az Észt hét keretében
Egyedülálló északi hangzásvilág, lágy kanteleszó, sodró vokálok, lendületes ritmusszekció. Így zenélne Mari Boine, ha a dél-észtországi Võromaa-ban születik. A nyolcadik Észt hét nyitó rendezvényén kultúrák és dallamok különleges fúziójának lehetünk tanúi a Trafó klubterében.
Mari Kalkunt elsősorban saját szerzeményeinek köszönhetően ismeri a balti közönség, de mindig is kötődött hazájának népzenei örökségéhez. A Runorun belső ritmusból merítő zenéje egyszerű, archaikus motívumokból táplálkozva duzzad az emberi hang és a különleges északi hangszerek húrjainak igéző kavalkádjává.
A Runorun szoros kapcsolatot ápol a kortárs költészettel, az ősi észt regidallal, illetve más finnugor népek zenéjével. Szerzeményeikből a gyökerekhez való merész visszanyúláson túl az utazás, a vándorlás dicsérete csendül ki és olyan eltűnőben lévő nyelveket is megidéznek, mint a vót vagy a lív. Az együttes olyan zenei tájakra kalauzolja hallgatóit, melyek létezéséről eddig talán sokaknak sejtése sem volt.
„Számomra az úton levéshez mindig valamilyen varázslat, váratlanság, különleges ritmus kapcsolódik.“ – vallja Mari. Zenésztársaival, a finn Maija Kauhanen kantelejátékossal és Tatu Viitala dobossal, valamint az ausztrál Nathan Riki Thomson nagybőgőssel a zenei szabadság nagykövetei. Mari Kalkunt 2013-ban az év legjobb népdalénekesének választották Észtországban, míg Maija Kauhanen Finnországban a legjobb finn kantelejátékos címet érdemelte ki.
ének, 12-húros kantele: Mari Kalkun
ének, Saarijärvi kantele: Maija Kauhanen
bőgő, csörgő: Nathan Riki Thomson
dob: Tatu Viitala
Egyedülálló északi hangzásvilág, lágy kanteleszó, sodró vokálok, lendületes ritmusszekció. Így zenélne Mari Boine, ha a dél-észtországi Võromaa-ban születik. A nyolcadik Észt hét nyitó rendezvényén kultúrák és dallamok különleges fúziójának lehetünk tanúi a Trafó klubterében.
Mari Kalkunt elsősorban saját szerzeményeinek köszönhetően ismeri a balti közönség, de mindig is kötődött hazájának népzenei örökségéhez. A Runorun belső ritmusból merítő zenéje egyszerű, archaikus motívumokból táplálkozva duzzad az emberi hang és a különleges északi hangszerek húrjainak igéző kavalkádjává.
A Runorun szoros kapcsolatot ápol a kortárs költészettel, az ősi észt regidallal, illetve más finnugor népek zenéjével. Szerzeményeikből a gyökerekhez való merész visszanyúláson túl az utazás, a vándorlás dicsérete csendül ki és olyan eltűnőben lévő nyelveket is megidéznek, mint a vót vagy a lív. Az együttes olyan zenei tájakra kalauzolja hallgatóit, melyek létezéséről eddig talán sokaknak sejtése sem volt.
„Számomra az úton levéshez mindig valamilyen varázslat, váratlanság, különleges ritmus kapcsolódik.“ – vallja Mari. Zenésztársaival, a finn Maija Kauhanen kantelejátékossal és Tatu Viitala dobossal, valamint az ausztrál Nathan Riki Thomson nagybőgőssel a zenei szabadság nagykövetei. Mari Kalkunt 2013-ban az év legjobb népdalénekesének választották Észtországban, míg Maija Kauhanen Finnországban a legjobb finn kantelejátékos címet érdemelte ki.
ének, 12-húros kantele: Mari Kalkun
ének, Saarijärvi kantele: Maija Kauhanen
bőgő, csörgő: Nathan Riki Thomson
dob: Tatu Viitala