RUBBERBANDance Group: Loan Sharking

2800 Ft
Trafó bérlettel és a fesztivál törzsvásárlói kártyájával 10% kedvezmény
A Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivállal közös program.

Október 14-én, pénteken az előadás után Lőrinc Katalin táncos, táncpedagógus, újságíró beszélget Victor Quijada koreográfussal és a RUBBERBANDance társulat táncosaival. Mindenkit szeretettel várunk!

Melyik a kakukktojás? Sztravinszkij, Vivaldi, Dave Brubek, hiphop. Victor Quijada szerint egyik sem.



A táncos és koreográfus Victor Quijada Los Angeles utcáinak hip-hop kultúrájában nőtt fel, kiváló és technikás b-boyként, azaz break táncosként kezdte táncos pályafutását, majd klasszikus balettet tanult Montrealban. Így aztán nem meglepő, hogy ez a két tánctechnika és formanyelv fonódik össze az általa alapított RUBBERBANDance Group munkáiban. Quijada azonban nem egyszerűen break tánccal fűszerezi a balettet vagy épp fordítva: mind a breakdance, mind a balett konvencióit áthágja, a két mozgásnyelv tökéletesen összeolvad és egy új, szokatlan, mégis magával ragadó elegyet alkot.
Természetesen ez a végtelenül szabad, határokat nem ismerő eklektikusság jellemzi a Quijada-koreográfiákban használat zenéket is: a táncos-koreográfus klasszikus és jazz művekben fedezi fel a hip-hop tánchoz szükséges sodró lüktetést.
 
A Loan Sharking pedig egy izgalmas „best-of” produkció, ami a RUBBERBANDance 2002-es alapításától 2008-ig válogatja össze a legfontosabb momentumokat és elemeket Quijada munkásságából. Lenyűgöző eszköztár, összetéveszthetetlen formanyelv. Sűrítmény, esszencia. Az utca találkozása a magas művészettel.
 
Ahogy a rendező/koreográfus/táncos Victor Quijada megteremtette az ő saját, egészen egyedi és új mozgásnyelvét, talán pontosan úgy kellene nekünk is új szavakat kreálnunk, hogy megfogalmazhassuk mi is a Loan Sharking. Egyszerűbb leírni, hogy mi nem – nem balett, nem kortárs vagy modern tánc, nem hip-hop, nem break tánc, jóllehet mindezek a műfajok szerves részét képezik Quijada gazdag tudásának. Ezek az egészen különböző hatások hoztak létre valamit: valamit, ami lenyűgöző – nézni is szédítő!” (Herald Tribune)
 
Victor Quijada
Victor Quijada Los Angelesben született és már egészen fiatal korában beszippantotta őt a hip-hop tánc – ez a stílus olyannyira meghatározó volt számára, hogy professzionális táncosként is sokat foglalkozott a hip-hop és a break tánc esztétikájával és azzal, hogy ez a táncstílus miként is kombinálható más műfajokkal és formanyelvvel. Quijada már pályája kezdetén olyan alkotókkal és társulatokkal dolgozott együtt, mint Twyla Tharp, Rudy Perez, Eliot Feld és a Kanadai Nemzeti Balett, Montreál (Les Grands Ballets Canadiens de Montréal), így nem meglepő, hogy 26 éves korára épp olyan tökéletesen mozgott kortárs táncosként a legnagyobb színházak színpadain, mint hajdan break táncosként az utcán.
 
Victor Quijada  2002-ben hozta létre saját társulatát RUBBERBANDance Group néven, munkájáért koreográfusként és táncosként számos amerikai és brit díjat zsebelt be. Koreográfiákat készített többek között a Hubbard Street Dance Chicago, az Atlanta Ballet, a Pacific Northwest Ballet, a Ballet Met, a Le Jeune Ballet du Québec, a Peter Boal & Company (NYC), a Transitions Dance Company (London), a Chamber Dance Project és a Scottish Dance Theatre számára. A társulat az utóbbi 9 esztendőben bejárta a világot – az amerikai turnékat, európai fellépések követték, bemutatkoztak többek között Japánban is. Sikerük egyik kulcsa az izgalmas táncnyelvi mixtúrán túl a RUBBERBANDance Group táncosainak sokszínűsége és elképesztő technikai tudása; a társulat több tagja vendégszerepelt például Cirque Du Soleil produkciókban, Daniel Mayo olyan világhírű koreográfusokkal dolgozott együtt táncosként mint Jiří Kylián, William Forsythe vagy épp Paul Taylor. Anne Plamondon, a társulat táncosa és művészeti társ-vezetője pedig Jiři Kylián, Ohad Naharin, Paul Lightfoot és Angelin Preljocaj műveiben lépett színpadra korábban.
 
Igazi különlegesség Victor Quijadával kapcsolatban, hogy koreográfusi és táncosi munkáin túl szenvedélyesen foglalkozik film és tánc kapcsolatával is. Nevéhez több zenei videóklipp (Alexandre Desilets: La Garde,  k-os: Man I Used To Be) és két tánc-rövidfilm fűződik (a 2007-es Secret Service és a 2006-ban készült Small Explosions That Are Yours to Keep).
 
Tánc a RUBBERBANDance Group tagjaival!
WORKSHOP
a Műhely Alapítvány szervezésében a Trafó Stúdióban –  
2011. október 15. 13:00-15:00
Trafó Stúdió
 
A workshop résztvevői megismerhetik Victor Quijada módszerét és betekintést nyerhetnek egy olyan mozgáskultúrába, amelyben a városi- és kortárstánc keveredik. A vezetők nagy hangsúlyt fektetnek az előadásmódra, a ritmusvariációkra, és a páros munkára, amely felkészíti a kortárs és klasszikus táncos múlttal rendelkezőket a talajmunkára, a breakdance alapjára.
 
Jelentkezés október 10-ig a workshop@c3.hu email címen.
Részvételi díj: 2500 Ft



Koreográfus: Victor QUIJADA
Fény: Yan LEE CHAN
Zene: Igor STRAVINSKY, Antonio VIVALDI, Dave BRUBECK
Eredeti zene / Original music: Jasper GAHUNIA
Jelmeztervező: Anne-Marie VEEVAETE

Előadók:
Karen CASTLEMAN
Elon HÖGLUND
Emmanuelle LÊ PHAN
Daniel MAYO
Anne PLAMONDON
Victor QUIJADA
Lila-Mae G.-TALBOT


1. rész
Dr Ib Erif (2008)
Zene: Igor STRAVINSKY – A tűzmadár

Soft Watching the First Implosion (2005)
Zene: Antonio VIVALDI – A-moll csellóverseny

Attempt #2 at Reinventing the Hip Hop Routine (2002)
Zene: Dave BRUBECK – Take Five

2. rész
Punto Ciego Abreviado
Zene: Jasper GAHUNIA (aka DJ Lil’ Jaz)


Koprodukciós partnerek: the Société de la Place des Arts (Montréal), the National Arts Centre (Ottawa), the New England Foundation for the Arts (USA)

Támogatók: Residencies provided by Centennial Hall (Lennoxville, QC), Salle Pauline-Julien (Sainte-Geneviève, QC), Maison de la culture Mercier du réseau Accès culture (Montreal, QC), the Canada Council for the Arts, Conseil des arts et des lettres du Québec, the Conseil des arts de Montréal.

Külön köszönet: Michel Gagnon, Place of Arts, H-Art Management





Fotó: Michael Slobodian

Interjúk Victor Quijada koreográfussal:
http://exploredance.com/article.htm?id=2268
http://danceworksblog.wordpress.com/2010/11/10/an-interview-with-victor-quijada-artistic-director-of-rubberbandance-group 
 
Alexandre Désilets videóklippje a RUBBERBANDance táncosaival – La Garde:
https://www.youtube.com/watch?v=5XB-FX7iTps
 
Angol nyelvű kritika az előadásról:
http://www.excal.on.ca/arts/review-rubberbandance-group%E2%80%99s-loan-sharking/
http://aande.blogs.heraldtribune.com/13041/festival-review-rubberbandance-creates-a-sense-of-vertigo/

   

 

    





TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Jegypénztár nyitva tartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h - előadás vége + 30 perc, max. 22h
  • stúdió-, kabin- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek

  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek