1900 Ft / diák: 1500 Ft
Trafó bérlet érvényes
Angol nyelven, felirat nélkül.
110 perc
A (polgár)háború sújtotta országokban, a katonai övezetekben naponta tűnnek el férfiak és nők, akiket hiába vár vissza a családjuk. Vajon mi történhetett ezekkel az emberekkel, akiknek a létezése valami egészen más valóság ködébe vész? Csupán egy fotó marad itt belőlük, egy kép, ami nem öregszik: csalóka emlék a hiánnyá vált jelenvalóságról.
Rabih Mroué egyetlen valós esetet követ nyomon napról-napra, valós dokumentumok segítségével. Az előadás alapjául szolgáló újságcikk 1996-ban jelent meg a libanoni sajtóban. Az ezt követő, napi rendszerességű beszámolókból egy adóügyi alkalmazott és egy pénzzel teli táska eltűnésének igaz története rajzolódik ki előttünk (a szó szoros értelmében). De hová tűnt a férfi? És miért? És mennyi pénz is volt abban a bizonyos táskában? A tények minden cikkel bizonytalanabbá válnak, a hír helyett marad a hírérték és a spekuláció, legyen szó magánügyről vagy politikai fiaskóról.
A bejrúti székhelyű – de Európa szerte gyakran invitált – színész és rendező, Rabih Mroué 1990 óta készít saját darabokat. Közvetlenül vagy áttételesen Libanon gazdasági és politikai kontextusába helyezett, valóságot és fikciót sajátosan ötvöző dokumentarista jellegű munkáiban a színház különféle kifejezésmódjait használja. Saját bevallása szerint formai szempontból ez a legradikálisabb darabja.
"Színházat csinálok. Jelzők nélkül." - Rabih Mroué a fidelio.hu-n
Kortárs közel-keleti művészet, Libanon, Mroué - Mestyán Ádám írása
Írta és rendezte: Rabih MROUÉ
Előadók: Rabih MROUÉ és Ghassan HALAWANI
Látvány: Samar MakAaron, Talal CHATILA
Videó: Mohamed SoueId, Pamela GHONEIMEH
Műszaki vezető: Krystel KHOURY
Angol fordítás: Ziad NAWFAL
Fotó: Houssam MCHAIEMCH
Az előadás létrehozásában közreműködtek:
Hatem EL-IMAM, Ziad ANATAR, Feyrouz SERHAL, Lina SANEH, Ali CHERRY
Askhal Alwan produkció (2003): Christine Tohme – Ashkal Alwan (2003)