Napijegy 6.900 Ft (teljes ár), minden kedvezmény érvényes
A napijegy az adott napon minden programra érvényes. A korlátozott férőhely miatt két idősávban látogatható előadásokra ingyenes regisztrációs jeggyel foglalható hely.
Látomásos bűnfolklór. Kárpáti Péter legújabb drámája Az erőszak vége mélylélektani aspektusait tárja fel.
A bűnvallomás közösségi élmény. Nem csak arra jó, hogy a bűnös könnyíthessen a lelkén, hanem arra is, hogy a hallgatóit magával rántsa a bűn mocsarába.
Az erőszak vége fókusz két hétvégéje során az előadás rendhagyó módon vándorol majd a Trafó tereiben, és különböző helyzetekben (Nagyterem, Klub, Stúdió) tapasztalható meg.
„Egy barátnőm mondta, hogy választhatok: vagy megőrülök vagy elkezdek futni. Valamit tenni kell, hogy újra szerethesd magad. Futsz az esőben, csattog a sár, gyöngül a test, fölszakad egy csomó, folyik az orrod, az arcodon csattognak az ágak, végre érzed, hogy élsz, fáj a hátad, szúr a térded, kegyetlen! Hasogat a farizmod, olyan helyeken fáj, hogy nem is tudtad, hogy ilyen helyek vannak. Nem, ezt nem hiszem el! Szakad a test, egy utolsó nagy dühroham, és a megtisztulás. Nincs bűnbocsánat az életben, de itt, itt van!” (Rühes kutya, részlet)
„A kiinduló pontunk a karcsai népmesék lápvilága (Nagy Géza gyűjtése). Néprajzi Galapagos-sziget: ezen az elzárt bodrogközi területen az évszázadok során az ismert történetek más, ismeretlen irányba fejlődtek. A mesék világa furcsán mélylélektani és látomásos, és minden fordulatnak hatalmas drámai súlya van.
Csak egy-két mondatot őriztem meg az eredetiből. A mi téridőnk a mai kopott, vidéki Magyarország. Szakadozott, önellentmondásos bűnvallomásokat mondunk, olyan rettenetes történeteket, amik így, ahogy itt el vannak mondva, nem történhettek meg, de valami biztosan történt. Lehet, hogy valami sokkal rettenetesebb és köznapibb.” (Kárpáti Péter)
Kárpáti Péter drámaíró, rendező, tanár, valódi színházcsináló. Legutóbbi előadása, életmű-kötetének drámai kivonata Térkép a túlvilágról címmel szintén a Trafóba készült.
A Rühes kutya a legújabb drámája, az ebből készülő előadáson Barna Lilla, Boda Tibor, Hámor Anna, Horváth Ábel, Stork Natasa, Téri Gáspár, Varga Brigitta és Veronika Keresztesová alkotótársakkal dolgozik együtt.
Lengyel Ákos Papa (hang, fény)
Köszönet Somorjai Rékának, Simon Júlia Annamáriának, Módosi Rebekának és Zsótér Sándornak!
„A Rühes kutya azért tart tükröt, mert a szerelem poklának, elrontott viszonyainknak, kínkeserves párkapcsolatainknak a bizarr története, a bűnügyi jelentésekből jól ismert »szerelemféltésből elkövetett« fogalmának modern népmesei kiterjesztése (...) Színészei egytől egyig kiválóak, elképesztő Stork Natasa átváltozása, megrendítőek Barna Lilla monológjai, miközben Hámor Anna éneke és Horváth Ábel alternatív muzsikája különleges, sajátosan magyar atmoszférát teremt.” (Alvarez Péter kritikája, Index)
“Jó volt végre látni egy olyan előadást, ami bízik a szövegben, a története erejében, a karakterei tiszta kontúrjában, és a színészekben.” (Két Lámpás)
A történet egy minden elemében abszurd bodrogközi népmeséből indul ki, de megfelelő távolságba rugaszkodik tőle. Kárpáti Péterrel a készülő előadás kapcsán a bűn, a bűnhődés és a bűntudat témáit jártuk körül. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. (Revizor)
Kárpáti Péter drámaíró a független színház mára „klasszikussá” vált alakja. Húsz éven át tanított az SZFE-n, jelenleg a magyar nyelvterület egyetlen drámaíró mesterképzését vezeti a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen, de tanít az ELTE-n is, ill. a Freeszfe egyik alapítója. (Gócza Anita interjúja - jo.444.hu)
Coproduction partner: Trafó House of Contemporary Arts. Supported by: STAGES (Sustainable Theatre Alliance for a Green Environmental Shift), Creative Europe - EU, Pro Cultura Urbis
| Creative Europe | |
| S.T.A.G.E.S. |

Téri Gáspár alkotó és előadó egyben, játszik, rendez, koreografál, és ha épp úgy adódik, másokat esni tanít. Pályája távolról sem sablonos. Talán ezért invitált párbeszédre egy hozzá hasonlóképpen kevéssé szokványos karakterű színésznőt, Stork Natasát, akivel látszólag könnyed társalgást folytatnak, valójában azonban belemennek a szakma csínjába-bínjába. Szó esik mozgásról, testtartásokról, szavakról, lovaglásról és egy álombeli vonatról. A beszélgetést kísérte, lejegyezte, szerkesztette: Proics Lilla.