a Juilliard School meghívására a New Dances sorozat keretén belül. 2018-ban felújította a Girls & Boys-t, ezúttal a Batsheva Ensemble táncosaival. Új alkotások születnek a neve alatt a Balett de Capitole és Staatstheater Mainz megbízásaiból.
Koreográfia: Roy Assaf
Művészeti munkatárs : Ariel Freedman
Koreográfus asszisztense : Avshalom Latucha
Táncosok: Ariel Freedman, Liel Fibak, Michal Geyer, Maya Feldman, Roni Argaman
Zenei szerkesztő: Reut Yehudai
Zene: Penny Serenade/Das Pfennig-lied (Melle Weersma), End of the World (Arthur Kent and Sylvia Dee), There’s a Hole in the Bucket (Harry Belafonte and Odetta), Kyllikki - Three Lyric Pieces for Piano, Op. 41, II. Andantino (Jean Sibelius), Abends in der kleine Bar (feat. Rudi Schuricke), ( האמנם (את תלכי בשדה/ Walk in the Meadow (Leah Goldberg and Chaim Barkani), Mambo No. 5 (Perez Prado), La noche de los Mayas (Silvestre Revueltas, conductor Gustavo Dudamel, Simón Bolívar Symphony Orchestra of Venezuela), You Are So Beautiful (Billy Preston and Bruce Fisher), Girls Just Wanna Have Fun (Robert Hazard)
Művészeti tanácsadó: Ronit Ziv és Yair Vardi
Szertelen pajkosság, kacér szerelem, vér és szenvedély – öt nő vörösben, avagy mire vágyik a férfi? Roy Assaf Csajok című alkotása a sztereotip klisékből épít esztétikusan könnyed előadást.
Roy Assaf izraeli koreográfus zavarba ejtő őszinteséggel próbálja megmutatni a nővé válás Szkülláit és Kharübdiszeit, amit tovább nehezítenek a változó nemi szerepek kihívásai. A játékos sanzonok helyét aztán vad zúzás veszi át, a kacér revütánc fokozatosan fordul át az agresszív ritmusok hozta vagdalkozásba.
Israel Ministry of Culture and Sport | |
Tmoona Theater | |
Israel Festival |
"A koreográfia létrehoz egy ironikus zenés-táncos kollázst a tökéletes nőről, aki egyszerre dögös és szende, szubmisszív és öntudatos, intelligens és intuitív, naiv és titokzatos – akár egy hollywoodi ikon vagy egy szuperhős, még a köpenyt is odaképzelhetjük a dressz fölé. Talán a legszebb és a legszerethetőbb az egészben, hogy a ragasztó a kollázsban nem más, mint a közösség, a női összetartás, a véd- és dacszövetség, ami olyan erősen jelen van minden kikacsintásban és összekacsintásban, hogy megkérdőjelezhetetlen aurát áraszt a színpadról."