1000 Ft
A huszonegyedik századi színház egyik legizgalmasabb formája a hiteles forrásokból táplálkozó, a kifejezés közvetlenebb értelmében az utcán heverő témákat feldolgozó dokumentarista színház.
Ez a műfaj a hatvanas évek német dokumentumdrámái után a kilencvenes évektől a londoni Royal Court úgynevezett verbatim projektsorozatában van jelen legerősebben, de Halász Péter hazatérésével megjelent a Katona József Színház újságszínházában, és látható Christoph Marthaler tematikus előadásaiban is (pl. Spezialisten). Amit azonban a Rimini Protokoll feltűnése hozott az európai színpadon, az máig egyedülálló.
A PanoDráma márciusi Szóról szóra című, a romagyilkosságokat tematizáló dokumentumszínházi projektjére készülve Sebastian Brüngert, a Rimini protokoll vezető dramaturgját kérte fel, hogy nemzetközi csapatának tartson módszertani műhelyt a témában. A résztvevők – színészek, dramaturgok, rendezők, tervezők – egy-egy, romák kárára elkövetett rasszista incidensből készülnek fel, majd a Rimini Protokoll módszerével dolgozzák fel ezeket a hatnapos workshop keretében.
A workshopot záró prezentáció egyrészt betekintést enged a Rimini Protokoll módszertanába (egy-egy projektet részletesebben is bemutatva), másrészt összegzést nyújt az egyhetes műhely munkájából.
Résztvevők:
Michael Bihm, angol drámaíró
Bíró Dénes, dramaturg
Sebastian Brünger, német dramaturg
Christine Fentz, dán performance-művész
Feuer Yvette, színész, drámapedagógus
Garai Judit, dramaturg
Hárs Anna, dramaturg
Kovács Dániel, rendező
Laboda Kornél, rendező
Merényi Anna, producer-dramaturg
Michaela Michailov, román drámaíró
Ördög Tamás, színész
Verena Specht-Ronique, német színész
Schermann Márta, színész-rendező
David Schwartz, román rendező
Urbanovits Kriszta, színész
A műhelymunkát vezeti: Sebastian BRÜNGER, a Rimini Protokoll vezető dramaturgja és LENGYEL Anna, kreatív producer, PanoDráma
Támogatók: