Rimini Protokoll (Stefan Kaegi, Dominic Huber) (CH)

Nachlass – Pièces sans personnes (Hagyaték – személytelen történetek)

     
3200 Ft
hagyaték, dokumentum, installáció

Mi marad utánunk, ha meghalunk? Hogyan lehet emlékeket színpadra állítani?

„A Rimini Protokollt elég jól ismerik Magyarországon azok, akiket érdekel a színház, hiszen többször járt már nálunk, és egyébként is, a külföldi fesztiválok rendszeres vendége. A dokumentarista színház megújítója és művelője, minden produkcióját többéves kutatómunka előzi meg; a "rendezők" (projektvezetők inkább) gyakran dolgoznak civilekkel, valódi aktorokkal, akik saját magukat teszik bele az előadásokba. Most is ez a helyzet: két évig kutattak olyan emberek után, akik tudják, hogy hamarosan meghalnak, viszonyuk van a saját halálukhoz, és ezt hajlandók megosztani másokkal is. A produkció címe - Nachlass - hagyatékot, elengedést, de akár árengedményt is jelent, és ez a jelentésbeli balladai homály fontos. Mert szabadon engedi a gondolatainkat, nem terel szigorúan semmilyen irányba.” (Csáki Judit) 

Svájcban a várható élettartam az utóbbi években majdnem 40 évvel nőtt meg. Az orvostudomány gyors fejlődése lehetővé teszi, hogy minél kijjebb tolhassuk az élet határait, és a törvénykezés ebben az országban lehetőséget ad arra is, hogy mindenki maga meghatározza meg halála idejét és körülményeit. A szolidaritásról és örökösödésről pedig természetesen folyamatos viták dúlnak. 


A Rimini Protokoll alkotócsapat svájci tagja, Stefan Kaegi alapos kutató- és előkészítő munka után kiválasztott nyolc olyan személyt, akik ugyan különböző okokból, de úgy döntöttek, hogy el(ő)készítik saját életükből való távozásukat. Dominic Huber látványtervezővel építettek 8 fülkét, melyekben a kiválasztott nyolcak elmesélik, mit szeretnének, ha fennmaradna utánuk. Egy nagykövet létrehoz egy alapítványt, hogy az folytassa az ő jószolgálati munkáját Afrikában, ha ő már nincs; egy Zürichben élő mohamedán saját isztanbuli temetését szervezi meg; egy német bankár az élete alkonyán azon tűnődik el, milyen szerepet játszott ő a nemzeti szocializmus idején, egy jó kilencvenes egykori alkalmazott arra kíváncsi, hogy a róla készült fotók mennyit árulnak majd el arról, milyen is volt ő valójában. 

A Nachlass nyolc kortárs példán keresztül mutatja meg azt, mi is a hagyaték. Az egyes emberek életéből, hogyan áll össze közös örökségünk? Milyen történeti pillanatok lehetnek fontosak a 21 században az utókor számára? Mit hagyunk azoknak, akiket szeretünk, és mit a társadalomnak, amelyben éltünk? Hangok, képek, tárgyak vezetik el a látogatót létezésünk határához, oda, ahol a staféta átszáll az egyik generációról a másikra.

Koncepció: Stefan Kaegi, Dominic Huber (Rimini Protokoll)

Szöveg: Stefan Kaegi

Látvány: Dominic Huber
Videó: Bruno Deville

Hang: Frédéric Morier
Dramaturgia: Katja Hagedorn
Asszisztensek az alkotás során: Magali Tosato, Déborah Helle (gyakornok)
Látványtervezői asszisztensek: Clio Van Aerde, Marine Brosse (gyakornok)
Technikai koncepció és díszlet: Théâtre de Vidy, Lausanne

Produkció: Théâtre de Vidy, Lausanne

Koprodukciós partnerek: Rimini Apparat, Schauspielhaus Zürich, Bonlieu Scène nationale Annecy et la Bâtie-Festival de Genève az INTERREG France-Suisse 2014-2020 program keretében, Maillon, Théâtre de Strasbourg-scène européenne Stadsschouwburg Amsterdam, Staatsschauspiel Dresden, Caroline Performing Arts

Támogatók: Pro Helvetia – Svájci Kulturális Alapítvány, Fondation Casino Barrière, Montreux, Le Maire de Berlin - Chancellerie du Sénat - Affaires culturelles

Pro Helvetia - Fondation suisse pour la culture, Fondation Casino Barrière, Montreux, Le Maire de Berlin - Chancellerie du Sénat - Affaires culturelles


Ajánljuk még

Nincs megjeleníthető tartalom.
TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Pénztár nyitvatartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 16h-22h
  • stúdió- és klubelőadás napokon: 16h-20h30
  • hétköznapokon: 16h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 16h-22h
  • a többi napon: 16-19h
  • hétfő: szünnap
Elérhetőségek
Közérdekű

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek