e-Néző #13

Compagnie Simon Senn: Be Arielle F – live stream

2900 Ft / Támogatói és családi jegy: 4900 Ft / kedvezményes jegy: 1500 Ft
Trafó bérlet érvényes
Nem közvetítünk színházi térben létező előadásokat. Olyan produkciókat mutatunk be, amelyek kifejezetten online médiumra születtek, vagy ott alakulnak újra. Azért és azzal a tudattal készültek, hogy a néző egy képernyő előtt ül. Visszanézni pedig nem lehet, csak akkor történik, amikor van: élő. 

Simon Senn online 12 dollárért vett egy női testet. Egy digitális másolatot, és beleköltözött. Majd azt érezte, muszáj megtalálnia a nőt magát. Most megosztja velünk furcsa élményeit. Ebben a zoomos előadásban a genfi képző- és videóművész bemutatja, hogy a virtuális és a való világ nincsenek mindig egymással ellentétben, és feltárja a technológia, az ábrázolás, a nemi identitás és a törvénykezés váratlan összefonódásait.

Simon Sennt gondolhatnánk olyan társadalmilag elkötelezett művésznek, aki felszólal az igazságtalanságok ellen, de alkotásai ennél kevésbé egyértelműek. Még ha elsősorban a valóságra támaszkodik is, mindig van egy réteg fikció is közbeékelve. Simon Senn (1986) a svájci Genfben él. A genfi HEAD (Haute école d’art et de design) intézetben végezte az alapfokú képzést, majd a londoni Goldsmiths College-ben szerzett mesterdiplomát. Vizuális művészként Zürichben a Nicola von Senger kortárs galéria képviseli, L’hôtel des sapins című munkája a zürichi Kunsthaus-gyűjtemény része. Kiállított a Liverpool Biennálén, a londoni Kortárs Művészetek Intézetében, a berni Kunstmuseumban. Számos díjat nyert, ezek közül néhány: a Swiss Performance Art-díj, a Swiss Art-díj és a Kiefer Hablitzel-díj.

CSAK VALÓS IDŐBEN nézhető, limitált nézőszámmal. Az előadás Zoom-on keresztül lesz látható.


Előadja: Simon Senn, Arielle F. és egy virtuális test
Koncepció és rendezés: Simon Senn

Produkció: Compagnie Simon Senn

Együttműködő partnerek: Théâtre Vidy-Lausanne; Le Grütli, Centre de production et de diffusion des Arts vivants; Théâtre du Loup

Szervezés és turné: Théâtre Vidy-Lausanne

Támogatók: Fondation suisse pour la culture Pro Helvetia; Fondation Ernst Göhner; Pour-cent culturel Migros; Porosus

"A szerző saját bevallása szerint morális és jogi dilemmák által vezérelve kereste fel Arielle-t, azonban a lányt nem különösebben hatották meg a történtek; mi több, láthatóan még imponált is neki, hogy ennyire piacképes külsővel bír. Így hát hiába az esetből adódó kérdések hada, melyek súlyos társadalmi problémákat világíthatnának meg, Simon Senn a filmben csupán Arielle véleményére volt kíváncsi – avagy véleményének hiányára."

"Más projekteken dolgoztam éppen, mozgáskövető rendszerekkel kísérleteztem. Ezeknek az a lényege, hogy a testünkre helyezett érzékelők miatt egy avatar tökéletesen le tudja képezni a mozgásunkat. Én kifejezetten a virtuális valósággal foglalkoztam, amikor teljesen belebújunk egy ilyen avatar bőrébe. Nem nagyon ismertem ki magam ebben a technológiában, így kezdésként szükségem volt egy avatarra. Keresgéltem az erre szakosodott online boltok között, és rögtön az első, amit találtam, valódi emberek 3D szkennjeit árulja. Először természetesen a férfitesteket néztem meg, de egyik sem volt az én méretemben. (nevet) Mind túl izmosak, nagydarabok voltak. Ezért hát egy női testet vettem. Fogalmam sem volt még akkor, ki a modellje, de egy nagyon pontos 3D-s leképezése volt a testnek, beleértve a teljesen felismerhető arcot is. És akkor jött ez a különleges tapasztalat, amikor belekerültem a testbe."

"I was working on some other projects, and for those I was experimenting with motion tracking systems. The idea is to put trackers on your body, and then when you move, it makes your avatar move. What I tried was virtual reality: to be inside an avatar. I was new to this technology, and I needed an avatar to test the system. That’s why I turned to online shops; the first one I came across sells 3D scans of real people. First, I checked the male bodies, but they were really not my size. (laughs) They were very muscular and corpulent. So I bought a female body. By that time I had no idea who its model was, but it was a really precise 3D image of her, including the face. And then I had that extraordinary experience of virtually being inside of her body."

TRAFÓ KORTÁRS MŰVÉSZETEK HÁZA
Pénztár nyitvatartás:
  • nagytermi előadásnapokon: 17h-22h
  • stúdió- és klubelőadás napokon: 17h-20h30
  • egyéb napokon: 17h-20h
Trafó Galéria nyitvatartás:
  • Előadási napokon 16-22h.
  • Nyitva: kedd-vasárnap: 16h-19h
  • Hétfőnként zárva.
Elérhetőségek
-
  • -
  • Házirend
  • A Trafó Kortárs Művészetek Háza Nonprofit Kft. Budapest Főváros Önkormányzata fenntartásában működik.

Médiapartnerek

Együttműködő partnerek