Valahol mindig forog a dobókocka, valahol mindig kattog a billentyűzet, naponta frissülő applikációk és komputeres játékok teszik próbára ügyességünket, kreativitásunkat, kombinációs és stratégiai készségeinket. Homo ludensként létszükségletünk a játék. Általa teremtünk új világo(ka)t és éljük meg álmainkat a párhuzamos valóságok fantáziavidékén.
Az új évet láthatatlan játékbuborékok, valós és virtuális terek között ingázva indítjuk. Teszteljük az Atmo társasjáték konzolját, mellyel digitálisan vetített interaktív játékpályákat teremthetünk magunknak, különböző hangulatfényeket és hangeffekteket generálva. A Kolorádó Fesztivált is megjárt Augmented Fiction installációt jegyző Implausible Works kollektíva ezúttal egy kiterjesztett valóságalapú szójáték-generátorral érkezik hozzánk. A berlini Noise Fabrik és a Crosstalk Cross9 Prequel kiállításai után a Rites Network nálunk ad ízelítőt legújabb performanszából, mely gameplay és élő audioelemekből építkezve egy AI szemén keresztül kalauzol el minket egy disztópikus városi környezetbe.
Az Atmo egy digitális társasjáték konzol, amely egy szenzor segítségével detektálni és lokalizálni tud különböző fizikális komponenseket - kockákat, figurákat, mezőket -, amik univerzálisan használhatóak számos digitálisan elérhető játékban. A játékteret egy projektor segítségével vetíti a fizikai térbe, így a látványkép dinamikusan változtatható a játékosok aktuális akcióitól és az adott eseményektől függően.
http://projectatmo.com/
A Implausible Works kollektíva készített már interaktív installációkat kiállítóterekbe, tájléptékű adatvizualizációt különleges domborzati viszonyok között. A Trafóban az XXS-programsorozat keretében és a Kolorádó Fesztiválon mutatkoztak be a kiterjesztett valóság médiumára épülő Augmented Fiction projektjükkel. Jelenleg a képzőművészet és a videójátékok világa közötti átjárási lehetőségeket kutatják, és applikációk fejlesztésével foglalkoznak.
http://implausible.works/hu/
A Rites Network hangművészekből, designerekből és programozókból alakult. A csapat 2015-ben egy olyan nem hagyományos „non-game game” videójátéktartalmat fejlesztett, mely a virtuális valóság bejárásának módozataira és a szemlélődés gesztusára építve, real time alakított audiovizuális barangolásra invitált.
A Rites Network legújabb performanszának zűrzavaros urbánus színtere a várost mint időn kívüli események gyűjteményét képezi le, táji elemeket kreál, különböző kimenetelekkel és lehetséges narratívákkal. Egy soha be nem következő jövő spekulatív népzörejével párosítva a hangok és az egyszerű gameplay lehetséges használati módjait szimulálja. Komplex rendszerek navigálására alkalmas teret hoz létre közvetlen tapasztalaton keresztül.
https://www.facebook.com/ritesexperience/
Meghívott résztvevők: ZSIGA Bálint, SZEKERES Ágnes, SZÉCSÉNYI-NAGY Loránd, PÁLL Tamás, MOLNÁR András, MARQUETANT Tamás
Sorozatszerkesztő: KOVÁCS Andrea
Kreatív koncepció: Let it Be! art agency
Az új évet láthatatlan játékbuborékok, valós és virtuális terek között ingázva indítjuk. Teszteljük az Atmo társasjáték konzolját, mellyel digitálisan vetített interaktív játékpályákat teremthetünk magunknak, különböző hangulatfényeket és hangeffekteket generálva. A Kolorádó Fesztivált is megjárt Augmented Fiction installációt jegyző Implausible Works kollektíva ezúttal egy kiterjesztett valóságalapú szójáték-generátorral érkezik hozzánk. A berlini Noise Fabrik és a Crosstalk Cross9 Prequel kiállításai után a Rites Network nálunk ad ízelítőt legújabb performanszából, mely gameplay és élő audioelemekből építkezve egy AI szemén keresztül kalauzol el minket egy disztópikus városi környezetbe.
Az Atmo egy digitális társasjáték konzol, amely egy szenzor segítségével detektálni és lokalizálni tud különböző fizikális komponenseket - kockákat, figurákat, mezőket -, amik univerzálisan használhatóak számos digitálisan elérhető játékban. A játékteret egy projektor segítségével vetíti a fizikai térbe, így a látványkép dinamikusan változtatható a játékosok aktuális akcióitól és az adott eseményektől függően.
http://projectatmo.com/
A Implausible Works kollektíva készített már interaktív installációkat kiállítóterekbe, tájléptékű adatvizualizációt különleges domborzati viszonyok között. A Trafóban az XXS-programsorozat keretében és a Kolorádó Fesztiválon mutatkoztak be a kiterjesztett valóság médiumára épülő Augmented Fiction projektjükkel. Jelenleg a képzőművészet és a videójátékok világa közötti átjárási lehetőségeket kutatják, és applikációk fejlesztésével foglalkoznak.
http://implausible.works/hu/
A Rites Network hangművészekből, designerekből és programozókból alakult. A csapat 2015-ben egy olyan nem hagyományos „non-game game” videójátéktartalmat fejlesztett, mely a virtuális valóság bejárásának módozataira és a szemlélődés gesztusára építve, real time alakított audiovizuális barangolásra invitált.
A Rites Network legújabb performanszának zűrzavaros urbánus színtere a várost mint időn kívüli események gyűjteményét képezi le, táji elemeket kreál, különböző kimenetelekkel és lehetséges narratívákkal. Egy soha be nem következő jövő spekulatív népzörejével párosítva a hangok és az egyszerű gameplay lehetséges használati módjait szimulálja. Komplex rendszerek navigálására alkalmas teret hoz létre közvetlen tapasztalaton keresztül.
https://www.facebook.com/ritesexperience/
Meghívott résztvevők: ZSIGA Bálint, SZEKERES Ágnes, SZÉCSÉNYI-NAGY Loránd, PÁLL Tamás, MOLNÁR András, MARQUETANT Tamás
Sorozatszerkesztő: KOVÁCS Andrea
Kreatív koncepció: Let it Be! art agency