Workshop a Maguy Marin Társulattal a Trafó Stúdióban! Részletek >>
A koreográfia mára már tánctörténelem, de megdöbbentő ereje és hatása továbbra is változatlan.
Maguy Marinnek, a francia új tánc kiemelkedő képviselőjének 1981-ben született máig legjelentősebbnek tartott művéből, a May B-ből hiányzik minden hagyományosan táncnak tekinthető mozdulat. „A Beckett-írások ihletésére született előadás ugyanis az emberi lét perifériájáról, a vegetálás szintjén élők közösségéről tudósított kíméletlen nyersességgel, a szépítés, az esztétizálás, a stilizálás legkisebb engedménye nélkül.” (Fuchs Lívia (2007): Száz év tánc. Budapest: L’Harmattan.)
„A zombicsoport a fanfárok zenéjére ugyanúgy táncol, mint a klasszikus zenére: egyszerűen, de pontosan döngeti a ritmust. A May B.-nek az az ironikus kontraszt az alapja, mely a gazdagon árnyalt Schubert-zene és a ritmust döngető durva mozdulatok között feszül. (…) Disznóorral vagy egy troll mozdulataival és körvonalaival is a mi kortársaink, a mi hasonmásaink, a mi fivéreink ezek a torz alakok: zavarodottságunkat, tévelygéseinket jelenítik meg, szerves részei társadalmi létünknek, mindennapi tapasztalatainknak. De kik is ők valójában?” (Patrice Pavis (2007): La mise en scène contemporaine. Párizs: Armand Colin. Fordította: Freytag Orsolya, Lukovszki Judit és Miklós Eszter Gerda)
Maguy Marin ahhoz a koreográfus nemzedékhez tartozik, amelynek tagjai az 1980-as évek elején új értelmet adtak a kortárs táncnak Franciaországban. Meggyőződéses, szabad, elhivatott asszony, aki Maurice Béjart iskolájából kikerülve megtanulta a maga útját járni.
Táncosok: Ulises Alvarez, Romain Bertet, Kaïs Chouibi, Laura Frigato, Françoise Leick, Mayalen Otondo, Dafné Koutsafti, Ennio Sammarco, Jeanne Vallauri, Adolfo Vargas
Koreográfus: Maguy Marin
Díszlet: Louise Marin
Zene: Franz Schubert, Gilles de Binche, Gavin Bryars
A Compagnie Maguy Marin-t a Ministère de la Culture et de la Communication, Toulouse városa és a Région Midi-Pyrénées támogatja, külföldi projektjeik megvalósulását az Institut Français segíti.
A koreográfia mára már tánctörténelem, de megdöbbentő ereje és hatása továbbra is változatlan.
Maguy Marinnek, a francia új tánc kiemelkedő képviselőjének 1981-ben született máig legjelentősebbnek tartott művéből, a May B-ből hiányzik minden hagyományosan táncnak tekinthető mozdulat. „A Beckett-írások ihletésére született előadás ugyanis az emberi lét perifériájáról, a vegetálás szintjén élők közösségéről tudósított kíméletlen nyersességgel, a szépítés, az esztétizálás, a stilizálás legkisebb engedménye nélkül.” (Fuchs Lívia (2007): Száz év tánc. Budapest: L’Harmattan.)
„A zombicsoport a fanfárok zenéjére ugyanúgy táncol, mint a klasszikus zenére: egyszerűen, de pontosan döngeti a ritmust. A May B.-nek az az ironikus kontraszt az alapja, mely a gazdagon árnyalt Schubert-zene és a ritmust döngető durva mozdulatok között feszül. (…) Disznóorral vagy egy troll mozdulataival és körvonalaival is a mi kortársaink, a mi hasonmásaink, a mi fivéreink ezek a torz alakok: zavarodottságunkat, tévelygéseinket jelenítik meg, szerves részei társadalmi létünknek, mindennapi tapasztalatainknak. De kik is ők valójában?” (Patrice Pavis (2007): La mise en scène contemporaine. Párizs: Armand Colin. Fordította: Freytag Orsolya, Lukovszki Judit és Miklós Eszter Gerda)
Maguy Marin ahhoz a koreográfus nemzedékhez tartozik, amelynek tagjai az 1980-as évek elején új értelmet adtak a kortárs táncnak Franciaországban. Meggyőződéses, szabad, elhivatott asszony, aki Maurice Béjart iskolájából kikerülve megtanulta a maga útját járni.
Táncosok: Ulises Alvarez, Romain Bertet, Kaïs Chouibi, Laura Frigato, Françoise Leick, Mayalen Otondo, Dafné Koutsafti, Ennio Sammarco, Jeanne Vallauri, Adolfo Vargas
Koreográfus: Maguy Marin
Díszlet: Louise Marin
Zene: Franz Schubert, Gilles de Binche, Gavin Bryars
A Compagnie Maguy Marin-t a Ministère de la Culture et de la Communication, Toulouse városa és a Région Midi-Pyrénées támogatja, külföldi projektjeik megvalósulását az Institut Français segíti.