Dressed like a sci-fi version of the goddess Athena, she recreates the Parthenon using pieces of cardboard. Her plan is to build a house for Europe, while at the same time highlighting how exposed homeless people and refugees are. Just as makeshift cardboard dwellings no longer offer any protection when the first rain shower comes, Ménard’s painstakingly created temple is also transient. A radical, powerful evening about humankind and our environment in the eternal cycle between dying and becoming.
Dramaturgy and stage direction: Phia MÉNARD and Jean-Luc BEAUJAULT
Scenography: Phia MÉNARD
Performance: Phia MÉNARD
Music and sound space: Ivan ROUSSEL
Stage managers: Jean-Luc BEAUJAULT, Pierre BLANCHET and Rodolphe THIBAUD
Costums: Fabrice Ilia LEROY
Technical manager: Olivier GICQUIAUD
Co-director, production and administration: Claire MASSONNET
Production assistant: Clarisse MÉROT
Public relations: Adrien POULARD
Assistant touring coordinator: Lara CORTESI
Executive production : Compagnie Non Nova
Coproduction : documenta 14 - Kassel and Le Carré, Scène nationale et Centre d’Art contemporain of Château-Gontier
Non Nova is subsidised by the French Ministry of Culture and Communication – DRAC des Pays de la Loire, Nantes City Council, the Conseil Régional des Pays de la Loire, the Conseil Départemental de Loire-Atlantique, the Institut Français (France’s international cultural relations body) and the BNP Paribas Foundation.
The company is based in Nantes.
The company Non Nova / Phia Ménard is currently associated artist at Malraux scène nationale Chambery Savoie, and the «TNB, Centre Européen Théâtral et Chorégraphique de Rennes ».
The project “Mother House” has received a special support from the Institut Français and the City of Nantes.
"Az Anyaház fegyelmezett minimalizmusa ellenére is sikerrel bizonyítja, hogy a kísérleti színház nem egyenlő a kevesek színházával, és a tudatos építkezés nem zárja ki az erős érzelmi hatásokat. A pop-referenciákban bővelkedő, járatlan utakat találó Anyaház a játéknyelv minden játékossága és derűje ellenére végtelenül szomorú előadás. Antik tragédia kartonpapírból. " - Herczog Noémi