800 Ft (Trafó bérlet érvényes)
A 2002-ben H.U.D.I. társulat néven újjáalakult Mozgó Ház 2004. január 22-én, a Millenárison mutatta be „A kárhozat zsoltárai” című darabját, amely Racine drámák és zsoltárszövegek felhasználásával készült. 2004. március 12-én a Trafóban ugyanennek az előadásnak egy bővített, komplex változatát adják elő „Kárhozat kertje” címmel, amely a zene mellett a tánc és a videó formanyelvét is használja.
Az előadás egy különleges színházi kísérlet, ahol a színház, tánc, zene és a videó egymást erősítve, egy időben és egy térben vannak jelen, teljesen egyenrangú társként. Az előadás szövegét Racine drámái, illetve a Zsoltárok könyve és az apokrif iratok szövegeiből merítették. Mindhárom forrásban a szerelem, a szerelem okozta szenvedés és szenvedély a közös – ez fogta meg a rendezőt és a Társulatot is. A mű vezérmotívuma a paradicsomi állapot (vagy Paradicsomi Állapot) megszűnése, illetve, hogy minden szenvedésünk a bűnbeeséstől fogant. A darab ennél nem megy tovább; nem nyújt feloldozást. „Csupán” bemutatja a szenvedést a maga valóságában és puritánságában.
A darab egésze alatt két táncos, a színészek és egy vonósnégyes van jelen a színpadon, amely a Gryllus Samu által írt zenét játssza. A klasszikusokon túl azonban megszólalnak a kor hangszerei is: az elektronikus zenét Barna Balázs szolgáltatja. A két zeneszerző együtt írta a Hukkle című film zenéjét, illetve számtalan színházi produkció zenei anyaga fűződik a nevükhöz.
A Trafó-beli bemutató után a Társulat franciaországi turnéra indul Liliom c. előadásukkal.
Kárhozat Kertje
A címben szereplő kert nem természeti objektum, hanem egy tér, ahol Racine különböző történeteiből elszármazott, véletlenszerűen egymás mellé került hősei jelennek meg. Ez a tér cirkuszi porond, ahol a szereplők összezsúfolt, éhes vadállatokként emésztik fel magukat és egymást. Nem emberi értelem, nem családi boldogság, nem társadalmi rend, de még csak nem is egyedi történetük határozza meg őket, hanem csupán a testileg-lelkileg felemésztő, vak szenvedély, ami a végzetük.
A Kárhozat Kertje egy belső, konfliktusokkal terhes világ szenvedélyes sokszínűségét jelenti. Ez válik láthatóvá és hallhatóvá a színpadon. A díszlet végsőkig kifinomult, hideg és funkcionális, futurisztikus design-t jelent. A színészek hamisítatlan barokk kosztümökbe öltözve jelennek meg. A tér halott ürességét, letisztult hidegségét a képalkotás fokozott jelenléte ellensúlyozza, melynek költőiségét az erős zeneiség támasztja alá. Ennek elérése érdekében ebben a darabban minden hang erősített hangként jelenik meg, ami által a színész élő hangjából és a zenei közegből egyfajta montázs alakul ki, amit élő keverésben állítanak elő. Így a térben megjelenő költői képek rétege hangköltemények rétegével párosul, ami a rendező azt a törekvését jelzi, hogy az érzékek lehető legszélesebb skáláján adjon élményt a nézőnek. A színészek gesztusaikban egyszerre képviselik korunk konkrétságát, másfelől azt az elvont gesztusrendszert, amit például a NO színház színészei használnak.
Közreműködők:
SZÍNHÁZI és ZENEI RENDEZÉS: HUDI LÁSZLÓ
DRAMATURG: IMRE ZOLTÁN
ZENESZERZŐK: BARNA BALÁZS, GRYLLUSZ SAMU
TECHNIKAI VEZETŐ: SZIRTES ATTILA
MŰVÉSZETI ASSZISZTENS és VIDEÓ: VAJNA BALÁZS
PRODUKCIÓS ASSZISZTENS: BOR ADRIEN
SZÍNÉSZEK: GŐZ ISTVÁN, kÖVESDI LÁSZLÓ, KŐVÁRI ESZTER SÁRA, PERESZLÉNYI ERIKA, PINTÉR GÁBOR, SZABÓ RÉKA, URBANOVITS KRISZTINA
TÁNCOSOK: SZÁSZ DÁNIEL, RÉTI ANNA
H.U.DI. TÁRSULAT
Mozgó Ház Alapítvány
A Mozgó Ház Alapítvány 1996 óta létezik, elnöke Hudi László. A szintén általa vezetett Mozgó Ház Társulat az elmúlt 7 évben 6 új előadást alkotott, és e darabokat összesen 250 előadáson játszotta Magyarországon és szerte a világon. A mozgás és a tánc elemeit is felhasználó modern színházi produkciókat több mint 70000 néző láthatta Berlintől San Antonió-n át Újvidékig, összesen 18 országban. A különböző fesztiválokon a társulat rengeteg díjban részesült, és a magyar színjátszás történetében először, 2000-ben a felléptek az Avignoni Fesztiválon, ahol egy évvel később újra szerepelhettek.
A csapattagok 2002-ben H.U.D.I. társulat néven alakultak újjá, és bemutatták Molnár Ferenc Liliomja nyomán készített produkciójukat, „No. 16473” címen, amely 2003-ban franciaországi és olaszországi turnén vett részt. Ugyanebben az évben Hudi Lászlót az Alternatív Színházak Szövetsége elnökének választották.
A 2002-től vezetője nevét viselő Mozgó Ház Társulat az elmúlt években 3 földrész 17 országának 48 városában az alábbi előadásokat tartotta:
1995. „Jeanne d’Arc”
1996.”Rómeó és Júlia”
1997. „Beckett-dalok”
1998. „Cseresznyéskert”
1999. „Plan secance dance” Xantus János rendezésében,
2000. „Ember tragédiája”
2001. „Don Juan” …
… az alábbi városokban: Berlin, Újvidék, Prága, Zágráb, Bécs, Szarajevó, Bázel, Zürich, Rotterdam, Amsterdam, München, Ljubljana, Brüsszel, Aarhus, San Antonio, Antwerpen, Carracas, Rakvere (Észtország), Bonn, Avignon, Polverigi, Cividale (Olaszország), Burgos, London, Philadephia, Torino, stb., …
…az alábbi fesztiválokon: Berliner Festspiele, Bonni Biennále, Hamburg, Bécsi Festwochen, Caracasi Nemzetközi Fesztivál, londoni LIFT, Arhus, Basel, Cividale, Polverigi, Antwerpen, Brüsszel, Amsterdam, Groningen, Münster, Freiburg, philadelphiai Fringe Fesztivál, Ljubljana, Prága, Zágráb, Szarajevó, stb.,…
… és a következő díjakat nyerte: Európai Fesztiválok díja, Szarajevói Nemzetközi Fesztivál legjobb előadás díja, San Antonio Fesztivál legjobb rendezés, díszlet, előadás díja, stb.
Az előadás egy különleges színházi kísérlet, ahol a színház, tánc, zene és a videó egymást erősítve, egy időben és egy térben vannak jelen, teljesen egyenrangú társként. Az előadás szövegét Racine drámái, illetve a Zsoltárok könyve és az apokrif iratok szövegeiből merítették. Mindhárom forrásban a szerelem, a szerelem okozta szenvedés és szenvedély a közös – ez fogta meg a rendezőt és a Társulatot is. A mű vezérmotívuma a paradicsomi állapot (vagy Paradicsomi Állapot) megszűnése, illetve, hogy minden szenvedésünk a bűnbeeséstől fogant. A darab ennél nem megy tovább; nem nyújt feloldozást. „Csupán” bemutatja a szenvedést a maga valóságában és puritánságában.
A darab egésze alatt két táncos, a színészek és egy vonósnégyes van jelen a színpadon, amely a Gryllus Samu által írt zenét játssza. A klasszikusokon túl azonban megszólalnak a kor hangszerei is: az elektronikus zenét Barna Balázs szolgáltatja. A két zeneszerző együtt írta a Hukkle című film zenéjét, illetve számtalan színházi produkció zenei anyaga fűződik a nevükhöz.
A Trafó-beli bemutató után a Társulat franciaországi turnéra indul Liliom c. előadásukkal.
Kárhozat Kertje
A címben szereplő kert nem természeti objektum, hanem egy tér, ahol Racine különböző történeteiből elszármazott, véletlenszerűen egymás mellé került hősei jelennek meg. Ez a tér cirkuszi porond, ahol a szereplők összezsúfolt, éhes vadállatokként emésztik fel magukat és egymást. Nem emberi értelem, nem családi boldogság, nem társadalmi rend, de még csak nem is egyedi történetük határozza meg őket, hanem csupán a testileg-lelkileg felemésztő, vak szenvedély, ami a végzetük.
A Kárhozat Kertje egy belső, konfliktusokkal terhes világ szenvedélyes sokszínűségét jelenti. Ez válik láthatóvá és hallhatóvá a színpadon. A díszlet végsőkig kifinomult, hideg és funkcionális, futurisztikus design-t jelent. A színészek hamisítatlan barokk kosztümökbe öltözve jelennek meg. A tér halott ürességét, letisztult hidegségét a képalkotás fokozott jelenléte ellensúlyozza, melynek költőiségét az erős zeneiség támasztja alá. Ennek elérése érdekében ebben a darabban minden hang erősített hangként jelenik meg, ami által a színész élő hangjából és a zenei közegből egyfajta montázs alakul ki, amit élő keverésben állítanak elő. Így a térben megjelenő költői képek rétege hangköltemények rétegével párosul, ami a rendező azt a törekvését jelzi, hogy az érzékek lehető legszélesebb skáláján adjon élményt a nézőnek. A színészek gesztusaikban egyszerre képviselik korunk konkrétságát, másfelől azt az elvont gesztusrendszert, amit például a NO színház színészei használnak.
Közreműködők:
SZÍNHÁZI és ZENEI RENDEZÉS: HUDI LÁSZLÓ
DRAMATURG: IMRE ZOLTÁN
ZENESZERZŐK: BARNA BALÁZS, GRYLLUSZ SAMU
TECHNIKAI VEZETŐ: SZIRTES ATTILA
MŰVÉSZETI ASSZISZTENS és VIDEÓ: VAJNA BALÁZS
PRODUKCIÓS ASSZISZTENS: BOR ADRIEN
SZÍNÉSZEK: GŐZ ISTVÁN, kÖVESDI LÁSZLÓ, KŐVÁRI ESZTER SÁRA, PERESZLÉNYI ERIKA, PINTÉR GÁBOR, SZABÓ RÉKA, URBANOVITS KRISZTINA
TÁNCOSOK: SZÁSZ DÁNIEL, RÉTI ANNA
H.U.DI. TÁRSULAT
Mozgó Ház Alapítvány
A Mozgó Ház Alapítvány 1996 óta létezik, elnöke Hudi László. A szintén általa vezetett Mozgó Ház Társulat az elmúlt 7 évben 6 új előadást alkotott, és e darabokat összesen 250 előadáson játszotta Magyarországon és szerte a világon. A mozgás és a tánc elemeit is felhasználó modern színházi produkciókat több mint 70000 néző láthatta Berlintől San Antonió-n át Újvidékig, összesen 18 országban. A különböző fesztiválokon a társulat rengeteg díjban részesült, és a magyar színjátszás történetében először, 2000-ben a felléptek az Avignoni Fesztiválon, ahol egy évvel később újra szerepelhettek.
A csapattagok 2002-ben H.U.D.I. társulat néven alakultak újjá, és bemutatták Molnár Ferenc Liliomja nyomán készített produkciójukat, „No. 16473” címen, amely 2003-ban franciaországi és olaszországi turnén vett részt. Ugyanebben az évben Hudi Lászlót az Alternatív Színházak Szövetsége elnökének választották.
A 2002-től vezetője nevét viselő Mozgó Ház Társulat az elmúlt években 3 földrész 17 országának 48 városában az alábbi előadásokat tartotta:
1995. „Jeanne d’Arc”
1996.”Rómeó és Júlia”
1997. „Beckett-dalok”
1998. „Cseresznyéskert”
1999. „Plan secance dance” Xantus János rendezésében,
2000. „Ember tragédiája”
2001. „Don Juan” …
… az alábbi városokban: Berlin, Újvidék, Prága, Zágráb, Bécs, Szarajevó, Bázel, Zürich, Rotterdam, Amsterdam, München, Ljubljana, Brüsszel, Aarhus, San Antonio, Antwerpen, Carracas, Rakvere (Észtország), Bonn, Avignon, Polverigi, Cividale (Olaszország), Burgos, London, Philadephia, Torino, stb., …
…az alábbi fesztiválokon: Berliner Festspiele, Bonni Biennále, Hamburg, Bécsi Festwochen, Caracasi Nemzetközi Fesztivál, londoni LIFT, Arhus, Basel, Cividale, Polverigi, Antwerpen, Brüsszel, Amsterdam, Groningen, Münster, Freiburg, philadelphiai Fringe Fesztivál, Ljubljana, Prága, Zágráb, Szarajevó, stb.,…
… és a következő díjakat nyerte: Európai Fesztiválok díja, Szarajevói Nemzetközi Fesztivál legjobb előadás díja, San Antonio Fesztivál legjobb rendezés, díszlet, előadás díja, stb.