Fénnyel és szabadlelkű pszichedéliával nyitja ötödik évadát a Trafó kortárs zenei sorozata, az Electrify. Az este fellépői a new age ambient 70-es évek vége óta aktív úttörő zenésze és spiritisztája, Laraaji, a kaliforniai kísérleti zenei közösség meghatározó különce, Sun Araw és az új magyar generáció szabadelvű gitárosa, Kiss Raymond. Mitikus tájak, az igazsághoz vezető út és rejtélyes, vidám dzsungelzene a tizenegyedik Electrify-on.
A zenész, jógaoktató és nevetés terapeuta Edward Larry Gordon, azaz Laraaji pályafutását New York utcáin zenélve, saját kezűleg készített kazettáit árulva kezdte. 1979-ben így fedezte fel Brian Eno is, aki épp egy parkon sétált át, amikor meghallotta az effektezett elektromos citerán improvizatív transzzenét játszó Laraajit. A híres történet szerint Brian Eno egy cetlit dobott Laraaji hangszertokjába és így üzente meg a zenésznek, hogy szívesen dolgozna vele. Egy évvel később már meg is jelent közös munkájuk gyümölcse, Laraaji második lemeze, amit máig harmincötnél is több album és három antológia követett. Távol-keleti miszticizmusban gyökerező zenéjének funkciója mindig is az elmélyülés, a meditáció segítése volt, amely rávezet a végső igazság felé vezető útra. Méltóságteljes zenéje ugyanakkor különösen szerteágazó is: kiadványai olykor a trip-hop, a zaj-rock, vagy akár a hipnotikus tánczenék irányába mutatnak, mégha a new age ambient alapvető energiáit nem is engedik el. A 73 éves Laraaji idejét ma zenélésre és nevetés terápia workshopok vezetésére szánja, a belőle sugárzó energia pedig ma is épp olyan magával ragadó, mint mindig.
FOTÓ: Laraaji portré
FILM: Eternity Or Bust, rövidfilm Laraaji-ról
ZENE: I Am Ocean (1981)
VIDEO: Nevetés terápia workshop az ATP fesztiválon
Az amerikai kísérleti zene fiatal generációját képviselő Cameron Stallones azaz Sun Araw sok hangmintával, gitárral, egyszerű szintetizátorokkal, apró zajkeltő tárgyakkal és mérhetetlen mennyiségű visszhang effekttel játszik kortárs improvizatív zenét, amiből a pillanat varázsának köszönhetően többnyire egy rejtélyes, vidám, dzsungeles vibrálás születik meg. Felvételein azonnal hallható, hogy zenei gyökerei rendkívül sokszínűek: a dub, a psych-rock, az afrobeat, a folk és a new age ambient lüktetése és finomságai mind a kisujjában vannak. Laraajihoz hasonlóan ő is rendkívül termékeny. Első nagylemeze alig nyolc éve jelent meg, mégis ez alatt az idő alatt tizenötnél is több nagylemezt és számtalan kislemezt jelentett meg, emellett képes volt két saját lemezkiadóján legalább ötven megjelenést életre segíteni miközben együtt dolgozott olyan élő legendákkal, mint a jamaikai Congoes zenekar vagy Laraaji. Saját maga készíti videoklipjeit és rajzolja meg kiadói és lemezei arculatát, ráadásul a kultikus Los Angelesi Dublaben rádióműsora is van. Hangzása mára még különlegesebb, mint korai időszakában. A S. Araw Trio XI. néven tavaly megjelent Gazebo Effect című albuma és az azt követő turnén felvett koncertlemezek igazi, előd nélküli, szabad jövőzenét mutató kiadványok. Zenei forrásai mostanra alig beazonosíthatóak, játékos, kiszámíthatatlan, kozmikus minimalizmusának pedig így rengeteg helye van lélegezni.
FOTÓ: Sun Araw portré
VIDEO: Gazebo Effect (2015)
ZENE: LIVE IN OTO (2015)
Laraaji és Sun Araw 2014-ben szerencsés turnéidőzítéseknek köszönhetően kezdtek el együtt játszani, így alakult meg a The Play Zone formáció, amely a Boiler Room szervezésében fellépett a St John’s Sessions sorozaton is. A tavalyi év során még szorosabbra fűzték barátságukat és idén június 17-én megjelent közös lemezük, a Professional Sunflow, melynek apropóján az Electrify-on a két előadó nem csak külön-külön, de együtt is játszik.
ZENE: Laraaji & Sun Araw (The Play Zone) St John's Sessions X Boiler Room London Live Set
Az este harmadik fellépője Kiss Raymond gitáros szóló projektje, a Bulk. Kiss Raymond zenei pályája a Pécsi Tudományegyetem Elektronikus zenei médiaművész szakával, az ott megalakult trióval (Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Bitch) és az Ultrahang Fesztivál körül alakult friss kísérleti zenész közösséggel kezdődött. Ezeket később olyan projektek követték, mint a King Pepper, a Brain Fatigue kollektíva alapzenekara, a Céh majd az idei új szólóprojekt, a Thee Representative. Bármilyen formációban, bármilyen hangszerrel is zenéljen, világára a határozott öntörvényűség a leginkább jellemző. Az Electrify-on Bulk nevű projektjével szerepel, melyben egy szál effektezett gitárral játszott, improvizált, monolitikus-minimalista kompozíciók öltenek testet.
FOTÓ: Bulk
ZENE: Basement Party
A zenész, jógaoktató és nevetés terapeuta Edward Larry Gordon, azaz Laraaji pályafutását New York utcáin zenélve, saját kezűleg készített kazettáit árulva kezdte. 1979-ben így fedezte fel Brian Eno is, aki épp egy parkon sétált át, amikor meghallotta az effektezett elektromos citerán improvizatív transzzenét játszó Laraajit. A híres történet szerint Brian Eno egy cetlit dobott Laraaji hangszertokjába és így üzente meg a zenésznek, hogy szívesen dolgozna vele. Egy évvel később már meg is jelent közös munkájuk gyümölcse, Laraaji második lemeze, amit máig harmincötnél is több album és három antológia követett. Távol-keleti miszticizmusban gyökerező zenéjének funkciója mindig is az elmélyülés, a meditáció segítése volt, amely rávezet a végső igazság felé vezető útra. Méltóságteljes zenéje ugyanakkor különösen szerteágazó is: kiadványai olykor a trip-hop, a zaj-rock, vagy akár a hipnotikus tánczenék irányába mutatnak, mégha a new age ambient alapvető energiáit nem is engedik el. A 73 éves Laraaji idejét ma zenélésre és nevetés terápia workshopok vezetésére szánja, a belőle sugárzó energia pedig ma is épp olyan magával ragadó, mint mindig.
FOTÓ: Laraaji portré
FILM: Eternity Or Bust, rövidfilm Laraaji-ról
ZENE: I Am Ocean (1981)
VIDEO: Nevetés terápia workshop az ATP fesztiválon
Az amerikai kísérleti zene fiatal generációját képviselő Cameron Stallones azaz Sun Araw sok hangmintával, gitárral, egyszerű szintetizátorokkal, apró zajkeltő tárgyakkal és mérhetetlen mennyiségű visszhang effekttel játszik kortárs improvizatív zenét, amiből a pillanat varázsának köszönhetően többnyire egy rejtélyes, vidám, dzsungeles vibrálás születik meg. Felvételein azonnal hallható, hogy zenei gyökerei rendkívül sokszínűek: a dub, a psych-rock, az afrobeat, a folk és a new age ambient lüktetése és finomságai mind a kisujjában vannak. Laraajihoz hasonlóan ő is rendkívül termékeny. Első nagylemeze alig nyolc éve jelent meg, mégis ez alatt az idő alatt tizenötnél is több nagylemezt és számtalan kislemezt jelentett meg, emellett képes volt két saját lemezkiadóján legalább ötven megjelenést életre segíteni miközben együtt dolgozott olyan élő legendákkal, mint a jamaikai Congoes zenekar vagy Laraaji. Saját maga készíti videoklipjeit és rajzolja meg kiadói és lemezei arculatát, ráadásul a kultikus Los Angelesi Dublaben rádióműsora is van. Hangzása mára még különlegesebb, mint korai időszakában. A S. Araw Trio XI. néven tavaly megjelent Gazebo Effect című albuma és az azt követő turnén felvett koncertlemezek igazi, előd nélküli, szabad jövőzenét mutató kiadványok. Zenei forrásai mostanra alig beazonosíthatóak, játékos, kiszámíthatatlan, kozmikus minimalizmusának pedig így rengeteg helye van lélegezni.
FOTÓ: Sun Araw portré
VIDEO: Gazebo Effect (2015)
ZENE: LIVE IN OTO (2015)
Laraaji és Sun Araw 2014-ben szerencsés turnéidőzítéseknek köszönhetően kezdtek el együtt játszani, így alakult meg a The Play Zone formáció, amely a Boiler Room szervezésében fellépett a St John’s Sessions sorozaton is. A tavalyi év során még szorosabbra fűzték barátságukat és idén június 17-én megjelent közös lemezük, a Professional Sunflow, melynek apropóján az Electrify-on a két előadó nem csak külön-külön, de együtt is játszik.
ZENE: Laraaji & Sun Araw (The Play Zone) St John's Sessions X Boiler Room London Live Set
Az este harmadik fellépője Kiss Raymond gitáros szóló projektje, a Bulk. Kiss Raymond zenei pályája a Pécsi Tudományegyetem Elektronikus zenei médiaművész szakával, az ott megalakult trióval (Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Bitch) és az Ultrahang Fesztivál körül alakult friss kísérleti zenész közösséggel kezdődött. Ezeket később olyan projektek követték, mint a King Pepper, a Brain Fatigue kollektíva alapzenekara, a Céh majd az idei új szólóprojekt, a Thee Representative. Bármilyen formációban, bármilyen hangszerrel is zenéljen, világára a határozott öntörvényűség a leginkább jellemző. Az Electrify-on Bulk nevű projektjével szerepel, melyben egy szál effektezett gitárral játszott, improvizált, monolitikus-minimalista kompozíciók öltenek testet.
FOTÓ: Bulk
ZENE: Basement Party