Mozgás és szöveg alapú lecture-performance, amelyben az előadó egy táncelőadás részleteit ismerteti a nézőkkel. Személyes benyomások, képzelet és emlékezet járnak táncot a színházi térben tapasztalható fizikális élménnyel. Mi az, ami a térben jelen van, de nem látható? Hogyan válhat a táncoló test személyes tartalma érzékelhetővé? A narráció szempontváltásai, a fantázia és a valóság összefonódásai vezetik az előadás ívét, és a néző képzelőereje teszi végül teljessé.
“Biczók Anna (..) Precedents to a Potential Future című előadásában a tánc kétszeresen is időszerű. A darab folyamatosan ugrál alakok és idősíkok között, és ezek a cserék mindig csavarnak egyet az időkezelésen. A táncos-koreográfus ennek érzékletes bemutatásához a lecture performance műfajához nyúl, amit szükség szerint teatralizál. Szemüvegben és sajátos hanghordozással egy kiváló technikai tudással bíró táncos alakját vázolja fel, akit mozgásban is megjelenít. Ám végig bizonytalanságban tart bennünket, hogy elbeszélőként nem azonos-e a szerepével, hiszen a közbeiktatott „reprezentációk” folyamatosan zavart okoznak a lineáris történetmesélésben.” (Farkas Kristóf, szinhaz.net)
Biczók Anna független előadóként és alkotóként dolgozik Budapesten. Látható volt a Hód Adrienn nevével fémjelzett HODWORKS munkáiban, dolgozott többek között Ladjánszki Mártával, a Tünet Együttessel, Fülöp Lászlóval, Szeri Viktorral. Szerepelt Fülöp László/Timothy and the Things „there’s an elephant in every room” című előadásában, mely Lábán-díjban részesült.
“Egy lehetséges jövő előzményei” című szóló előadását 2017 őszén mutatta be a varsói Cialo/Umisl fesztiválon, ami azóta vendégszerepelt Ljubljanában (Kino Siska), Birminghamben (BE Festival), a Best of BE turné keretében több helyszínen Spanyolországban és az Egyesült Királyságban, szerepelt a brüsszeli Bâtard Festival programjában.
koreográfus, előadó: Biczók Anna
zene: Varga Vince
jelmez: Kasza Emese (MEI KAWA)
fény és technikai konzultáció: Dézsi Kata
Külön köszönet: Fülöp László, Szabó-Székely Ármin
"Személyes benyomások, képzelet és emlékezet járnak táncot a színházi térben tapasztalható fizikális élménnyel. Mi az, ami a térben jelen van, de nem látható? Hogyan válhat a táncoló test személyes tartalma érzékelhetővé?"
Támogatók: SÍN Kulturális Központ, Varsói Magyar Intézet, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Fundacija cialo/umysl, Lengyelországi Magyar Kulturális Évad 2016/17, Centrum Sztuki Wspólczesnej Zamek Ujazdowski, Műhely Alapítvány
"Tulajdonképpen felszabadultam ettől az új feladattól, hogy verbálisan átadhatom, hogy mi történik egy adott táncosban a táncélmény által."