Zenei ínyencek, vájtfülű virtuózok figyelem! A 2015/2016-os évadban a Trafóklub ad otthont a Conceptual Soundproduction Budapest egy-egy zenei eszközt fókuszba állító három részes sorozatának. A második estén a mikrofonokkal mint primér hangforrásokkal ismerkedhetünk meg.
A Conceptual Soundproduction Budapest 2014-ben indult a jelenleg Budapesten alkotó német zeneszerző Nikolaus Gerszewski vezetésével a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. A csoport a John Cage utáni experimentális és konceptuális zenéjére koncentrál, bevonva az úgynevezett klasszikus avantgárdot (Cornelius Cardew, Christian Wolff, Terry Riley stb.), valamint az experimentális hagyomány kortárs zenében való megnyilvánulásait (úgymint a Wandelweiser csoport) és a csoporttagok saját szerzeményeit.
A 20. századi avantgárd művészet koncepciója a művészetet életformaként definiálja, egy igazán szabad társadalom mozgatóerejeként, egyfajta a felszabadulás a mesterségestől, a túlzottan kontrollált mesteri kézművességtől., .
John Cage 1970-ben irt Songbooks c. darabja egy olyan társadalmi modellt képez le, mely a transzcendentális filozófus, Henry David Thoreau (1817-64), víziójára épül. Az elmélet szerint a legjobb kormány az, amely nem kormányoz és fokozatosan megszünteti önmagát. Ezt a gondolatsort követő, hasonló folyamat mutatkozik az avantgárd zene kibontakozásának idején is a dekonstrukció megjelenésével és a határtalan művészi szabadság előtérbe kerülésével. A Songbooks előadóját nem kormányozza a szerző, csak óvatosan instruálja őt érdekeltté téve a kreatív alkotói folyamatban, saját szólamának megkomponálásában. A darab eredendően elektronikára és énekhangokra íródott, melyek hangzásvilágát ezúttal torokmikrofonok erősítik és transzformálják át.
Előadók: Nikolaus GERSZEWSKI, Conceptual Soundproduction Budapest
A Conceptual Soundproduction Budapest 2014-ben indult a jelenleg Budapesten alkotó német zeneszerző Nikolaus Gerszewski vezetésével a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. A csoport a John Cage utáni experimentális és konceptuális zenéjére koncentrál, bevonva az úgynevezett klasszikus avantgárdot (Cornelius Cardew, Christian Wolff, Terry Riley stb.), valamint az experimentális hagyomány kortárs zenében való megnyilvánulásait (úgymint a Wandelweiser csoport) és a csoporttagok saját szerzeményeit.
A 20. századi avantgárd művészet koncepciója a művészetet életformaként definiálja, egy igazán szabad társadalom mozgatóerejeként, egyfajta a felszabadulás a mesterségestől, a túlzottan kontrollált mesteri kézművességtől., .
John Cage 1970-ben irt Songbooks c. darabja egy olyan társadalmi modellt képez le, mely a transzcendentális filozófus, Henry David Thoreau (1817-64), víziójára épül. Az elmélet szerint a legjobb kormány az, amely nem kormányoz és fokozatosan megszünteti önmagát. Ezt a gondolatsort követő, hasonló folyamat mutatkozik az avantgárd zene kibontakozásának idején is a dekonstrukció megjelenésével és a határtalan művészi szabadság előtérbe kerülésével. A Songbooks előadóját nem kormányozza a szerző, csak óvatosan instruálja őt érdekeltté téve a kreatív alkotói folyamatban, saját szólamának megkomponálásában. A darab eredendően elektronikára és énekhangokra íródott, melyek hangzásvilágát ezúttal torokmikrofonok erősítik és transzformálják át.
Előadók: Nikolaus GERSZEWSKI, Conceptual Soundproduction Budapest