PR-evolution III.- Kun Attila koreográfusi estje

     

Egy év után újra a Trafó színpadán a PR-evolution projekt melyben Kun Attila által jegyzett koreográfiákat láthat a közönség.

Kun Attila a Magyar Táncművészeti Főiskolán végzett 1993-ban. 1994-ben szerződött a Magyar Nemzeti Baletthez, amelynek négy évig címzetes szólistája volt. A társulatnál töltött hét év alatt számos klasszikus szerepet formált meg nagy sikerrel, de párhuzamosan a magyar táncművészet olyan kiemelkedő koreográfusaival is dolgozott, mint Ladányi Andrea vagy Juronics Tamás. 1999-ben Kívül című koreográfiájával megnyerte az Inspirációt. 2000-ben külföldre indult, majd a világhírű londoni Rambert Dance Companyhez csatlakozott szólistaként.

A londoni évek után 2003-ban tért vissza Magyarországra, majd 2003 októberében bemutatkozott a PR-evolution Dance Company. A társulat célja nem kevesebb, mint „új minőség, új üzemmód, új szemlélet” bevezetése. Az eltelt idő alatt közönség és a szakma visszajelzései egyértelműen igazolták az alapideát, miszerint megfelelő minőségű munkakörülmények képesek biztosítani a szakmai fejlődést, mely aztán minőségi változás idéz elő a táncosok és az előadások vonatkozásában.

Az együttes 2004. november elseje óta szinte a balett-teremben „él”, William Forsyte és Merce Cunningham technikáit tanulják nemzetközi balettmesterek vezetésével, akik Párizsból, Londonból, Stuttgartból érkeztek. Az esten látható két csoportos koreográfiában ennek a munkának az eredménye is látható.

Kun Attila: Visible shape
„A forma! Mindig meglep, hogy mennyire ragaszkodunk a megszokotthoz és megismerthez. A látható forma – ez az, amit mindig keresünk és űzünk életünk során abban a hitben, hogy a könnyen egyensúlyát vesztő mindennapjainknak biztos kapaszkodói ők. A kérdés az, hogy ez valóban így van-e? A forma kellemes tulajdonsága, hogy fel- és megismerhető, de ez még nem elégséges ok arra, hogy belekapaszkodjunk, hiszen a forma nem más, mint csupán a felszín.
Meg kell, mondjam, hogy annak ellenére, hogy egy egyszerű koreográfiai kísérletnek szántam a darabot, meglepő eredménnyel leptek meg a művészek. A látható eltűnt, a forma amorf lett és a testek az átszűrt mozdulatokon keresztül elkezdtek kommunikálni.” – Kun Attila

Előadók: KOVÁCS Dóra, NAGY Írisz, NEMES Zsófia, TONHAIZER Tünde
Jelmez: MOLNÁR Zsuzsa
Fény: KUN Attila
Zene: Philip GLASS

Kun Attila: Search for better – PREMIER
Hogyan kezdhetünk hozzá egy darab elkészítéséhez? Hol van a kezdőpont? Mi adja meg a dinamikát, a hangulatot? Honnan és hogyan érkeznek a kifejezési formák? Hol születik a darab? A fejben? A testben? A színpadon?...ezernyi kérdés és válasz születik és hal meg addig a pillanatig, amíg egy produkció a közönség elé kerül. Kérdések, válaszok amelyek újabb kérdéseket vetnek fel és újabb válasszal felelnek, természetesen mindez a test nyelvén.

Előadja: KUN Attila

Kun Attila: fetish
Kun Attila fetish című darabjában a pénz, a média és a hatalom kérdéskörét vizsgálja, nem társadalomkritikai éllel, csupán a felmutatás szándékával.
„Elvitathatatlan tény, hogy a pénz, a hatalom megszerzése és megtartása komoly lélektani terhet ró az emberekre. E testetlen, anyagtalan, virtuális fétisek uralják az életünket, amelyekkel semmiféle valódi kapcsolatunk nincs, mégis elhisszük, hogy léteznek. Észrevétlenül kerülünk egyre távolabb a családtól, az öleléstől, a mosolytól.... A létfenntartás ténye is bizonyítja, hogy az emberiségbe kódolva van az élet igenlése. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a mai kor embere az elmúlástól való félelmében szinte egész életét e három fétis hajszolásával tölti. A darab energiája ebből az ellentmondásból táplálkozik. Rövid vallomás a felszín alól.” Ezzel a pár mondattal vezette be Kun Attila fetish c. koreográfiáját tavaly januárban. A darab gondolati alapja korunkra kívánt reflektálni, ítélkezés nélküli tényközlés formájában. Az eltelt egy év során a koreográfus új szemszögből kezdte látni azt a folyamatot, mely meghatározza mindennapjainkat, életünk értékeit vagy éppenséggel azok hiányát. Ennek szellemében alakította át a darabot, megtartva a szerkezeti elemeket de változtatva a mozdulatokon, hangsúlyokon és a dinamikán is.

Előadók: KOVÁCS Dóra, TONHAIZER Tünde, SZABÓ Csongor, KUN Attila
Jelmez: VENEKEI Mariann
Fény: KOVÁCS Gerzson
Zene: Virgács
Visual set: JÁRDÁNY Bence

TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Jegypénztár nyitva tartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h - előadás vége + 30 perc, max. 22h
  • stúdió-, kabin- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek

  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek