1000 Ft (Trafó bérlet érvényes)
”Ha azt hallom, hogy szélsőséges dolgokat csinálok, akkor visszakérdezek: mi van más, ami érdekes lenne?” Jo Kanamori
A japán kortárs tánc fiatal generációjának egyik nagyon izgalmas képviselője látogat közvetlenül párizsi bemutatója után a Trafóba. Jo Kanamorit Saburo Teshigawara követőjeként tartják számon a kortárs tánc világában. Az erősen képzőművészeti ihletettségű Teshigawara plasztikus látásmódjáról, erőteljes kompozíciós készségéről, térszervezéséről, markáns táncnyelvéről híres.
A mindannyiunk által ismert Maurice Béjart Lausenne-i iskolájában edzett Jo Kanamori a Netherland Dance Theater II-nél kezdte pályafutását, ahol Jiri Kylian a társulat vezetője is felfigyelt rá, és Under the Marron Tree című darabját beemelte a társulat repertoárjába. A fiatal táncos ezzel a munkájával debütált mint hivatásos koreográfus. Kanamori a holland kortárs tánc élcsapatával bejárta a világot, miközben érdeklődése egyre inkább a koreografálás felé fordult. Az NDT-t elhagyva a Lyon-i Opera Balett társulatánál folytatta pályafutását, ahol egy koreográfusi díjat is nyert. Bár mindenhol sikeresnek bizonyult, 2001-től szabadúszó lett és visszaköltözött Tokióba, de Svédországban, Ausztráliában, Finnországban és Új-Zélandon is dolgozik, többek között 2002-ben Cullberg Ballett-tel, amikor Mats Ek Hattyúk tava-koreográfiájába hívták meg vendég-táncosként.
Jo Kanamori koreográfiáiban harmonikusan ötvözi a klasszikus balettet, improvizációt, színészi technikát. A táncosok szaggatott vagy hosszan ívelt mozdulatainak hátterét fénnyel és színekkel megkomponált tér alkotja, tanúbizonyságaként a képzőművészet iránti fogékonyságának.
„Koreográfusként azt várom el táncosaimtól, hogy testük minél rugalmasabb, minél alakíthatóbb legyen.A kicsavart, megnyújtott, így normális állapotából kimozdított test válik igazán háromdimenzióssá. Vegyünk egy darab papírt: ha szabályosan van hajtogatva mint egy origami, számomra nem érdekes - sokkal izgalmasabb, ha össze van gyűrve. (…)Ha táncos vagy, akkor a testedet úgy szeretnéd használni, hogy elérhesd saját határaid. Nézni milyen messzire jutsz el, és, hogy téged hova visz ez az út – ez az amit én látni szeretek. ”
Kapcsolódó linkek:
www.jokanamori.com
www.karas.com
www.ndt.nl
Koreográfus: Jo Kanamori
Hang: Masahiro Hiramoto
Táncosok: Yasutake Shimaji, Shintaro Hirahara, Jo Kanamori Mika Matsumuro, Sawako Iseki, Satoko Takahashi
Támogatók: Japán Alapítvány
A japán kortárs tánc fiatal generációjának egyik nagyon izgalmas képviselője látogat közvetlenül párizsi bemutatója után a Trafóba. Jo Kanamorit Saburo Teshigawara követőjeként tartják számon a kortárs tánc világában. Az erősen képzőművészeti ihletettségű Teshigawara plasztikus látásmódjáról, erőteljes kompozíciós készségéről, térszervezéséről, markáns táncnyelvéről híres.
A mindannyiunk által ismert Maurice Béjart Lausenne-i iskolájában edzett Jo Kanamori a Netherland Dance Theater II-nél kezdte pályafutását, ahol Jiri Kylian a társulat vezetője is felfigyelt rá, és Under the Marron Tree című darabját beemelte a társulat repertoárjába. A fiatal táncos ezzel a munkájával debütált mint hivatásos koreográfus. Kanamori a holland kortárs tánc élcsapatával bejárta a világot, miközben érdeklődése egyre inkább a koreografálás felé fordult. Az NDT-t elhagyva a Lyon-i Opera Balett társulatánál folytatta pályafutását, ahol egy koreográfusi díjat is nyert. Bár mindenhol sikeresnek bizonyult, 2001-től szabadúszó lett és visszaköltözött Tokióba, de Svédországban, Ausztráliában, Finnországban és Új-Zélandon is dolgozik, többek között 2002-ben Cullberg Ballett-tel, amikor Mats Ek Hattyúk tava-koreográfiájába hívták meg vendég-táncosként.
Jo Kanamori koreográfiáiban harmonikusan ötvözi a klasszikus balettet, improvizációt, színészi technikát. A táncosok szaggatott vagy hosszan ívelt mozdulatainak hátterét fénnyel és színekkel megkomponált tér alkotja, tanúbizonyságaként a képzőművészet iránti fogékonyságának.
„Koreográfusként azt várom el táncosaimtól, hogy testük minél rugalmasabb, minél alakíthatóbb legyen.A kicsavart, megnyújtott, így normális állapotából kimozdított test válik igazán háromdimenzióssá. Vegyünk egy darab papírt: ha szabályosan van hajtogatva mint egy origami, számomra nem érdekes - sokkal izgalmasabb, ha össze van gyűrve. (…)Ha táncos vagy, akkor a testedet úgy szeretnéd használni, hogy elérhesd saját határaid. Nézni milyen messzire jutsz el, és, hogy téged hova visz ez az út – ez az amit én látni szeretek. ”
Kapcsolódó linkek:
www.jokanamori.com
www.karas.com
www.ndt.nl
Koreográfus: Jo Kanamori
Hang: Masahiro Hiramoto
Táncosok: Yasutake Shimaji, Shintaro Hirahara, Jo Kanamori Mika Matsumuro, Sawako Iseki, Satoko Takahashi
Támogatók: Japán Alapítvány