1500 Ft
Válogasd össze a NEXT-bérletedet: 3-4-5 alkalmasat (2400/3200/4000 Ft) különböző napok előadásaiból, vagy válts kedvezményes napijegyet! A részleteket keresd a NEXT-füzetben vagy érdeklődj a jegypénztárban.
AFTERPARTI: VV, az előadás zeneszerzője ezúttal egy DJ-set erejéig, kimaradt részeken és a próbafolyamatot inspiráló lemezeken keresztül foglalja össze az Eclipse zenei hátterét.
„Nincs az a méretes edény, ami a nem ritkán direkt túlhabzó imitációval előadott dalokból áradó szirupot fölfoghatná. Lana Del Rey Summertime sadness című slágerével indítanak, Celine Dion Tell him-jével zárnak.” (Králl Csaba, Revizor)
Fiktív, képregényszerű világ, popkultúra, véletlenszerűen egymás mellé sodródó emberek, hullámzó, lüktető mozgás, sztereotip szituációk, szemérmetlen szentimentalizmus és vadság, irónia és önirónia. Az éjszakai élet drámáin túl feloldódnak az emberi játszmák és létrejön egy, a zenével összefonódó transz állapot, amelyben az egó az ösztön árnyékába kerül. Molnár Csaba és csapata a Budapest Kortárstánc Főiskola táncosaival kiegészülve ezeket a viszonyrendszereket térképezik fel. Csak nők vannak benne.
„Szemtelen, posztpunk/trancebarokk alkotás (már ha létezik ilyen): kikezdi a színházi művek ontológiai szabályait, megkérdőjelezi a koreográfiába beemelhető mozgás minőségét, és mindeközben pukkasztóan kérkedik is. Tobzódik a trashes-giccses diszharmóniában.” (Komjáthy Zsuzsanna, Színház.net)
„Úgy, ahogy van, állati jó. Érthető (vagy szubjektíven értelmezhető) és élvezhető. Reveláció.” (Kutszegi Csaba, Tánckritika)
Rendező-koreográfus: MOLNÁR Csaba
Előadják: DÁNYI Viktória, VADAS Zsófia Tamara, RAUBINEK Lili, VAVRA Júlia, JUHÁSZ Adél, LÉVAI Viola, CUHORKA Emese; valamint a Budapest Kortárstánc Főiskola táncosai: Aisté ADOMAITYTÉ, Shiraz AMAR, BOKOR Felícia, Marina DONATONE, NOVÁK Evelin, OBERFRANK Réka, Petra PECEK, Julija PECNIKAR, POLGÁR Judit, TAKÁCS Ramóna, Ana TOT
Konzultáns (szöveg): Liza MESKOVITCS
Fény: DÉZSI Kata
Zene: VARGA Vince
Zenei szerkesztő: MOLNÁR Csaba
Dramaturg: DALLOS Máté
Jelmez: Marcio Kerber CANABARRO
Producer: RÁCZ Anikó
A Trafó és a SÍN közös produkciója.
A rendezőről
Molnár Csaba a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában kezdte táncművészeti tanulmányait. Az innen kikerült alkotók sokan máig is közösen dolgoznak, és friss energiákat hoznak a magyarországi kortárstánc szférába. A BUTI után 2007-től a brüsszeli P.A.R.T.S. iskolában tanult, melyet Anne Teresa De Keersmaeker alapított (a világhírű Rosas táncikonja). A P.A.R.T.S. szintén olyan művészeti képzésben részesíti növendékeit, melyben a táncos nem csupán előadó, de a koncepció megalkotásában is aktív szerepet vállaló gondolkodó lény. Öt olyan darabban is szerepelt alkotóként, ami megnyerte az évente kiosztott legjobb táncelőadásnak és koreográfusnak járó Lábán Rudolf-díjat (Bloom!: CITY (2011), Hodworks: Basse Danse (2012), Dányi–Molnár–Vadas: Nyúzzatok Meg (2014), Hodworks: Pirkad (2014), Tropical Escape (2015)). A Nyúzzatok meg és Pirkad című előadásokat beválogatta az Aerowaves hálózat is abba a nemzetközi húszas listába (419 jelentkezőből!), ahová az év legjobb új alkotásait keresik fiatal koreográfusoktól. A Trafó az Eclipse-en kívül még két előadását játssza: a Dekameront és Az ökört.
„Nincs az a méretes edény, ami a nem ritkán direkt túlhabzó imitációval előadott dalokból áradó szirupot fölfoghatná. Lana Del Rey Summertime sadness című slágerével indítanak, Celine Dion Tell him-jével zárnak.” (Králl Csaba, Revizor)
Fiktív, képregényszerű világ, popkultúra, véletlenszerűen egymás mellé sodródó emberek, hullámzó, lüktető mozgás, sztereotip szituációk, szemérmetlen szentimentalizmus és vadság, irónia és önirónia. Az éjszakai élet drámáin túl feloldódnak az emberi játszmák és létrejön egy, a zenével összefonódó transz állapot, amelyben az egó az ösztön árnyékába kerül. Molnár Csaba és csapata a Budapest Kortárstánc Főiskola táncosaival kiegészülve ezeket a viszonyrendszereket térképezik fel. Csak nők vannak benne.
„Szemtelen, posztpunk/trancebarokk alkotás (már ha létezik ilyen): kikezdi a színházi művek ontológiai szabályait, megkérdőjelezi a koreográfiába beemelhető mozgás minőségét, és mindeközben pukkasztóan kérkedik is. Tobzódik a trashes-giccses diszharmóniában.” (Komjáthy Zsuzsanna, Színház.net)
„Úgy, ahogy van, állati jó. Érthető (vagy szubjektíven értelmezhető) és élvezhető. Reveláció.” (Kutszegi Csaba, Tánckritika)
Rendező-koreográfus: MOLNÁR Csaba
Előadják: DÁNYI Viktória, VADAS Zsófia Tamara, RAUBINEK Lili, VAVRA Júlia, JUHÁSZ Adél, LÉVAI Viola, CUHORKA Emese; valamint a Budapest Kortárstánc Főiskola táncosai: Aisté ADOMAITYTÉ, Shiraz AMAR, BOKOR Felícia, Marina DONATONE, NOVÁK Evelin, OBERFRANK Réka, Petra PECEK, Julija PECNIKAR, POLGÁR Judit, TAKÁCS Ramóna, Ana TOT
Konzultáns (szöveg): Liza MESKOVITCS
Fény: DÉZSI Kata
Zene: VARGA Vince
Zenei szerkesztő: MOLNÁR Csaba
Dramaturg: DALLOS Máté
Jelmez: Marcio Kerber CANABARRO
Producer: RÁCZ Anikó
A Trafó és a SÍN közös produkciója.
A rendezőről
Molnár Csaba a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában kezdte táncművészeti tanulmányait. Az innen kikerült alkotók sokan máig is közösen dolgoznak, és friss energiákat hoznak a magyarországi kortárstánc szférába. A BUTI után 2007-től a brüsszeli P.A.R.T.S. iskolában tanult, melyet Anne Teresa De Keersmaeker alapított (a világhírű Rosas táncikonja). A P.A.R.T.S. szintén olyan művészeti képzésben részesíti növendékeit, melyben a táncos nem csupán előadó, de a koncepció megalkotásában is aktív szerepet vállaló gondolkodó lény. Öt olyan darabban is szerepelt alkotóként, ami megnyerte az évente kiosztott legjobb táncelőadásnak és koreográfusnak járó Lábán Rudolf-díjat (Bloom!: CITY (2011), Hodworks: Basse Danse (2012), Dányi–Molnár–Vadas: Nyúzzatok Meg (2014), Hodworks: Pirkad (2014), Tropical Escape (2015)). A Nyúzzatok meg és Pirkad című előadásokat beválogatta az Aerowaves hálózat is abba a nemzetközi húszas listába (419 jelentkezőből!), ahová az év legjobb új alkotásait keresik fiatal koreográfusoktól. A Trafó az Eclipse-en kívül még két előadását játssza: a Dekameront és Az ökört.