We are restless, we want to create, we want to participate, we want to prove to ourselves and each other that we do enough, that we are enough. We have restless bodies, we can’t sit still, we need to climb, jump and tumble. Keep moving, keep exploring, never stop. We have restless legs, that won’t let sleep come easy. An urge to yawn but in our bodies that creeps, pulls, crawls and buzzes through us as soon as we slow down. In this new circus creation the five creators share their personal connection to this inner urge. They are connected by a single rope, that helps or hinders them to reach higher. Our restlessness is a double edged sword that seems ever more present in our rapidly accelerating world.
In the online version of the performance, the viewer can choose from which perspective would watch the performance: from the top of the rope or rather by someone standing on his/her shoulders. Artists are our avatars.
Created and performed by:
Zoletnik Sophie
Gaia Santuccio
Lennart Paar
Daniel Relle
Márton Csuzi
Lighting: Janka Galkó
Video:
Dániel Jenőfi
János Szabó
Co-production with: Trafó Kortárs Művészetek Háza
"Ami miatt mégis nagyon izgalmas a produkció, az a restless legs, azaz a nyugtalanláb-szindróma és a cirkusz filozófiájának az összekapcsolása.(...) Ez az alapvetően idegrendszeri probléma kényszeres mozgást idéz elő a betegnél éppen akkor, amikor pihennie kellene. Az előadás ezt úgy fordítja át a cirkuszművészet nyelvére, hogy megmutatja, hogyan lépik át állandóan a cirkuszművészek a saját fizikai határaikat. Ez pedig azért különleges jelentőségű, mert a cirkusz olyan műfaj, ahol a kemény fizikai erőkifejtéssel járó fáradság megmutatása tabu."
"Minimál kellékkel dolgozunk, egyetlen ötven méteres kötelünk van és öt ember a színpadon. Gyakorlatilag erre a kötélre fűztük fel az egész történetet, ezt csomózzuk, kötözzük, ezzel csinálunk különböző cirkuszi eszközöket, amelyeket használunk. Segítjük egymást vagy épp akadályozzuk, épp mint az életben. Összeköt minket, és ennek segítségével kerülünk egyensúlyba egymással."
"A helyzetből eredő testközelség pontosan úgy hatott, ahogyan azt a koncepció alapján várni lehetett. Egy idegen szemszögéből követni azt, ahogy testek egymáshoz kapcsolódnak a hétköznapi életben szokatlan módokon (például egymásra állnak) az akaratlan kukkolás érzetével járt. Ellentétben a játékfilmekkel, itt nem lehetett eldönteni, hogy az egyes filmképek mennyire megkomponáltak és a kamerát viselő szereplő, illetve a vele testkontaktusba kerülő performer mennyit tud abból, hogy mi látszik a képernyőn. (...) A legzsigeribb élmény mindamellett az erőfeszítések közelsége volt, amely a lihegés közvetlenségében vagy a megmászandó kötél közelijében vált érzékelhetővé. Külön érdekesség volt, hogy a kamera lencséje a padlót a közelikben domborúvá torzította, még inkább elbizonytalanítva a nézőt a folytonos mozgás révén egyébként is kikezdett egyensúlyérzetében."