A belépés ingyenes.
Kerekasztal beszélgetés a szociális cirkuszról, annak formáiról, hatásairól, olyanokkal, akik már foglalkoztak cirkusszal és társadalmi nehézségekkel.
- Mi?... Szociális cirkusz?
- Aha! Az, amikor egy hátrányos helyzetű gyerek, akinek nagyon kevés sikerélmény és elismerés jut szűkebb közege vagy a tágabb társadalom részéről, elkezd zsonglőrködni. Ez egyrészt szórakozatja, másrészt eredményt csak akkor tud elérni vele, ha szorgalmasan gyakorol. Akkor viszont tényleg elér. Megtapasztalja, hogy a befektetett energia, a kitartás valóban meghozza a gyümölcsét. Ráadásul egy olyan tudás birtokába kerül, melynek akár performatív jelleget is tud adni. Vagyis bemutatható az ügyessége, amivel elismerést szerezhet és önbizalmat. Emellett a cirkusz növeli a kooperációra való hajlandóságot és a szolidaritást, hiszen alapja az együttműködés és a bizalom. Eszközei a trapéz, az akrobatika, a zsonglőrködés és az egyensúlyozás.
A beszélgetés kérdésfelvetései:
A szociális cirkusz mennyire művészeti alkotó folyamat és mennyire készség-, közösségfejlesztő hobbi? Kell-e egyiknek vagy másiknak lennie? Ha inkább készségfejlesztés, akkor fontos egyáltalán, hogy ez cirkusz vagy nem? Mi az, amit csak ez a műfaj tud hozzátenni?
Meghívott résztvevők:
- Szabó Márton, Magyar Zsonglőr Egyesület
- Simon Balázs, Utcaszínházi Alkotóközösség (Utcaszak)
- Szonday Szandra cirkuszkutató, ELTE Esztétika tanszék
- Révész László László, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Tanext Akademia, Karkade szociális cirkusz társulat
Moderátor: Zrinyi Gál Vince, KOMA
Fotó: Warren Richardson
- Mi?... Szociális cirkusz?
- Aha! Az, amikor egy hátrányos helyzetű gyerek, akinek nagyon kevés sikerélmény és elismerés jut szűkebb közege vagy a tágabb társadalom részéről, elkezd zsonglőrködni. Ez egyrészt szórakozatja, másrészt eredményt csak akkor tud elérni vele, ha szorgalmasan gyakorol. Akkor viszont tényleg elér. Megtapasztalja, hogy a befektetett energia, a kitartás valóban meghozza a gyümölcsét. Ráadásul egy olyan tudás birtokába kerül, melynek akár performatív jelleget is tud adni. Vagyis bemutatható az ügyessége, amivel elismerést szerezhet és önbizalmat. Emellett a cirkusz növeli a kooperációra való hajlandóságot és a szolidaritást, hiszen alapja az együttműködés és a bizalom. Eszközei a trapéz, az akrobatika, a zsonglőrködés és az egyensúlyozás.
A beszélgetés kérdésfelvetései:
A szociális cirkusz mennyire művészeti alkotó folyamat és mennyire készség-, közösségfejlesztő hobbi? Kell-e egyiknek vagy másiknak lennie? Ha inkább készségfejlesztés, akkor fontos egyáltalán, hogy ez cirkusz vagy nem? Mi az, amit csak ez a műfaj tud hozzátenni?
Meghívott résztvevők:
- Szabó Márton, Magyar Zsonglőr Egyesület
- Simon Balázs, Utcaszínházi Alkotóközösség (Utcaszak)
- Szonday Szandra cirkuszkutató, ELTE Esztétika tanszék
- Révész László László, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Tanext Akademia, Karkade szociális cirkusz társulat
Moderátor: Zrinyi Gál Vince, KOMA
Fotó: Warren Richardson