3000 HUF / discounted price: 1500 HUF / family ticket: 5000 HUF / donation price: 10000 HUF
Trafó passes are accepted
WHENI’LLHAVETIME
– … then I’ll live a bit.
– Why, what is the matter now, what are you doing now?
– Now I do not have time, now I’m very busy.
– I’m here just a little bit now, because I’m with them, I’m taking care of them.
Now they need me, I can wait for myself.
Then when I have time I’ll be here.
Of course it’s perfect like this!
But I would like to do so many things when I really can pay attention to myself a little bit.
Actually than I do not want to pay attention at all.
– And what are you going to do then?
– Hm, I do not know. It would be good to know. But I’ll figure it out I guess if I will have time.
„Dancing is a life necessity for a dancer, like breathing. What if an artist gets married, has babies and gets devoured by the mundane and often grueling world of homemaking? How can she juggle her many hats, channel the hormonal-emotional tsunami of motherhood, balance the constant pressure of time with her artistic ambitions? WHENI’LLHAVETIME is also about all of us, our desires, dreams and needs, and putting them on hold, because ‘life gets in our way’.” (Orsolya Bálint)
Anna Réti studied at the Rotterdam Dance Academy, and then worked with Itzik Galili and Conny Janssen in The Netherlands. Upon her return to Hungary, she worked with László Hudi, Réka Szabó, Viktor Bodó and Gábor Goda amongst others. In recent years she has participated in the projects of Josef Nadj, Karine Ponties and Paulo Riberio. She has been making her own choreography since 2005, many of her works have received recognition and awards in Hungary and abroad. Her own works: Inside Out, Home of Cards, Night Shift, Fregoli syndrome, Vis-à-vis, Comments on the moment, Ego Trip, Point of You, Stairs. Point of You what was created together with Ricardo Machado (P) has been selected into the best 20 performances of 2016 by Aerowaves.
Performer, choreographer: Anna Réti
Text: Zoltán Halasi
Space: Pal Körmendy
Video: Máté Lukács, Mihály Lukács
Special thanks: Pál Körmendy, Eszter Király, Kata Kántor, Zsuzsanna Simányi, Márton Debreczeni, Domonkos Körmendy, Samu, Jakab, Grandparents
Supporters: National Cultural Fund , Human Resource Ministry, Sin Culture Center, Bakelit Multi Art Center, realized in the framework of the European project “Be SpecACTive!”
Production partner: Katlan Group
"A majdhaleszidőm-et meg kell nézni élőben és filmen is. Élőben azért, mert ötven percre vendégei lehetünk Annának, vendégei és nézői egyszerre. Engem, akinek ez nem adatott meg, kíváncsivá tett a film, vajon milyen benne lenni abban a térben, melyben kettős játék folyik, hisz az alkotó-előadó intim szférája s színpada egy időben."
Lakásszínházról talán már sokan hallottunk – de mi a helyzet a lakástáncszínházzal? Réti Anna, a kétszeres Lábán-díjas koreográfus a saját családi tűzhelye mellé, az otthonába invitálja a nézőket. De nem ez az egyetlen oka annak, hogy Majdhaleszidőm című előadásában egyértelmű: valami tényleg fontosról és személyesről van szó, hogy alkotóként belső és nagyon erős igénye van arra, hogy a saját nyelvén, eszköztárával elmesélje: miben van éppen benne. - Rádai, Andrea, magyarnarancs.hu
I am slowly getting tired of saying this, but all I really care about is the development of the personality and the psyche. I usually begin research with dissecting my own current bundle of issues. I am my own starting point, but before I would make a statement, I look around to see how others relate to my concept. - dancefeed.org
Nemzeti Kulturális Alap , Emberi Erőforrások Minisztériuma, Sin Kulturális Központ, Bakelit Multi Art Center, “realized in the framework of the European project “Be SpecACTive!”
Production partner: Katlan Csoport
"... ez is időkapszula, mint minden jelentős alkotás. A Réti Anna lakásszínházában látható, vagy inkább tapasztalható szóló a táncos és a színházi szakmát is lenyűgözte (kapott is a darabért Lábán Rudolf-díjat is és Halász Péter-díjat is). Saját lakásába hívott a szerző anno, amikor még élőben találkoztunk; úgy tizenöten fértünk be. A tapasztalat tehát a térről szól, de a játszó folyamatos testi közelségéről, az arányok tapasztalásáról, a személyesség tünékeny eseményéről is."